Fiona Cordes aan de slag bij 24Kitchen
Fiona Cordes is de nieuwe Head of Marketing van 24Kitchen (FOX).
Fiona Cordes is de nieuwe Head of Marketing van 24Kitchen (FOX).
Dat zégt dat een sterke publieke omroep onmisbaar is voor een vitale democratie, maar handelt niet naar de eigen woorden. “Een stevige publieke omroep vraagt om een fatsoenlijke financiering”, aldus Shula. “We doen er alles [lees verder]
Vandaag is bekend gemaakt dat Nico van der Linden op 82-jarige leeftijd is overleden. De voormalig NCRV-presentator was al enige tijd ziek.
De publieke omroep, de samenleving en de politiek staan op een kruispunt, vindt Paul Römer, algemeen directeur van de NTR. “Kunnen we de basis leggen voor de komende vijf tot tien jaar of verprutsen we het? Dan zouden we als maatschappij iets zeer waardevols verliezen.”
De helft maakt wekelijks gebruik van de apps die hierop staan. Verder kijken ook steeds meer Nederlanders tv-programma’s via de smartphone (21%), tablet (27%) en laptop (30%). Dit zijn enkele uitkomsten van het nieuwste ‘Trends in Digitale Media’-onderzoek van GfK.
De Amerikaanse specialist Scott Galloway ziet dat de strijd om de aandacht van de kijker echt gaat starten, nu Disney haar content van Netflix aftrekt en een eigen videoplatform gaat lanceren. Niet alleen Disney, maar ook Amazon en Netflix hebben een flink ‘oorlogsbudget’ en investeren nu al volop in nieuwe producties voor hun eigen platformen. Volgens hem is er in Amerika al de grote verliezer bekend: bioscopen hadden in 2017 het laagste aantal bezoekers in 20 jaar. Kijk hieronder zijn verwachtingen:
Op donderdag 22 februari 2018 presenteert de Raad voor Cultuur zijn advies over de Nederlandse audiovisuele sector.
Dagelijks kijken 2,2 miljoen Nederlanders naar Youtube video’s, zo blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research. Hiermee weet Youtube het online platform ver achter zich te laten. Onlangs maakte Shula Rijxman bekend dat NPO Start dagelijks 1 miljoen Nederlanders weet te trekken.
Januari is een maand waarin veel is te doen om Nederlandse dramaseries op televisie. NPO3 is gestart met De Luizenmoeder (zondag 20:25 uur) over de single moeder Hannah (Jennifer Hoffman) die na een verhuizing moet wennen aan de nieuwe basisschool van haar dochter, en te maken krijgt met regels, met de juf en de andere moeders en vaders op het schoolplein. De serie valt op omdat de kijkcijfers van de afleveringen alleen maar verder omhoog schieten. De 3e aflevering van gisteren had 1 miljoen meer kijkers dan de vorige, en van de 2e aflevering (21 januari) waren de kijkcijfers bijna tweemaal zo hoog als de 1e aflevering. En daarnaast wordt de serie zó vaak teruggekeken (de 2e aflevering nog meer dan de 1e aflevering) dat het een terugkijkrecord in Nederland heeft gevestigd. Op het werkelijke schoolplein heeft de ‘mond-tot-mond reclame’ goed gewerkt.
De Nederlandse publieke omroep (NPO) zendt in totaal achttien programma’s in voor de International Emmy Awards. Dezelfde programma’s worden ingezonden voor de Rockie Awards van het BANFF World Media Festival in Canada.
Copyright © 2019 Spreekbuis