Tim Hofmans ‘BOOS: This is the Voice’-reportage uitgeroepen tot TV Moment van het Jaar

\

Aan de vooravond van het nieuwe televisieseizoen, hebben vakmediaplatform Spreekbuis.nl en online streaminggids Streamwijzer bekendgemaakt dat de BOOS-reportage over de misstanden rondom The Voice of Holland verkozen is tot het TV Moment van het Jaar (televisieseizoen 2021/2022).  

Opvallend is dat het beste (online) tv-moment van dit televisieseizoen niet werd uitgezonden op de landelijke tv, maar op YouTube. Het laat goed zien dat YouTube ook op het grote scherm in de woonkamer een steeds grotere rol speelt. De aflevering van BOOS over The Voice of Holland was twee uur na publicatie al door meer dan 5 miljoen mensen gekeken. Inmiddels staat de teller van de YouTube-video zelfs al op bijna 11 miljoen views. Andere kanshebbers waren de beelden van de Formule 1-overwinning van Max Verstappen, de ongeneeslijk zieke Jan Rot zingt Hallelujah (Matthijs Draait Door) en de beruchte kaars-uitspraken door Johan Derksen bij Vandaag Inside. 

Richard Otto (uitgever Spreekbuis.nl): ‘Heel Nederland zat voor de BOOS-reportage aan de buis is gekluisterd, de volgende dagen de uitzending hét gesprek bij het koffieapparaat en er werden Kamervragen gesteld. Hilversum schudde even op zijn grondvesten, maar door de uitzending zijn er echt dingen in gang gezet.’ 

Siebren Hazelhoff Roelfzema (oprichter Streamwijzer): ‘Door het veranderende kijkgedrag zijn het al lang niet meer enkel lineaire tv-programma’s die impact hebben, maar spelen ook online streamingdiensten, waaronder Viaplay, NLZIET, Netflix en YouTube, een belangrijke rol in de manier waarop men televisie consumeert. Steeds meer iconische momenten zijn inmiddels zelfs exclusief via internet te streamen.’

het redactieteam van BOOS

5 Comments

  1. Volgens mij waren het de juice kanalen die The Voice beerput openden. Tim Hofman speelde handig hierop in. Dankzij het bereik van de omroep lijkt het nu alsof ze zelf dit alles hebben gevonden. Misplaatst krediet.

  2. Het waren inderdaad de juicekanalen die als eerste de misstanden hebben gemeld. Dit komt ook naar voren in de reportage van Tim. Het is echter BOOS die landelijke impact wist te creëren.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*