Nieuws

Aziatische zender jat decor van RTL Nieuws

RTL Nieuws meldde gisteravond op haar site dat het journaal van het tv-station TV3 in Maleisië een nieuw decor heeft dat op twee druppels water lijkt op die van RTL Nieuws.  RTL Nieuws gebruikt dit decor ontwikkeld door twee Britse ontwerpers al meer dan een jaar, terwijl de best bekeken zender van Maleisië pas vorige week gestart is met deze nieuwe vormgeving.

[lees verder]

Nieuws

Veel landelijke radiozenders nog niet mobiel vriendelijk

Online radio luisteren via de mobiel wordt steeds belangrijker. Meer dan de helft van de Nederlander luistert regelmatig naar online mobiel en steeds vaker gaat dit via mobile devices zoals tablets en smartphone. Toch blijkt uit een scan van Spreekbuis.nl dat veel sites van radio-zenders nog niet mobiel vriendelijk zijn. 25% van de landelijke radiozenders verwijst op smartphones naar een hun desktop-site, die verre van gebruiksvriendelijk is. 

[lees verder]

Blog

Column Jan Slagter: ‘Ljouwert boppe’

Elk jaar wordt door het Europees Parlement een Culturele Hoofdstad van Europa gekozen. In 2018 valt deze geweldige eer te beurt aan Leeuwarden. Het belooft een groot landelijk evenement te worden, met de meest uiteenlopende culturele activiteiten.Ik ben er trots op dat MAX als eerste landelijke omroep is aangehaakt, door lid  te worden van ‘Club 2018’ om zo een bijdrage te leveren aan het succes van het programma.

[lees verder]

Switchers

Patrick Goldsteen van Playboy naar 538

Patrick Goldsteen (34) start volgende maand als Digital Director bij 538Groep, waar hij verantwoordelijk is voor de verdere ontwikkeling van de digitalisering van de 538Groep. Ook wordt hij onderdeel van het Management Team van de 538Groep. Goldsteen was hiervoor werkzaam als hoofdredacteur bij Playboy Magazine, onderdeel van Pijper Media. Daarvoor was hij actief binnen Sanoma. 

[lees verder]

Topic

Omroepen en sluikreclame

Sluikreclame is verboden op de Nederlandse publieke omroep en radio, toch stond er in de jaren ‘80 een IKEA-bank in de populaire serie Zeg ‘ns AAA, dezelfde bank stond op de voorpagina van de catalogus van de meubelketen. Het was één van de eerste voorbeelden van sluikreclame op de Nederlandse televisie. Het is trouwens niet altijd bekend of het om opzet gaat. Uit onderzoek blijkt immers dat de gemiddelde consument (bewust en onbewust) dagelijks tussen 247 en 3000 advertenties per dag ziet. Kans dat er dus eens per ongeluk op de camera komt is daarom groot. 

[lees verder]