Ruth Gerritse start als creative director bij Talpa Producties

Het team van Creative Directors bij Talpa Producties wordt opnieuw uitgebreid. Om de groeiende vraag van TV-zenders naar programma’s te kunnen beantwoorden, is Ruth Gerritse per 1 augustus benoemd tot zesde lid van het team Creative Directors dat verder bestaat uit Debora Flens, Xandra Budie, Linde de Jong, Jacco Keyzer en Sebastiaan Spaan. Iedere Creative Director (CD) overziet een aantal van de formats die door Talpa zelf zijn ontwikkeld en worden geproduceerd en bewaakt de inhoud en de creatieve kant daarvan. CD’s rapporteren rechtstreeks aan John de Mol.

Op productievlak is de functie van Creative Director binnen de Talpa-organisatie het hoogst haalbare. Alleen zeer ervaren programmamakers komen voor de functie in aanmerking. Ruth Gerritse (Hilversum, 1971) maakt deel uit van die groep. Gerritse studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en werkte de afgelopen 20 jaar als productieleider, programmamaker, regisseur en eindredacteur van tal van programma’s bij een groot aantal producenten voor vrijwel alle publieke en commerciële omroepen. Zij maakte reportages en reisverslagen, stelde reality- en human interest programma’s samen, maar deed evenveel ervaring op met entertainment en infotainment, zowel op locatie als in de studio. Bij Talpa is Ruth Gerritse bekend als eindredacteur van ‘Hoeveel Ben Je Waard’, ‘The Biggest Loser’ en ‘Koffietijd’. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*