Webserie #tagged genomineerd voor prestigieuze prijs Rose d’Or

De webserie #tagged (in het Engels getiteld SWIPE) is als enige Nederlandse productie genomineerd voor de prestigieuze media-prijs Rose d’Or (Gouden Roos) in de categorie Social Media Video Series. De Rose d’Or wordt sinds 1961 uitgereikt en geldt als een van de belangrijkste Europese prijzen op het gebied van media.

In de serie #tagged, die werd uitgezonden op het YouTube-kanaal van NPO 3 en NPO 3.nl, worden zes verhalen verteld door middel van smartphones. Verhalen van twintigers die de onbedoelde gevolgen van hun smartphonegebruik niet (kunnen) overzien. Ze zijn getuige van een ongeluk, zijn de hoofdpersoon van een video die ongewenst viraal gaat of gaan daten via hun smartphone.

De dramaserie wordt verteld vanuit het perspectief op de smartphone waarbij gebruik wordt van populaire apps onder jongeren. Elke aflevering kent een ander personage en een andere telefoon met een ‘live’ karakter: het personage bedient het device, krijgt echte pushmeldingen, appjes en maakt selfies.


#tagged vloeit voort uit de korte film #tagged, die op meer dan 50 filmfestivals wereldwijd werd geselecteerd in competitie en eveneens was genomineerd voor de Rose d’Or in 2018. De serie won afgelopen jaar diverse prijzen in binnen- en buitenland, waaronder op het Nederlands Film Festival, HollyWeb Festival,  het Toronto Webfest, NYC Web Fest, het NZ Web Fest en Cannes Showcase. De korte film #tagged won eveneens diverse internationale prijzen. De serie is een productie van VERTOV, onder regie van Martijn Winkler.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*