Interview

Uitgevers concurreren op online video steeds meer met omroepen

Uit recente cijfers van onderzoeksbureaus Nielsen blijkt dat de printadvertentie-inkomsten in de eerste helft van 2017 weer flink zijn gedaald. Nederlandse Dagbladen hebben te maken met een daling van 11,3% in netto mediabestedingen. Voor huis-aan-huis is dit -7% en publiektijdschriften -8,3% Onder druk van deze dalende printadvertentie-inkomsten uit print zijn veel uitgevers op zoek naar nieuwe verdienmodellen. Steeds meer uitgevers, zoals TMG (Telegraaf VNDG), De Persgroep en Sanoma (Libelle TV en Linda TV) zetten daarom flink in op ‘Online TV’. Hebben deze online video-initiatieven door traditionele uitgevers kans van slagen?

[lees verder]

Interview

Barry Paf: ‘Radiowereld is echt een mannenwereld’

Hoewel velen weinig tot geen succes zien in de toekomst van het radiolandschap is Barry Paf, voormalig radio-dj bij 538, van het tegenovergestelde overtuigd. Radio is en blijft volgens hem een belangrijk medium. Barry is fulltime dj bij zijn eigen gelijknamige bedrijf Barry Paf Productions en maakt samen met radiomaker Menno de Boer de RadioRave. Een interactief deejay concept waarbij elk kwartier een andere muziekstijl wordt gedraaid, afgaand op het applaus van het publiek.

[lees verder]

Nieuws

Netflix wil nog meer in content investeren

Netflix wil een lening van 1,6 miljard dollar afsluiten om te investeren in overnames, het aankopen van films en tv-series en om meer Netflix Originals te produceren. Dat laat de streaming-videodienst weten. Netflix heeft in 2017 al tweemaal een lening van één miljard dollar afgesloten waarmee het onder meer in de productie van eigen content investeert.

[lees verder]

videom

VPRO over Goudzoekers in YouTubeland

YouTube is in sneltreinvaart uitgegroeid tot één van de machtigste online platforms ter wereld. Welk uitgekiend verdienmodel schuilt er achter dit succesverhaal en hoe zal dit ons toekomstige medialandschap bepalen? VPRO geeft een kijkje in de wereld van de YouTubers, de marketeers en managers.

[lees verder]