Nieuws

Onderzoek: NPO steeds minder ‘onmisbaar merk’

Uit het ‘EURIB Top-100 Onmisbare Merken’- onderzoek blijkt dat NPO minder onmisbaar is geworden. De onmisbaarheidscores van alle televisie-zenders zijn gedaald, maar die van NPO daalde het sterkst. Dit kwam vooral door de naamsverandering die de publieke omroep in augustus 2014 doorvoerde. Nederland 1, 2 en 3 werden veranderd in werd NPO 1, NPO 2, NPO 3. Ook de radiozenders kregen toen een nieuwe naam. EURIB/ European Institute for Brand management doet jaarlijks onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. 

[lees verder]

Nieuws

Zak met geld moet lokale omroep Venlo redden

Opnieuw is een lokale omroep in financiele problemen en dit keer is een zak geld van de gemeente de voorlopige oplossing. Venlo, in 2013 nog verkozen tot Lokale Omroep van het Jaar wegens programma’s van hoge kwaliteit en een goede bedrijfsmatige opzet, krijgt eenmalige een bedrag van 195.000 om de omroep van een faillissement te redden.

[lees verder]

partnerbijdrage

NPO Best open kanaal tijdens Jubileumweekend KRO

De KRO bestaat 90 jaar en dat wordt groots gevierd op het themakanaal NPO Best in het van vrijdagavond 20 t/m zondag 22 november. Het themakanaal is dit Jubileumweekend een ‘open kanaal’ bij zowel Ziggo (kanaal 127) als bij KPN (kanaal 300). Iedere digitale tv-kijker kan het feestje meevieren, ook als die niet beschikt over een aanvullend tv-abonnement. 
 

[lees verder]