
NOS diep door het stof na onjuiste berichtgeving
Nu blijkt dat NPO en DDWD toch geen geld hebben ontvangen is NOS met een reactie gekomen.
Nu blijkt dat NPO en DDWD toch geen geld hebben ontvangen is NOS met een reactie gekomen.
De NPO heeft een uitgebreide reactie gegeven op het NOS bericht over de vermeende uitgaven van het Koninglied. Deze is hieronder te lezen:
NOS berichtte vanochtend dat er bedragen van het Koningslied naar DWDD en NPO is gegaan. NPO en DDWD hebben verklaard dat het bericht van NOS onjuist is. NPO: ‘De suggestie van de NOS dat er is betaald om aandacht te besteden aan het Koningslied in De Wereld Draait Door of in andere NPO-programma’s is niet juist.’ Ook DWDD-hoofdredacteur Dieuwke Wynia heeft via een tweet te kennen gegeven dat het bericht onjuist is: ‘DWDD heeft niet betaald gekergen voor promotie koningslied. Berichtgeving NOS is klinkklare nonsense’.
NOS start ook met veel andere media-innovaties.
NPO Radio 2 en De Wereld Draait Door hebben geld ontvangen voor de promotie van het Koningslied. Dat blijkt uit een overeenkomst tussen de NPO en de Stichting Nationaal Comité Inhuldiging, die de NOS heeft opgevraagd op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. Het is nog niet duidelijk om welke bedragen het gaat, aangezien in het document deze bedragen niet leesbaar zijn gemaakt, aangezien het volgens NPO en VARA om bedrijfsgevoelige informatie gaat.
Radar, het consumentenprogramma van AVROTROS, is genomineerd voor een prestigieuze filmprijs op het Marbella International Filmfestival. Het programma ontving de nominatie in de categorie Beste Documentaire voor haar uitzending ‘Mandarijnennetje als implantaat: goedkeuring implantaten is een farce’.
De uitzending van de MTV Video Music Awards 2015 op 30 augustus heeft in week 36 de meeste Twitteraars bereikt. In totaal 169.720. Deze Twitteraars hebben 3.082.611 Tweets over deze uitzending gezien. De EK kwalificatiewedstrijd Turkije – Nederland op 6 september was in week 36 het grootste sportprogramma op Twitter met een bereik van 453.620 Twitteraars.
EO-jongerenmerk ‘BEAM’ is vandaag gestart met een actieweek voor vluchtelingen onderweg. De actie Drop je uurloon moedigt jongeren aan om één uurloon te doneren voor de hulp aan vluchtelingen. BEAM richt zich daarbij in het bijzonder op vluchtelingen op de onzichtbare en barre route door de Balkan.
Duurzame maatregelen in het NTR-gebouw krijgen nu ook een vervolg bij de programma’s. Dat gaat gebeuren met Albert, een Engels instrument waarmee je de ecologische footprint van een programma kunt meten. Projectleider Aaron Matthews van de BAFTA kwam onlangs speciaal over uit Londen om Albert nader te introduceren. Een twintigkoppig gehoor van NTR-, NPO- en KRO-NCRV-vertegenwoordigers verliet razend enthousiast de zaal.
Zwagerman heeft vanochtend in het WNL-ochtendprogramma Goedemorgen Nederland kort een reactie gegeven op het idee om vluchtelingen op te vangen in leegstaande omroepgebouwen in Hilversum. Ze noemt de opvang ‘onzinnig’.
Copyright © 2019 Spreekbuis