De wekelijkse blog over de radio-actualiteiten van Patrick Kicken is al enkele jaren het populairste item op Spreekbuis.nl. Binnen de radiowereld lopen sommige vakgenoten met hem weg en voor anderen is hij de meest gehate persoon in de mediastad. Hij weet wel vaak beroering te brengen in Nederlandse radiolandschap.
Hieronder de top 5 van zijn populairste blogs van 2024:
Marieke is wel zijn favoriete onderwerp.
Zijn muze.
Het is de frustratie van een “mannetje” over een succesvolle aantrekkelijke vrouw waar verder niks over te roddelen valt en die op haar eigen voorwaarden succesvol is. Daar kunnen ze niet tegen.
Waar blijven de luistercijfers, Patrick?
Eerst al die negatieve blogs met Marieke als hoofdonderwerp, en bij zijn laatste blog over haar was hij ineens poeslief. Je zou er bijna wat van gaan denken…
Ach ja vrede op aarde
Ha Patrick,
Ik wacht nu al met smart op je verslag van de Top 2000 editie 2024.
Geniet van dit heerlijke kermisfeestje, mede mogelijl gemaakt door de belastingdienst.
Bij deze alvast een goed 2025 gewenst.
Het lijstje met zijn 5 beste columns wordt dit jaar niet geplaatst want er waren geen 5 goeie columns van Patrick te vinden
Marieke is misschien wel hét bewijs van evolutie op radiogebied. Ze heeft (ongetwijfeld) niét jarenlang op een zolderkamertje gezeten om mooie overgangetjes tussen twee platen te maken, ze (getwijfeld) niét allerlei radioboekjes uit het verleden gelezen en niét geluisterd naar zogenaamde radio-deskundigen.
Ik heb haar nog nooit horen zeggen dat ze ‘innovatief’ is, maar dat is ze met haar stijl wel. Dat in tegenstelling tot zure mannetjes die blijven roepen dat ze innovatief zijn, maar alleen maar blijven kijken naar hoe het in het verleden ging.
Klasse Marieke!
Ook bewijst ze dat ontwikkeling altijd anders gaat dan menigeen denkt.
Vergelijk het met de ontwikkeling in muziek-beluistering: er werd van alles aangedaan om muziek technisch kwalitatief steeds beter te laten klinken: eerst de pick-up, toen de CD-speler en daarna apparatuur om muziek nóg beter te laten klinken.
Maar wat deed de consument: die ging luisteren naar MP3s, via kleine koptelefoontjes, waardoor de geluidskwaliteit echt een slechter was.
Zo zie je maar, de ontwikkelingen gaan altijd anders dan gedacht. Luister dus niet teveel naar “innovatieve” mannetjes die eigenlijk in het verleden blijven hangen…
Mp3.
Brrr
Dat is een slagroomtaart plat slaan en dan opeten.
Maar met je eens Peter.
Marieke is radiotalent. Ze heeft niet voor niks prijzen gewonnen.
Het succes van Mattie en Marieke is vooral het persoonlijke. De doelgroep van Qmusic kan zich met hen identificeren. Dat komt volgens mij door het format van de ochtendshow en het gegeven dat Marieke op sociale media verder inkijk in haar leven geeft.
Over muziek praten ze op Qmusic zelden, maar dat maakt hun luisteraars zo te zien niet zoveel uit. Ze lijke vooral te komen voor de verhalen van Mattie en Marieke. Die weten ze samen met hun productie goed uit te venten in hun show.
Het is evolutie en misschien zelfs wel revolutie. Veel zenders zijn minder om de muziek gaan draaien en veel meer om de mensen. Want muziek luisteren kan nu overal op afroep, maar je vrienden van de radio en hun verhalen heb je maar op één plek. Je moet als DJ tegenwoordig dus ook een boeiend privéleven hebben en dat willen gebruiken om op je werk in te zetten.
Ja. Rob Stenders. Wat heeft die man eigenlijk te zoeken bij een commercieel station?
Ga lekker freak radio maken op een dab+ kanaal. Kan hij niet met zijn ex-3FM
vriendjes naar Vintage. Live vanuit de zolderkamer. En dat vijf keer per uur zeggen.
Marieke is inderdaad erg overschat.
Daar moet ik Patrick gelijk in geven.
Deze week presenteerde Jan Paparazzi op radio 5 de arbeidsvitaminen.
Erg leuk. Geef Jan net als Eddie Keur veel meer zendtijd.
Kun jij vinden, maar intussen is de ochtendshow van Q erg succesvol.
KAn er ook een top 5 komen van Patricks juiste voorspellingen?