Nieuws

“Het was alsof ik bij de NSB was gegaan”

Toen Jeroen Pauw 25 jaar geleden bij RTL ging werken, werd hem dat niet in dank afgenomen, zo zegt hij in NRC Handelsblad. Pauw: “De afkeer van de publieke omroep voor RTL was groot. Ik verkeerde toen onder linksige mensen, die precies wisten wie deugde en wie niet”. Direct toen Pauw het nieuws ging voorlezen bij RTL, kreeg hij een duidelijk stempel opgedrukt door de lieden van de publieke omroep in Hilversum: “Ik deugde duidelijk niet.” Volgens Jereoen Pauw was er destijds een groot verschil tussen de verslaggeving bij de publieke omroep en RTL. “De correspondenten van het Journaal zaten achter een bureau en vertelden dat er 300 meter verderop een bom was ontploft. Onze correspondenten gingen zelf kijken.”

[lees verder]

Nieuws

Radioman Jan Zindel overleden

Oud-radiojournalist Jan Zindel is overleden. Hij was 86 jaar. Zindel was vroeger politiek verslaggever voor de NCRV radio, onder meer bij het programma ‘Hier en nu’, en hij presenteerde wekelijks de rubriek Politiek bekeken. Daarnaast was hij Koninklijk Huisverslaggever voor de publieke omroep. Zo deed hij onder meer in 1980 voor de radio verslag van de inhuldiging van koningin Beatrix vanuit De Nieuwe Kerk in Amsterdam.

[lees verder]

Vacatures

Front-end Developer (24 uur p/w)

Filmdistributeur met grote liefde voor arthouse films. Dit jonge mediabedrijf in Amsterdam heeft sinds kort een nieuw online platform gelanceerd en zoeken hiervoor een ervaren Front-end Developer. Op dit nieuwe, en vooral heel leuke(!), platform kunnen bezoekers zelf een film uitkiezen die ze in de bioscoop willen bewonderen. Je komt te werken op kantoor in Amsterdam-Noord.

Wij zijn op zoek naar een initiatiefrijke en communicatief vaardige Front-end Developer die een ruime ervaring heeft in het onderhouden en verder ontwikkelen van een CMS gedreven platform. Jij bent een zelfredzame enthousiasteling die houdt van snel schakelen.

[lees verder]

Nieuws

Digitale video advertising in lineaire TV content

Reclameblokken zijn een bekend zap-moment: je hebt geen zin in die commercials en  kijkt even wat er op een ander kanaal te zien is. Dat schrikt video advertising specialist smartclip niet af, integendeel. Het bedrijf heeft een systeem ontwikkeld waardoor je tv- reclames krijgt te zien tijdens het programma dat je bekijkt.

Het systeem werkt op digitale televisie en biedt bijvoorbeeld pre-rolls real time aan,  zowel bij het lineaire televisie aanbod als bij on demand content, zegt het bedrijf. Smartclip spreekt van “dynamische integratie van digitale video advertising in lineaire TV content”. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van HbbTV, dat de mogelijkheid biedt om het digitale televisiesignaal te verrijken met extra informatie. smartclip kan hierdoor niet alleen digitale reclame content tonen, maar ook extra diensten bieden aan adverteerders zoals het beperken van het aantal keren dat een kijker dezelfde commercial te zien krijgt, doelgroepgerichte marketing en het meten van prestatie indicatoren.

[lees verder]