Youtube ‘cancelt’ Roddelpraat


Sinds deze week zijn er bij Youtube-serie van Jan Roos en Dennis Schouten geen externe advertenties meer te zien.

Het duo geeft in hun laatste aflevering aan dat de reclame-inkomsten vanuit Youtube opeens opgedroogd zijn. Waarschijnlijke oorzaak hiervan is ‘schending Van richtlijnen voor advertentievriendelijke content’. Ook zou het Youtube-kanaal volgens het duo minder goed vindbaar te zijn.

Door backme.org-donaties en eigen advertenties is Roddelpraat overigens niet geheel afhankelijk van de Youtube-advertenties. 

Dennis Schouten: ‘We zijn op een moment gekomen dat onze mond letterlijk wordt gesnoerd, want Youtube heeft een monopoliepositie. Je kunt wel zeggen: ‘Ga bij Youtube weg naar wat anders’, maar dan kijkt er niemand meer. Je bent dus afhankelijk van Youtube.’

Jan Roos: “Wij worden echt aan alle kanten gepakt nu. John de Mol heeft ook een ‘fatwa’ uitgesproken. Maar ik houd er altijd wel van. Beetje strijden.”

Roddelpraat is een populair Youtube-programma, waarin op ludieke wijze het entertainmentnieuws wordt besproken. Per aflevering weet het programma gemiddeld een kwart miljoen kijkers te trekken en wordt met regelmaat in andere media besproken, waaronder Mediacourant, Shownieuws en RTL Boulevard. Het Youtube-programma krijgt ook veel kritiek door grof taalgebruik, smakeloosheid en belediging. 

18 Comments

  1. Jammer, het is een uitlaapklep om het huidige slijnmerige/hypocriete MSM te bespreken.
    Net als VI is dit natuurlijk een luis in de pels van de machthebbende elite.
    Zo wordt alles wat eerlijk/anders is in dit BananaHolanda de nek omgedraaid.
    En den heb ik nog niet eens over dat gewouwel in Den Haag.

    • Helemaal eens.
      Jan Roos slaat de spijker op de kop‼️
      De NPO duldt geen afwijking van het soms ultra linkse standpunt!
      De heie NPO zender is één grote linkse indoctrinatie

  2. In dit artikel zitten maar liefst 4 spel/taalfouten. Overigens niet ongewoon de laatste jaren bij internetmedia.. controleert niemand de artikels meer tegenwoordig voor het online gaat?

  3. Werkelijk schandalig dit. Eindelijk een programma dat niet mee holt met deugneus medialand. Roddelpraat en Vi zijn de enige in hun soort! Zeggen waar het op staat ipv dat politiek correcte geslijm van al die bn’ers, om van te kotsen. Ik doneer!!!

  4. Wat een huilebalken die zielenpoten Roos en z’n knegje. “We zijn op een moment gekomen dat onze mond letterlijk wordt gesnoerd”. Werd zijn mond maar ‘letterlijk’ gesnoerd, maar ook figuurlijk is dat niet het geval en kan dit stuk liegend achterklapbaksel gewoon op YouTube blijven, ze zijn er niet afgegooid.

    Wel geen geld uit advertenties meer, want het is een groot misverstand dat de vrijheid van meningsuiting te allen tijde ongebreideld is, want YouTube is gewoon een bedrijf met huisregels. Simpel.

    En nu janken dat ze niet meer door kunnen gaan omdat ze geen geld meer krijgen? Joh, om hoeveel gaat het dan precies? Dat zeggen ze niet, maar deze vullis-vlog met weliswaar 250.000 ongeluksbezoekers zal niet veel opleveren, een paar honderd euro per aflevering, hooguit. En daar moeten ze dan met z’n allen van eten en drinken? Ik zou een fatsoenlijke baan nemen in plaats van nu te gaan bedelen als een dakloze voor de Albert Heijn. Rot op.

    • Gap, het gaat er ook om dat ze niet meer in het algoritme komen,oftewel het wordt heel moeilijk om nieuwe kijkers te krijgen als hun videos niet meer aangeboden worden. en hierdoor blijven ze juist meer geld verliezen

      Niet zo gaan huilen meneertje dirkjan

    • Tweet van S.S. van vanavond na een janktweet van J.R.

      Sander Schimmelpenninck @SanderSchimmelp
      Wow, heftig, Jan Roos gaat zich niet meer inzetten voor de democratie (nul zetels met VNL), media (nergens meer gewenst) en de rechtsstaat (die hij alleen kent van zijn strafblad).

      D.J.

  5. Iemand die je GEEN aandacht moet geven. Jan Roos, die is nog steeds gefrustreerd dat zijn politieke partij, met hulp van de Telegraaf volkomen mislukt is.

  6. bla ba bla. Cultureel erfgoed de nek omdraaien door censuur!Of je het nu goed vind of niet. Er kijken iedere uitzending gemiddeld 250K medelanders die het blijkbaar wel de moeite vinden.Dus voorziet het in ieder geval voor deze groep aan hun behoefte.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*