Blog Erik de Zwart: “Fred Haché”
Laatst zat ik wat rond te snuffelen op YouTube. En zoals zo vaak kwam ik ook nu weer dingen tegen die ik bijna vergeten was.
Laatst zat ik wat rond te snuffelen op YouTube. En zoals zo vaak kwam ik ook nu weer dingen tegen die ik bijna vergeten was.
Een afvaardiging van de provincies heeft een bezoek gebracht aan het toezichts- en adviesorgaan Commissariaat voor de Media (CvdM). Zij gingen in gesprek over de flinke uitdagingen in het regionale medialandschap. Als zelfstandig bestuursorgaan staat het CvdM tussen politiek en media-instellingen. Het Commissariaat ziet er op toe dat de Mediawet wordt nageleefd. Daarbij richt het zich op eerlijke en transparantie verhoudingen tussen publieke en commerciële media-instellingen.
De kop boven een artikel in Totaal TV van 04-04-2017 was veelbelovend: “Is het tijd voor vernieuwing bij de publieke radiozenders?”. Wat volgde was, heel teleurstellend, een technisch verhaal over het wisselen van een FM-net.
John de Mols mediabedrijf neemt volgens AD de zenders SBS 6, Veronica, Net 5 en SBS geheel over.
De NPO scherpt de regels aan van radio-acties, waarbij kaarten voor concerten van diverse popartiesten worden weggeven
Tegenlicht Documentairemakers waren aanwezig bij de laatste fase van ontwikkeling van de €45 miljoen kostende game van het Amsterdamse Guerrilla Games.
George Maduro – een ‘gewone’ held is een spannende en onderhoudende korte jeugddocumentaire van Robbert-Jan Vos (Memphis Film & Television) over het heldhaftige leven van een Curaçaose jongen tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Gids in de kunst De laatste uitzending van Kunstgrepen, het tv-programma waarmee hij legendarisch werd, was in 1975 en hij overleed alweer tien jaar geleden. Maar Pierre Janssen is nog lang niet vergeten en is juist nu zeer relevant voor de kunst- en museumwereld, zegt Petra Timmer, die een biografie over Janssen schreef.
Deze week is de Hilversumse gemeenteraad akkoord gegaan met het opzetten van Media Mile. De Media Mile is een verrassende, vooruitstrevende en informatieve route, waarin de gebruiker door spelelementen met allerlei aspecten van mediacultuur en -technologie in aanraking komt.
Onderzoeksbureau Telecompaper meldt dat steeds meer Nederlandse consumenten hun tv-abonnement opzeggen. Het aantal televisieaansluitingen is in 2016 voor het tweede jaar op rij gedaald, met 0,8% naar 7,4 miljoen stuks.
Copyright © 2019 Spreekbuis