Patrick Kicken: De postercampagnes van Radio Veronica raken kant noch wal

[BLOG] Het is de fout die vele radiozenders in het verleden maakten en die anno 2025 blijkbaar nog steeds gemaakt wordt: denken dat met zo veel mogelijk dingen promoten van je station de luisteraars van alle kanten komen aanvliegen. Fout. Richt je nou eens gezamenlijk op één actie, één hitlijst of je ochtendshow en probeer daar een hit van te maken, dat zorgt meteen voor meer luisteraars en langere doorluistering. Radio Veronica promoot op dit moment langs de snelwegen en in de bushokjes: de ochtendshow van Gerard Ekdom, de middagshow van Wout & Frank én de Veronica Top 1000 van de 80’s, waar het eigenlijk om zou moeten gaan. Drie verschillende postercampagnes tegelijk. Het verbaast me dan ook niet dat ze bij Veronica op zoek zijn naar een nieuwe marketingmanager, dit moet door een stagiaire bedacht zijn zo.

Bij een vroeger Radio Veronica, toen ik er nog de middagshow deed, was er ook al zo’n heerlijk voorbeeld van mismanagement op marketinggebied: op de radio waren we bezig met de Veronica Album Top 1000, met de finaledag op zondag. Alleen had onze toenmalige radiobaas er ineens lucht van dat op zondag ook ParkPop in Den Haag was. Daar moesten we volgens hem, last minute, live bij zijn. Dus liepen er op RTL4 spotjes met ‘luister zondag naar de finaledag van de Album Top 1000’ terwijl je op de radio Rick van Velthuysen met overspannen stem hoorde zeggen ‘Hierrrrr zijnnnnnn Nico & Vince liveeeeee’. Tel uit je winst. Denken je luisteraars zoveel redenen als mogelijk te geven om je zender aan te zetten, kortom: we gooien vanalles tegen het raam en we zien wel wat er blijft plakken, is niet de manier om te groeien, eerder onoverzichtelijk te worden, als een menukaart bij de chinees met veel te veel gerechten.

Bij het huidige Radio Veronica zie je dit niet alleen terug in het marketingbeleid, maar ook op het gebied van veel te veel verschillende discjockeys, stijlen, items, programma’s, eilandjes, spelletjes en muziektitlels. Het is een lappenmand. Valt me nog mee dat niet iedere deejay zijn eigen processing en jingles mag kiezen, dat is zo’n beetje het enige dat Radio Veronica nog bindt. Natuurlijk overdrijf ik om mijn punt te maken maar luister er maar eens een weekje naar en je hoort nog net niet de ene discjockey de luisteraar met ‘u’ aanspreken en de andere met ‘je’. De stationality, de persoonlijkheid van het radiostation, is niet met een paar woorden te omschrijven en daar wringt dan ook de schoen. Een van de redenen dat die hitlijsten het zo goed doen: veel minder wildgroei aan eigen itempjes, te lange crosstalks en meer samenhang, alle neuzen dezelfde richting uit. Kan (lees: moet) ook in je normale programmering, zeker in zo’n overspannen radiomarkt als Nederland.

De Belgen van Mediahuis, die massaal Vlaams (overheids)geld in Veronica pompen zullen zich nu onderhand ook afvragen waarom het geld verbranden niet ophoudt. Nou lees bovenstaande nog eens. Maak er nou eens een geheel van. Scoort de 80’s hitlijst goed? Dan wordt het een 80’s station met een vleugje 90’s. Geef de deejays een opdracht, gooi de helft van alle semi persoonlijkheden en producers die er alleen voor zichzelf zitten eruit. Doet me denken aan een andere klassieker uit de roemruchte recente Veronica geschiedenis, uit de Talpa tijd: er werkte ooit een producer die van de deejay de vraag kreeg of hij even een tease tekst voor de middagshow kon schrijven. Zijn antwoord: ‘we gaan toch niet andermans programma promoten?!’. Kom daar nog maar eens overheen qua vermogen je eigen station te saboteren.

Patrick Kicken

PS: Dit soort bellers, ik mis ze op de Nederlandse radio 😉

72 Comments

  1. Net naar Marissa geluisterd. Praat ze in het normale leven ook zo raar? Dat kan toch niet, met dat overdreven stemmetje een kijk eens ik doe een deejay na. En sommige teksten lijken wel opgelezen. En zo overdreven wat appjes voorlezen. Deze mevrouw is nep.

      • Eigenlijk reageer ik zelden tot nooit hier, maar voor Marisa Heutink wil ik graag toch een keer een lans breken na al die bericht gevingen die ik hier lees.

        Deze reactie is erg kinderachtig en slaat kant nog wal. Ik hoor haar niet dagelijks geef ik toe maar wel wekelijks en als je Marisa al langer gehoord hebt op de radio, ook op andere tijdstippen in het verleden, (ook op NPO Radio 2 voor WNL, ooit) dan ken je deze radio dj. Marisa is voor mij als luisteraar, volledig zichzelf en kent haar platenkoffer (los van welke muziek of smaak, smaak is immers persoonljk maar gevoelsmatig breed geïnteresseerd) en heel zeker haar eigen stijl.

        Iedereen heeft zijn of haar eigen stijl. Zet maar een dag 3FM op of Radio 2. Zeker als je al wat jaren weer in het vak zit, lijkt mij.

        Ik vind haar manier van presentatie stijl charmant, classy, tikkeltje stoer en eigenwijs. Marisa is zeer prima en passend op het huidige Radio Veronica in de overdag programmering. Perfect zelfs!

        Daarnaast heeft Radio Veronica juist iets eigenwijs in deze commerciële hoek als voornamelijk classics station. Naast het opboxen tegen NPO Radio 2 (publieke omroep), Radio 10 en JOE.

        Ze maken iig de mix wat breder en gevarieerder, en varen wellicht meer op NPO Radio 2. Veronica zal wellicht geen allemansvriend worden, maar toch hebben ze iets authentieks anno 2025.

        Hun huidige Top 1000 van de 80s zoals zij ‘m uitzenden (20 tm 31 januari) kan op geen enkele andere commerciële zender. Een brede 80s mix qua Top 40, Tipparade en een tikketje Verrukkelijke 15 is duidelijk wat hier gecorrespondeerd word met deze weken.
        En dat de 80s populair zijn these days dat is best algemeen bekend.

        Gistermiddag gewoon de album versie van Controversy van Prince. Een zeldzaamheid. Maar voor een keer erg leuk. Beetje kleuren buiten de lijntjes. Gelukkig kan het weer. De vlag hing er ruim één jaar geleden er best anders bij voor Radio Veronica.

        Ik heb nog wel een kanttekening: de radiomarkt is wel mega anders geworden na de veiling. En niet meer vergelijkbaar als tien jaar terug. Ga dan maar eens origineel zijn en iets anders klinken als de rest. Radio Veronica doet dat in mijn oren best aardig!

        Tot slot, doe eens lief en relaxed. Meteen iemand nep te noemen, dat is niet heel sympathiek en ergens ook niet heel correct vind ik.

        Met vriendelijke groet,

        Donald Geelhoed

        • Ja het siert u om op te komen voor Mevrouw Heutink. Echter ik gaf uw mijn beleving. Ik heb dezelfde ervaring met sommige Noord Amerikanen. Overdreven ethousiast doen, alles is great en geweldig.
          Dat komt nep over.
          En wat betreft de muziekkeuze. Die komt gewoon van een playlist waar de dj niet veel over te vertellen heeft.
          In het algemeen vind ik het een domme zet om ex 3FM djs bij Veronica achter de microfoon te zetten, de luistercijfers van 3FM zijn natuurlijk om te huilen.

          Marissa past denk ik beter in het weekend. In de avond.
          Voor een ochtendprogramma komt ze geforceerd over. Ze acteert een dj. Dat overdreven blije gedoe.
          Is dit vriendelijk genoeg?

          Met vriendelijke groet terug.

          • Iemand nep vinden slaat kant nog wal. Dat is mijn statement die ik wilde maken. Ik vind dat je dat nooit over wie dan ook kan zeggen en/of schrijven. Het valt per definitie onder een kansloze opmerking. Dat vind ik.

            Overigens hoor ik (ik spreek mijn persoonlijke mening uit als luisteraar) geen overdreven gedoe en het is maar nét hoe iemand dat ervaart. En dat zal ongetwijfeld voor iedereen net anders zijn.

            Iedereen heeft ongeacht welke zender of radio dj zijn of haar eigen stijl.

            Ik ervaar haar (ik als luisteraar) als iemand die zin heeft in haar vakgebied en dat uitstraald on air. Vanzelfsprekend op een enthousiaste wijze. En soms ook uit het leven gegrepen. Dat de platenmix van een playlist komt, zeker op die uren weet iedereen vast wel. Dat is overal zo.

            Daarnaast lijkt het soms zo dat vrouwen wel vaker de klos zijn op het gebied van Radio.
            Zelf vind ik Marisa prima in haar huidige music driven uren als Radio dj in de huidige totaal opstelling zoals die nu is bij Radio Veronica. Perfect zelfs doordeweeks.

            Tot slot, De radio staat bij mij aan op het moment dat ik zin heb in radio, ongeacht wie of welke dj er zit. Ik ben bekend met wie waar zit. Doordeweeks en in het weekend.

            Ook beluister ik soms andere programma’s of zenders om ook daar de muziek mix en of presentatie te horen.

            Met vriendelijke groet,

            Donald Geelhoed

        • Ach, normaal wordt als het over Veronica gaat Caroline Brouwer reactiebreed de grond in geboord, vandaag is Marisa aan de beurt. Zoek de overeenkomt. En waarom luisteren die verbitterde mannen daar nog allemaal naar?

        • Dat de muziek uit de jaren 80 nu in 2025 nog steeds veruit populairder is dan muziek uit andere decennia is te betwijfelen. Voor een gouwe ouwe zender van ongeveer 10, 15 of 20 jaar geleden was het logisch om vooral op de jaren 80 concentreren. Het viel goed in de doelgroep 20-49 jaar van toen.

          Het zou zo kunnen zijn dat het bij de directie/medewerkers (achter de schermen) van de radiostations ontbreekt aan kennis en interesse, om naast mooie muziek uit de jaren 80, ook een mooie gevarieerde muziekmix te brengen van andere decennia.

        • Terecht signaal, waarvan akte. Het algoritmisch denken gaat bij veel stations voor het authentieke gevoel overbrengen. Op de radio slaagt Veronica daar steeds beter in (nog wel iets te veel naar binnen gerichte kroeg- en boomerbabbels i.m.o), dus nu nog de goede marketing om dat te ondersteunen met outdoor reclame en de steady 7% komt eraan.

          • Als dit Veronica zoals het nu klinkt de 7% aantikt dan kan alles wat er ooit over radio gepubliceerd is vernietigd worden. Radio is op de eerste plaats wetenschap, geen uit de hand gelopen hobbyisme.

    • Dat vind ik ook de enige DJ bij Veronica waar ik gewoon NIET naar kan luisteren.
      Alles is inderdaad overdreven, oh wat “fijn”, “we zijn vrienden”, “ik weet veel van muziek”.
      Voor de rest zijn de DJ’s best te pruimen qua (muziek)kennis, programma-invulling en stemgeluid. (Afgezien van Frank VanEllende, maar daar hoef ik op kantooruren gelukkig niet naar te luisteren.)

    • Wat een ongelofelijke onzin Meneer Mebo, Marissa is TOP niks fakes aan, TOP wijf!! met kennis van goede muziek zoals meerdere DJ’s op Veronica.

    • Radio 10 heeft Gerard Ekdom verloren aan Veronica en Rob van Someren in de armen van 100% NL gejaagd, dus voor mij geen enkele reden meer om op 10 af te stemmen. Ik wil niet ’s morgens de ene zender en ’s middags de andere zender aanzetten. Er moet cohesie zitten tussen de ochtend en middag, zoals Patrick aangeeft. De programma’s mogen (moeten) wel verschillen, maar de muziek moet als rode draad een bepaalde stijl hebben die mij past. En dat betekend niet dat ze alleen maar hardrock mogen draaien, of alleen maar pop. Maar een bepaalde richting is wel prettig, dat bond mij altijd aan Radio 10. De muziek is er nog, maar de DJ’s waarvoor ik afstemde zijn verkast.
      Inmiddels is de radio voor mij helemaal klaar in de ochtend- en avondspits. Het geleuter in de ruimte door mensen die zichzelf vooral graag horen irriteert me meer dan ooit. Voor mij nu luisterboeken in de auto en overdag op kantoor Arrow Classic Rock: weinig geklets, de muziek die mij aanspreekt en ter zake doende nieuwsberichten.

      Patrick, je hebt de spijker weer vol op z’n kop geraakt met je column. Veronica rommelt en rammelt te veel. Veronica is de ultieme illustratie van de versplintering van het radiolandschap. Voordeel van die splinters is dat het vanzelf uit elkaar valt en oplost, tenzij een nieuwe marketingmanager de juiste lijm gaat gebruiken.

  2. Wat dacht je van de tv-spot van de 538 Ochtendshow. Daar zit ook een antwoord van een luisteraar van een spelletje bij…en dat antwoord is Mart Smeets. Bizar! Niet echt midden in de doelgroep.

  3. Radio Veronica is tenminste wel verrassend. Dat maakt die lappendeken leuk om naar te luisteren. Er werken daar unieke radiomakers met ieder hun eigen talenten en de ruimte om dat talent te benutten. Precies wat je van een volwassen radiostation.

    Stationality is een duur woord voor lege, niets zeggende en ten diepste zeer slechte radio die je aanmoedigt in Spotify aan te zetten zodat je dan wel een leuke middag hebt.

    • Wat is er precies verrassend aan ik hoor de hele dag alleen maar dj’s die gefascineerd zijn van zichzelf. Alles draait alleen maar om de dj. Luisteraars zijn bijzaak.

      • Ik ben kind van de jaren 60.Dus ik luister naar de zgn extra zender van radio 10 60s en 70s.Een verademing. Geen nieuws of reclame. Alleen via dab+ en internet. Natuurlijk geselecteerd een computer de muziek. Vandaar ook het succes van sky radio. Verder is het een kwestie van ieder zijn ding.

  4. Tijdens office hours, zeg tussen 10 en 16 uur moet je vaart maken met veel muziek en niet teveel praten. Ster dj Rob Stenders met zijn team, Carolien Brouwer voorop leuteren veel te veel, dat past meer op drive time of in de avond.

      • Leuke verhalen horen in de kroeg, niet op een zender waar de ego’s de luisteraars juist weg jagen. Is Veronica ervoor de luisteraars of voor het dj team wat het zo leuk heeft met elkaar?

        • Als leuke verhalen in de kroeg horen, dan hoort muziek in het poppodium en blijft het stil op radio.

          Ik weet niet over welke ego’s jij het hebt maar, ik vind de spreeks veelal een stuk interessanter als de miljoenmiljardste keer naar dezelfde plaat te moeten luisteren. Wat overigens niet wegneemt dat er best wat meer inhoudelijk gezegd mag worden want, de radio anno 2025 blinkt uit in saaie, levensloze radio en nietszeggendheid. Zat er maar iemand tussen met een opgeblazen ego, dan hadden we die iemand tenminste kunnen uitlachen.

        • En ja, in de eerste plaats is een radiostation er voor deejays die het leuk hebben met elkaar want, als de sfeer in het bedrijf goed is, is de sfeer ook goed op de radio. Anders krijg je van die shagrijnige radio, ideaal voor azijnzeikers maar, de meeste mensen willen een leuk leven.

  5. Die marissa moeten echt snel van de ochtend halen ,die is echt zo slecht op de radio ,ik zet hem echt om 10 uur uit ,en die carolien daar heb je ook niets aan eerst weken vd radio dan weekje werken en nu rob vakantie heeft ook weer weg ,vraag mij echt werkelijk af waarom die vrouw op de radio is ,voegt alleen maar irritatie toe met haar overdreven gelach, ook een punt om niet naar veronica te luister zolang die vrouw nog op de radio zit

  6. De huidige marketingmanger van Radio Veronica deelt uw mening waarschijnlijk en kiest ervoor naar JOE FM te gaan. Gerard, Wouter en Frank hebben vast contractueel laten vastleggen dat ze op de posters langs de A58 moeten.

  7. De verschillende stijlen die ze hanteren is wat mij betreft niet zo’n probleem, altijd nog liever dan een bosje voorgekouwde hits van een rotatie lijstje. Alleen dat oeverloos gelul mogen ze van mij wel wat inperken, er zijn al verschillende programma waarbij ik wegzapp omdat het A nergens over gaat, en B er volgens mij meer mensen zijn (gezien de luistercijfers) die niet op dat dommegeleuter zitten te wachten.

  8. Radio Veronica zou muziek uit alle decennia draaien. Daar zouden ze wat meer promotie voor kunnen maken in combinatie met promotie voor de ochtendshow en middagshow.

    Het valt op dat Radio Veronica (en ook andere gouwe ouwe zenders) nog steeds heel erg veel leunen op de muziek van de jaren 80. Hierdoor is er al ongeveer 25 jaar lang veelal dezelfde muziek te horen op de Nederlandse radio.

    Om luisteraars te trekken in de reclamedoelgroep 20-59 jaar, denk ik dat het nodig is om een goed evenwicht aan te brengen in de muziekmix uit alle decennia (vanaf de jaren 70 tot nu). Dus ook vaker goede muziek uit de jaren 90, 00 en 10 uitzenden.

    Een andere oplossing is door Patrick Kicken ook al gegeven, om van Radio Veronica een 80’s station te maken en dat te gaan promoten. Hierbij zal Radio Veronica zich op vijftigers en zestigers moeten gaan concentreren, omdat deze leeftijdsgroepen de jaren 80 bewust hebben meegemaakt.

    • Helaas zijn 50+ en 60+ luisteraars niet intressant voor de snelle reclame boys. Die zijn wel gevuld, maar ook merkvast en minder gevoelig voor reclame.

      Talpa had Veronica beter niet moeten verkopen maar samen voegen met Radio 10. Veronica op Tien.
      Nu heb je zoveel dezelfde soort zenders, die allemaal in dezelfde 20-49, vijver vissen.

      • Als gouwe ouwe zenders zoals Radio Veronica zich de komende jaren gaan focussen op de muziek van de jaren 80, dan zal geleidelijk aan de reclamedoelgroep verder omhoog moeten, zodat de 60-plussers vanzelf in beeld komen.

        Er zijn mensen die nogal somber zijn over de toekomst van het radiolandschap, omdat ze denken dat het niet zal lukken om de toekomstige volgende generaties te kunnen bedienen via radiostations.

        Het positieve is dat Radio Veronica met de postercampagnes in elk geval optimistisch en zichtbaar blijft. En dat het misschien wel goed komt met het behouden en aantrekken van luisteraars in de belangrijke reclamedoelgroepen.

        • Vol inzetten op nietszeggende ego-marketing…zonde van de centen. Het lijkt een ‘idee’ van een afgevlakte marketingmanager zonder visie, die z’n kop niet buiten de interne bubbel steekt. Dan krijg je dus ‘wij’ marketing. Dat je met die insteek nog werkt en hiervoor de handen op elkaar krijgt, geeft aan dat er in het hele proces van idee tot uitvoering 0,0% kritische en creatieve breinkracht zit. Ze blijven in de groef hangen die aantoonbaar geen hout snijdt en geen ‘gunfactor’ oplevert. Daarvoor zijn niet de ‘applauszuchtige radiomensjes’ verantwoordelijk, maar hersenloze ‘brainfarts’ die Veronica marketing wise weer op de kaart moeten zetten. Bij een volwassen ‘Jong, snel en wild’ gevoel passen veel leeftijdsgroepen, dat vertalen naar het nieuwe Veronicagevoel zou de redding zijn. Met de huidige 50+ egostrelende uitgezakte kroegpraatradio over eigen belevenisjes met artiesten en zaadloze postermarketing is dat verder weg dan ooit.

      • Voor het meest zenden Qmusic en Radio 538 actuele muziek uit. Ik heb het idee dat de jongere generatie twintigers en de wat oudere generatie vijftigers/zestigers momenteel het meest tevreden zijn met het muziekaanbod van de zenders in het Nederlandse radiolandschap.

    • JOE zendt muziek uit de jaren 70, 80 en 90 uit. Muziek uit die decennia spreekt mij wel aan. Ik ben 40 jaar oud en voor iemand van mijn leeftijd is er ook veel belangstelling voor de jaren 00 (2000 tot en met 2009). Dit decennium ontbreekt bij JOE, waardoor de zender voor mij en andere dertigers/veertigers generatie niet aantrekkelijk genoeg is.

    • mwoah, als je het dronken gezwets hilarisch vindt… Maar dat wel wel in de tijd geweest zijn dat telefoongesprekken niet van tevoren gevoerd werden en daarna gemonteerd semi live in de uitzending kwamen.

  9. Ik vind een beetje zo’n ratjetoe aan programma’s best leuk. Net als vroeger het oude Veronica..vanaf de boot dan hè.
    Er zijn leuke gevarieerde dj’s en stemmen nu bij Veronica, die goed bij elkaar passen en uiteindelijk toch wel allemaal op 1 lijn zitten. Vooral Marisa vind ik goed, met een goeie flow en muzieksmaak, soulkinded ook.
    Qua marketing zou ik zeggen; laat foto’s zien van de hele dj groep op bilboards, dat straalt friendship, gevoel en warmte uit. En verdomd, ik ga daar op letten ook in de auto.
    Cheers!
    En ja..goeie column weer Patrick Kicken.

    • Ik zie het zelf net even anders (en in de reacties te lezen velen met mij. Die Marisa is niet om aan te horen, het is de absolute aanfluiting van het station.. maar dat moeten ze bij Veronica zelf nog ontdekken.

  10. Ik hou niet van die stations waar altijd alles hetzelfde klinkt. Zelfs iedere 2 dagen precies dezelfde platen, maar in een andere volgorde. Dat is Joe. Super professioneel. Maar niet naar te luisteren zo saai. Vaak blokjes van 2 of 3 liedjes en dan heel saai afkondigen. Maar het klinkt wel als een geheel.

    Nee dan heb ik toch voorkeur voor Veronica. De verschillende karakters die op dat station zitten maken het spannend. Naar iets meer geklets mag ik ook graag luisteren. Anders zet ik wel spotify aan. Ik vind Veronica best op de goede weg. Eigen identiteit. Doen niemand na. Mogen nog iets meer nieuwe muziek draaien. Geen hits, die al hits zijn. Maar gewoon de goede krenten uit de pap nemen qua nieuwe muziek.

    Eens dat ze zich moeten richten op de jaren 70 tot nu. Dus ruim 50 jaar popmuziek om uit te kiezen. Ook niet te veel 80’s Dat doen ze allemaal al.

  11. Oost Indisch doof zijn ze bij Mediahuis. Ik heb het idee dat ze zelf niet naar hun eigen zenders luisteren. Nou ja, de reclame blokken natuurlijk wel. Het is jammer dat het merk Veronica zo beschadigd wordt door bepaalde dj’s die beter iets anders kunnen gaan doen. Maar ook hier ontbreekt de zelfkennis. Wat kan het ze schelen. Als ze het maar leuk hebben met elkaar en de luisteraars zoeken het maar uit.

  12. De billboards zijn wel het laatste waar ik me aan erger. Op sommige momenten is Veronica erg goed: Pup40 met Stenders, Maurice Verschuuren, Niek vd Bruggen. Wout en Frank doen het ook aardig. Marisa ook niet slecht. Maar dan Sander Hoogendoorn, Martijn Muijs en Frank ‘hoitjes’ van der Lende….vreselijk. Ekdom is ook over de houdbaarheidsdatum. Zou soms beter Veronica non stop kunnen zijn…Oh wacht, die zender is er nu ook!

    • Nee eens vooral die Frank van der lende is niet om aan te horen maar ja vriendjes met de programma directeur dus ze zullen van hem geen afscheid nemen

    • Helemaal niks natuurlijk. Zijn allemaal pesterijtjes die de zender alleen maar sympathie kost. Waar KINK eerst een welkome doerak was, lijkt het nu steeds meer een dwarse, zeurende en jankende puber te zijn. Oprecht heel jammer.

  13. Wat ik niet snap is dat rick van velthuysen in het weekend zit
    Of wil hij dat zelf graag ? Ik zou Rick 10/12 laten doen doordeweeks en Marisa lekker in het weekend zetten en dan Niek 12/14 is je programmering doordeweeks ok iets sterker en meer body

      • Klopt. Twintig jaar geleden werd Veronica al gekscherend door mensen bij 538 ‘de begraafplaats van de Nederlandse radiodeejays’ genoemd maar nu gaat dat credo echt op, een weeshuis van iedereen die het ergens anders wel gezien heeft en toch ook graag Radio Veronica op zijn of haar CV wil zetten, Ekdom voorop.

        Verhaal gaat dat Gerard een ton (dat is 100.000 euro) extra geboden kreeg om bij 10 te blijven en tóch voor Veronica gekozen heeft.. Waarom toch?!

  14. Radio Veronica, hét AFC Ajax onder radiostations, je kunt noch zoveel A-spelers kopen het is wordt het gewoon net niet.

  15. Het is zo voorspelbaar wat Kicken schrijft over Veronica. Zijn frustraties druipen er van af en dat terwijl hij zelf zo roemloos zijn carrière heeft beëindigd en verder geen zinvolle bijdrage levert aan de maatschappij.
    Bij Veronica staat de muziek voorop en heeft geen jocks die allemaal hetzelfde klinken.

    • Bij Veronica doen ze alsof de muziek voorop staat maar draait het natuurlijk voornamelijk om het ego van de jock, sidekick of producer. In de 12 jaar dat ik voor dit legendarische merk mocht werken was de deejayploeg ongeveer de helft kleiner en het marktaandeel uiteindelijk 6,5%, dus ja, wat wil je nou eigenlijk als eigenaar? Een lekkere hobbyzender of impact maken?

      • Die 7% aantikken gaat dit jaar nog gebeuren. Mensen worden algoritmisch ‘veilig in het midden’ spuugzat en dan is er Veronica. Qua muziek goed op de rit, maar qua content shit. Ego’s en aantal spreeks flink downsizen wordt het nieuwe mantra vanaf het voorjaar. Zullen ze niet allemaal grappig vinden…en er zullen nog wat poppetjes afvallen, maar so be it. Er moet geld verdiend worden met het mooie radiomerk, dus dat decreet komt er heel snel aan van boven. En met vrienden? Daar spreek je maar in de kroeg mee.

  16. De bij mediahuis radio naar dpg media (Joe) vertrekkende marketing manager was van 2016 tot aan 2022 marketing Manager van Qmusic. Daar deed hij blijkbaar wel goed werk Patrick, je opmerking over de beste man behoeft nuancering

    • Marketingmanager bij Qmusic zijn is als Sinterklaas met onbeperkt budget rond kunnen strooien, dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Proberen een beschadigd merk als Radio Veronica aan de praat te krijgen is hele andere koek, ik snap dan ook dat Jorn eieren voor zijn geld gekozen heeft en teruggegaan is in de veilige armen van het sterke DPG en het niet besmeurde merk JOE dat nog genoeg vertrouwen over heeft bij de luisteraar.

      Overigens lijkt het me sterk dat Agterberg deze drie verschillende postercampagnes tegelijk bedacht heeft, mijn doel die vacature te benoemen is juist het gemis van een goede marketingmanager bij Medhiahuis aanstippen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*