Digitaal Consumentengedrag Rapport 2023: Trends in Nederland

Uit onderzoek door Deloitte blijkt hoe consumenten in Nederland digitale producten en diensten ervaren. Volgens het rapport hebben bijna 30% van de mensen in Nederland al gebruikgemaakt van generatieve AI, en ongeveer de helft van deze groep gebruikt deze nieuwe hulpmiddelen nu minstens één keer per maand. Dit wijst op het snel groeiende gebruik van deze potentieel transformerende technologie.

Echter, veel consumenten maken zich ook zorgen over de nauwkeurigheid en objectiviteit van generatieve AI. Dit blijkt uit de Deloitte Digital Consumer Trends Survey 2023, waarbij de meningen van meer dan 2.000 mensen in Nederland zijn verzameld. De enquête leverde waardevolle inzichten op over een breed scala aan onderwerpen, waaronder belangrijke trends met betrekking tot het gebruik van digitale apparaten en diensten, en consumentenmeningen over digitale privacy en duurzaamheid, evenals houdingen ten opzichte van generatieve AI.

Digitale Consumententrends 2023

Deze Nederlandse gegevens zijn onderdeel van Deloitte’s Digital Consumer Trends Survey, een jaarlijkse wereldwijde enquête over mobiel consumentengedrag in meerdere landen. De studie van 2023 omvat ongeveer 36.000 respondenten uit 21 landen en 4 continenten.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*