Nederlandse mediabedrijven gaan Amerikaanse markt betreden
iMMovator heeft een programma opgezet waarbij diverse Nederlandse mediabedrijven, waaronder Corrino, 24i, Sticky Studios en Beeld & Geluid, gezamenlijk de Amerikaanse markt betreden.
iMMovator heeft een programma opgezet waarbij diverse Nederlandse mediabedrijven, waaronder Corrino, 24i, Sticky Studios en Beeld & Geluid, gezamenlijk de Amerikaanse markt betreden.
NPO3-netmanager Suzanne Kunzelers gaf onlangs in een Spreekbuis.nl interview aan dat ze NPO 3 weer aantrekkelijk te maken voor de jongeren. Momenteel is de gemiddelde leeftijd van de NPO3-kijker 44 jaar.
BNN is begonnen als een televisieprogramma bij de commerciële televisiezender Veronica, gepresenteerd door Bart de Graaff. Frappante was dat Bart de Graaf in het programma riep ‘BNN gaat commercieel’. Het commerciële avontuur verliep echter anders.
PricewaterhouseCoopers onderzoek verwacht flinke afname traditionele tv-kijkers.
‘Veronica komt naar je toe deze zomer!’ Was het niet met de radio-uitzendingen op woensdag in de jaren achtig, dan met Nederland Muziekland. In die bijzondere tent traden de meest uiteenlopende artiesten op.
Het team van Creative Directors bij Talpa Producties wordt opnieuw uitgebreid. Om de groeiende vraag van TV-zenders naar programma’s te kunnen beantwoorden, is Ruth Gerritse per 1 augustus benoemd tot zesde lid van het team Creative Directors dat verder bestaat uit Debora Flens, Xandra Budie, Linde de Jong, Jacco Keyzer en Sebastiaan Spaan. Iedere Creative Director (CD) overziet een aantal van de formats die door Talpa zelf zijn ontwikkeld en worden geproduceerd en bewaakt de inhoud en de creatieve kant daarvan. CD’s rapporteren rechtstreeks aan John de Mol.
Eind augustus wordt SAIL Amsterdam alweer voor de 9e keer georganiseerd. Aansluitend op de verslaggeving van SAIL op NPO 1 biedt NPO Best een terugblik op dit nautische evenement dat al velen decennia door de NOS in beeld wordt gebracht.
Deze zomer is Frans Bauer bij AVROTROS te zien met een gloednieuw programma: What The Frans?! In de nieuwe zaterdagavondshow van Frans leren mensen iets dat op het eerste gezicht onmogelijk lijkt en niemand van ze verwacht. Zo leert een vrouw van zeventig jaar in het geheim motorcrossen. Ook helpt Frans Bauer een politieagent, en vader van drie dochters, om stiekem balletles te volgen en zijn kinderen tijdens hun balletuitvoering te verrassen.
De meeste mensen die je vraagt wat ze van het televisie-aanbod in de zomer vinden roepen gelijk: “Vreselijk, alleen maar herhalingen!” Het wordt door tv-makers structureel naar het rijk der fabelen verwezen.
TV Lab kenden we al. De jaarlijkse themaweek op, toen nog, Nederland 3 waarin publieke omroepen programma’s van jonge makers testen. Nu is er 3LAB, een nieuw omroepbreed platform dat het hele jaar door ruimte moet bieden aan jong talent. In augustus start de eerste 3LAB tv-week op NPO3. Maar is televisie niet een achterhaald medium waar geen enkele jongere nog voor te porren is? De 18-jarige 3LAB redacteur Cesar Majorana denkt daar anders over.
Copyright © 2019 Spreekbuis