RTL Group laat sterke omzetgroei zien

RTL Group meldt sterke omzetgroei in H1 2021. Ook meldt het bedrijf dat het meer dan 3 miljoen betalende streamingabonnees heeft. Groepsomzet steeg met 13,7 procent tot € 3,0 miljard in H1/2021. (21,5 procent organische groei ten opzichte van H1/2020 en een stijging van 2,1 procent organisch versus H1/2019).

De groepsomzet in het 2e kwartaal van 2021 steeg met 35,8 procent tot € 1.610 miljoen, omzet uit tv-reclame steeg met 65% procent Het aantal betalende abonnees voor streamingdiensten van RTL Group in Duitsland en Nederland is met 72 procent gestegen tot meer dan 3 miljoen; streaming-inkomsten stijgen met 34 procent tot €107 miljoen RTL Group meldt verder dat het de wereldwijde contentactiviteiten, Fremantle, verder gaat stimuleren, zowel organisch als via fusies en overnames, met als doel een jaaromzet van € 3 miljard in 2025

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland meldt: “De eerste helft van 2021 was voor ons op financieel vlak positief. Dat is voor een belangrijk deel het gevolg van een sterk herstelde tv-advertentiemarkt en de zeer krachtige performance van onze tv-zenders. Dit heeft, in combinatie met de voortdurende groei van het aantal Videoland-abonnees, geleid tot sterke financiële resultaten.”

6 Comments

  1. Daarnaast wordt RTL Nederland verplicht om de internationale logo’s en branding te gaan gebruiken, uiterlijk in 2022. Dat zet indirect de deuren dicht voor de handhaving van de zendernamen uit de Talpastal.

    • Niet als Berthelsman RTL verkoopt. Wat ook gepland staat. Daarbij zouden ze er heel goed aan doen om na de fusie afscheid te nemen van de benamingen SBS & NET. Slaat al jaren nergens op dat de afkorting SBS gehandhaafd blijft gezien het Scandinavische moederbedrijf SBS al vele jaren geleden de zenders van de hand deed. Een van de oorzaken waarom het John de Mol wederom niet gelukt is komt door het eigenwijs vast blijven houden aan de naam SBS6 (NET5 en SBS9). Hij had met de naam Veronica of geheel nieuwe namen geheel nieuwe zenders moeten bouwen.

      • Juist het SBS in SBS6 is een sterk merk. Veronica met een SBS6 programmering is vlees noch vis. Van alle SBSnamen zullen SBS6 en Veronica zeer waarschijnlijk wel blijven.

  2. In Duitsland voert RTL ook nog de merken VOX, NITRO en NTV als niet-RTL namen. Ze moeten daar behoorlijk creatief zijn om overal een goede RTLnaam van te maken. Eigenlijk denk ik niet dat alles RTL zal gaan heten in Nederland. Videoland is een sterk merk en zal niet zomaar overboord gaan.

    Ik ben ook wel benieuwd naar de beeldmerken. Hoe gaan de 4, 5, 7 en 8 een plekje krijgen rond de RTL letters? Nu is 4 eenvoudig van 5 te onderscheiden, maar hoe is dat straks? Het is wel een leuk vooruitzicht dat we straks die rtl-pingel kunnen horen.

    Hopelijk komen er met de merkidentiteit ook wat leuke shows mee: Denn sie wissen nicht was passiert, Let’s Dance, Die Ultimative Chartshow en 5 gegen Jauch mögen wat mij betreft ook wel in dezelfde opzet in Nederland gemaakt worden.

    • Ik verwacht dat als de fusie doorgang mag vinden er 2 brede zenders over blijven. Sowieso RTL4 en SBS6 met een nieuwe naam. (kan Veronica worden) meest logische zou zijn als RTL5 hier ingeschoven gaat worden. Veronica 8 en RTL7 zal uiteindelijk ook een zender worden. Men zou RTL Z weer gewoon overdag op deze zender moeten zetten. SBS9 zal sneuvelen uiteraard. Er blijft natuurlijk ook een vrouwenzender. Lijkt mij logisch dat dit niet NET5 gaat worden dus ik denk RTL8. Of gewoon een hele nieuwe zender met een nieuwe naam. RTL Telekids/Lounge/TV538 en Crime blijven de themazenders. Ik denk dat ze nog wel een markt zien in wat meer muziekzenders. Verder zou ik een RTL classic 80/90’s (00’) zender maken met oude series en films.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*