Nieuws

NOS laat aan NPO haar tanden zien

Tijdens de Screenforce Day 2018 stelt Gerard Timmer dat NOS meer bereik heeft dan NPO. In zijn speech laat hij weten dat NOS in de toekomst niet altijd meer in één zucht genoemd hoeft te worden met de NPO. De speech geeft het gevoel dat er spanningen zijn tussen NOS en de NPO. Spreekbuis heeft de afgelopen maanden diverse NOS-medewerkers gesproken die hun beklag deden over de bemoeienissen en stroperigheid van de bestuursorganisatie. NOS-baas Gerard Timmer: ‘Of we in de toekomst een rol apart kunnen invullen? Dat zou kunnen; we zijn een sterk nieuwsmerk.’

[lees verder]

videom

(video) Screenforce Day 2018

Tijdens Screenforce Day namen Sven Sauvé (RTL), Marco de Ruiter (FOX), Gerard Timmer (NOS) en Peter de Mönnink (Talpa Media Solutions) deel aan het debat waarin ze een element toelichten uit hun visie of strategie inzake de veranderende rol van TV en online video in het medialandschap.

[lees verder]

Blog

‘De nieuwe NPO apps: leuk geprobeerd, maar nuttig?’

We leven in interessante tijden. Radio 1 belt me net om te vragen wat er beter kan aan Radio 1. Ik zeg er zou veel meer ruimte voor levensbeschouwing en filosofie gemaakt moet worden. De programma’s die bij Radio 5 geschrapt werden meteen terug on-air op 1. Zeg ik dat omdat ik zelf in een midlife crisis zit (ben 44 en een half, precies de gemiddelde midlife leeftijd) en omdat ik zelf naarstig op zoek ben naar duiding en zingeving over het leven of is het ook echt nodig in bredere zin? Misschien wel, maar het is toch ook mijn publieke omroep? En ben heus niet de enige.

[lees verder]