Online groter dan tv in Europa
Adverteerders gaven in Europa vorig jaar voor €36,2 miljard online advertising. Hierdoor groeide de online advertentie bestedingen met 13%. De de online mediabudgetten zijn daarmee voor het eerst groter dan televisie.
Adverteerders gaven in Europa vorig jaar voor €36,2 miljard online advertising. Hierdoor groeide de online advertentie bestedingen met 13%. De de online mediabudgetten zijn daarmee voor het eerst groter dan televisie.
Deze week heeft de Hilversumse gemeenteraad de visie op werken in, leveren over en de zichtbaarheid van media in de Mediastad unaniem aangenomen. Met deze plannen wil Hilversum ook in de toekomst de Mediastad van Nederland blijven. Naast het behoud en versterking van de cross media sector van de ‘Media Valley’ komen ook zaken als bereikbaarheid, educatie en wonen in het rapport aan bod.
Wie de Zilveren Nipkowschijf ook zal winnen, de winnaar van de televisieprijs is altijd een VPRO-programma. Uit 55 mogelijkheden zijn 3 producties van die omroep genomineerd. Het zijn Zondag met Lubach, Langs de oevers van de Yangtze en De Hokjesman. [lees verder]
Klapper Communicatie Research & Consultancy lanceert in samenwerking met technologie provider ActiveReaction de nieuwe interactieve onderzoektool ReelRater™.
In de documentaire ‘Requiem voor een boom’ die KRO-NCRV Eerste Pinksterdag zondag 15 mei om 21.00 uur op NPO 2 uitzendt, staat de kastanjeboom centraal waarop Anne Frank uitkeek in de binnentuin van het Achterhuis. [lees verder]
Valerie Dekker en Lizzy van der Ligt presenteren programma over beauty, fashion in de entertainmentwereld op tv en Youtube.
Het uitwisselen van kleine hoeveelheden informatie tussen objecten en systemen bij een laag stroomverbruik. Daarmee kun je talloze apparaten kostenbesparend verbinden met internet. Dat biedt veel nieuwe toepassingsmogelijkheden voor mediabedrijven. Het principe achter Long Range Low Power, ofwel LoRa. [lees verder]
Een onderzoekssamenwerking tussen het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en onderzoekers van de Universiteit Utrecht heeft een NWO Museumbeurs van € 50.000,- toegekend gekregen. Het project ‘GAME ON: Onderzoek naar museale presentatie van computergames’ gaat onderzoeken hoe computergames van Nederlandse makelij duurzaam onderdeel kunnen worden gemaakt van het nationale audiovisuele archief. Zowel archivering als tentoonstelling van historische Nederlandse games als cultureel erfgoed staan hierbij centraal.
Petra bezoekt in de serie Nederlanders met een andere culturele achtergrond, die bijzondere ‘eetherinneringen’ hebben. Door welk gerecht en naar welk land dwalen hun gedachten af? Welke smaak neemt ze mee naar vroeger? Van welke kruiden krijgen ze tranen in hun ogen? Aan elk verhaal kleeft ook een persoonlijke herinnering van Petra.
Presentator, schrijver en ondernemer Arie Boomsma heeft iets nederigs, maar is tegelijkertijd enorm ambitieus. “Ik ben gehecht geraakt aan die paradox”, vertelt hij op 7 Ditches. “Ik ben ijdel, maar wil ook de maatschappij helpen. Ik vind het fijn als ik niet te plaatsen ben.”
Copyright © 2019 Spreekbuis