Column Jan Slagter: ‘Publieke omroep in een stuip’
De NPO is in een stuip geschoten na de Amerikaanse verkiezingen. De media zouden de aanhang van Trump niet serieus hebben genomen.
De NPO is in een stuip geschoten na de Amerikaanse verkiezingen. De media zouden de aanhang van Trump niet serieus hebben genomen.
Vanaf deze maand gaat mediabureau Mindshare de mediastrategie, planning en inkoop voor het VOD-platform Videoland verzorgen. Daarnaast gaat Mindshare ondersteuning bieden in de vorm van marketing mix modelling, waardoor meer inzicht ontstaat over het effect van alle ingezette mediakanalen.
In de gelegenheidsband ‘De Gooische Compagnie’ speelden medewerkers van diverse omroepen een deuntje mee. In 1977 traden ze op in een TROS tv-programma ‘Music all in’ van Pim Jacobs.
Sommige platen weten het enorm lang vol te houden in de Top 40. Pharrell Williams bijvoorbeeld brak in 2013 alle records door met Happy 49 weken in de énige, échte te staan.
NPO-baas Shula Rijxman gaf deze week aan dat de NPO moet leren van de overwinning van Trump. Ook de Nederlandse omroepen moeten volgens haar beter gaan aanvoelen wat er in de samenleving speelt. Powned maakte er gisteren een reportage over.
Er zijn soms van die berichten waar een mens net wat langer bij stilstaat. Stilstaan in de zin van: hè?! Stilstaan tussen verbazing en hoop. Deze week was er weer eens zo’n bericht, in Media Magazine. Een bericht over de BBC World Service
De Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en Egta, de associatie voor TV-broadcasters, vieren op World Television Day (21 november) de impact van het medium TV. Ter ere van dit jaarlijkse initiatief van de Verenigde Naties, produceerden deze organisaties een commercial die de impact van TV benadrukt.
Met onder meer de Toppers (concerten en een docusoap), de terugkeer van ’De smaakpolitie’ met Rob Geus en een programma waarin Dennis van der Geest de wereld rondreist met tachtigjarigen, hoopt de nieuwe programmadirecteur Remco van Leen van SBS6 weer een echte volkszender te maken.
Mattsleeps is als PR-stunt een slaaptelevisiezender begonnen met hele saaie videos. DWDD-persiflage ‘De Roltrap draait doorrr’ is een goed voorbeeld, waarmee de matrassenfabrikant kijkers als een blok in slaap wil laten vallen.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste COÖRDINATOR COLLECTIE TOEGANG (32-40 uur).
Copyright © 2019 Spreekbuis