Nieuws

‘NPO 1 sterker merk dan RTL4’

Uit het jaarlijkse Interbrand-onderzoek door onderzoeksbureau Multiscope onder meer dan 1.000 consumenten blijkt dat Facebook het sterkste mediamerk van Nederland is. Een goede tweede plek wordt ingenomen door de NOS. Opmerkelijk is dat NPO 1 met een vierde plek een stuk hoger staat dan RTL4(11e).

[lees verder]

Nieuws

Terre des Hommes zet VR in voor fondsenwerving

Voor goede doelen is het vaak lastig om de boodschap over te brengen. Televisiereclames en –documentaires geven een beter beeld van de soms schijnende situaties waar mensen zich in begeven, maar het blijft voor velen ‘ver van je bed’. Terre des Hommes zet daarom virtual reality in om een zo realistisch mogelijk beeld te creëren over kinderslaven

[lees verder]

Nieuws

STER inkomsten worden belangrijker door omroepbezuinigingen

De STER maakte gisteren haar inkomsten over 2014 bekend. €218.000.000 euro kwam er binnen, waarvan bijna 70% nog steeds uit traditionele tv-reclame komt. Vooral door de Olympische Spelen en het WK voetbal was het de hoogste omzet van de afgelopen 5 jaar. Naar verwachting zal 2015 door een gebrek aan grote sportevenementen een stuk lager uitvallen. Door de bezuinigingen in het publieke bestel wordt tv-reclame steeds belangrijker. STER-directrice Arian Buurman in NRC Next: ‘Reclame was goed voor een kwart van het budget, dat schuift nu op naar eenderde.’

[lees verder]