Jan Roos stopt met vloggen
Jan Roos heeft vandaag aangegeven te stoppen met vloggen. Ondanks het hoge aantal views (een kwart miljoen per maand) blijkt het volgens hem niet mogelijk om via advertising geld te verdienen.
Jan Roos heeft vandaag aangegeven te stoppen met vloggen. Ondanks het hoge aantal views (een kwart miljoen per maand) blijkt het volgens hem niet mogelijk om via advertising geld te verdienen.
Roosmarijn Reijmer gaat weg bij 3FM en eind dit jaar zal ze nog één keer de presentatie voor 3voor12 Song van het Jaar op haar nemen.
Deaf Child van Alex de Ronde heeft gisteren de VPRO IDFA Audience Awardgewonnen, de grote publieksprijs van het International Documentary Film Festival Amsterdam. Dit is bekend gemaakt tijdens de VPRO-uitzending Best of IDFA: Audience Award 2017 vanuit het Westergastheater in Amsterdam. Het is het laatste weekend van het festival, dat vorige week woensdag 15 november opende. Het festival telt dit jaar naar verwachting 285.000 bezoeken, wat een lichte stijging is ten opzichte van 2016. In totaal bezochten 3.300 (inter-)nationale professionele gasten IDFA.
Per 1 januari 2018 start Telegraaf-mediajournalist Marcel Frost als senior woordvoerder bij de NPO.
NPO blijkt al langere tijd in financiële problemen te zitten. Nu het nieuwe kabinet is gestart lijken de alarmbellen in één keer af te gaan. De reservepot is bijna leeg en in 2019 dreigt er een tekort van 60 miljoen euro. In haar BNR-column geeft Zwagerman aan een oplossing te hebben.
Shula Rijxman wil dat kabelaars zoals Ziggo en KPN meer geld gaan laten betalen voor het doorgeven van NPO-programma’s. Naar verwachting zullen deze kosten naar de kijker worden doorgeschoven en de prijzen van televisie-abonnementen worden verhoogd.
Tijdens het mediadebat gaf Minister Slob aan dat de NPO zelf moet gaan kijken waarop bezuinigd kan worden. Door de sterke daling van inkomsten bij tv en radio dreigt er een gat van tientallen miljoenen op de begroting.
De meeste politieke partijen hebben tijdens het mediadebat aangegeven niet van plan te zijn om de publieke omroep zomaar extra geld te geven nu de reclame-inkomsten teruglopen. Een meerderheid liet vandaag weten dat de omroepen ook in hun kosten zullen moeten snijden.
Wie wordt de Politicus van het Jaar 2017? Presentatoren Pieter Jan Hagens en Gijs Rademaker maken op maandag 18 december de uitslag bekend van dé politieke publieksprijs van Nederland, waarbij vorig jaar nog 40.000 mensen hun stem uitbrachten. Vertaalt de verkiezingsuitslag zich door in een winst voor Mark Rutte? Gaat de titel naar new-kid-on-the-block Thierry Baudet? Of gaat het Nederlandse publiek voor Geert Wilders? De EenVandaag-uitzending komt voor deze speciale gelegenheid vanuit de Oude Zaal van de Tweede Kamer.
In de maand oktober 2017 hebben meer dan 11,8 miljoen personen de website en/of app van YouTube bezocht (11.825.000 personen, 83% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder). Het dagbereik van YouTube ligt op 31 procent in oktober (4.430.000 personen van 13 jaar en ouder) en toont hiermee aan dagelijks relevant te zijn.
Copyright © 2019 Spreekbuis