Arjan Snijders: ‘3FM heeft geen radiopersonalities meer’
Volgens de NH Radio-baas hebben zowel de omroepen als de NPO te lang vastgehouden aan het succes van uit de jaren ’10 met Serious Request, Giel Beelen, Gerard Ekdom en Coen & Sander.
Volgens de NH Radio-baas hebben zowel de omroepen als de NPO te lang vastgehouden aan het succes van uit de jaren ’10 met Serious Request, Giel Beelen, Gerard Ekdom en Coen & Sander.
Op 29 maart 2019 is de Brexit een feit. Gaan de Nederlandse uitzendingen in het Verenigd Koningrijk op zwart en is de BBC straks nog wel te bekijken? Hoe gaat de verkoop van formats tussen het Britse Koningrijk en de EU? Voor Nederlandse omroeporganisaties is nog niet geheel bekend wat de impact van de Brexit op hun organisaties zal zijn.
In een blog laat BNR-marketingmanager Kris Sloot weten dat er door diverse partijen wordt gewerkt aan een nationaal onderzoek naar het luistergedrag van podcasts.
Vandaag kondigen de Raad van Toezicht van Publieke Omroep van Amsterdam (POA) en de Raad van Toezicht van NH Media aan dat David Vink aan de slag gaat als interim bestuurder/directeur bij NH Media en AT5. Vink neemt de rol van de onlangs vertrokken Paul van Gessel over.
De column van Özcan Akyol ‘Ja hoor, Top 2000 is wéér een feest voor witte mannen van 60 jaar en ouder’ op AD.nl zorgde voor veel ophef. De AD-column van Akyol was echter ironisch bedoeld. “Ik wilde met een ironische column blootleggen dat het diversiteitsdebat totaal verziekt is”, aldus Akyol.
Naar aanleiding van de discussie rondom Serious Request – de Lifeline, een blog van een jarenlange 3FM-luisteraar. Het afgelopen weekend kwamen er veel reacties binnen op het Spreekbuis-artikel en de blog van Richard Otto over de voorlopige opbrengst van dit jaar, dat het een heel stuk minder is dan de voorgaande jaren; veel daarvan waren negatief. Ook ik was het er niet mee eens, en ik leg in deze blog uit waarom:
Er kwamen gisteren en vandaag veel reacties binnen op het Spreekbuis-artikel: ‘3FM Serious Request haalt stuk minder geld op’. Het waren vooral negatieve reacties, want volgens veel lezers had Spreekbuis de behaalde donatiesopbrengsten niet mogen vergelijken met vorige edities. Er kwamen reacties binnen zoals: ‘Elke euro is er één’, ‘SR is geen wedstrijd. Alles wat zij ophalen is geweldig!’, ‘Beter dan niets doen’ en ‘Wat een zure titel!’. Uiteraard zijn dit allemaal begrijpelijke opmerkingen.
Het is weer tijd voor de eindejaarslijstjes! Spreekbuis.nl heeft een heel mooi jaar achter de rug met een groei van 51% in bezoekers. Vooral de laatste maanden weten steeds meer vakprofessionals Spreekbuis te vinden. Daarnaast is de content partnership met Gooi en Eemlander/HMC geïntensiveerd, waardoor steeds meer Spreekbuis nieuws ook terug te lezen is in diverse HMC-dagbladen, maar waar wij ook van hun journalistieke bijdrages gebruik mogen maken.
Tv-zenders Disney Channel, Nickelodeon en Disney XD zijn door Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (Stiva) uitgesloten van alcoholreclame. Sinds vorige jaar zijn er afspraken gemaakt dat zenders met veel kinderen geen alcoholreclames meer uitzenden.
Omroep WNL praat met NPO-televisie directeur Frans Klein over het organiseren van het Correspondents’ Dinner.
Copyright © 2019 Spreekbuis