NPO start marketingcommunicatiepitch
De NPO is een Europese aanbesteding gestart voor alle marketingcommunicatiecampagnes rondom al hun zenders.
De NPO is een Europese aanbesteding gestart voor alle marketingcommunicatiecampagnes rondom al hun zenders.
Alweer enkele jaren geleden is omroepplatform Spreekbuis weer nieuw leven ingeblazen. Door de steun van diverse omroepen, mediabedrijven, bloggers, redacteuren en partner Gooi & Eemlander is het gelukt om een belangrijke positie in de nieuwsvoorziening van omroepmedewerkers te worden. 2017 stond in het teken van het maken van unieke content om zo ons nog meer van andere titels te onderscheiden. En dat is goed gelukt! Zie hieronder het overzicht van interviews voor, door en over omroepmedewerkers.
Veel leesplezier en goede kerstdagen toegewenst!
Richard Otto (Spreekbuis.nl / Tens Media)
Jeroen van Inkel is een van de bekendste radiodiscjockeys van Nederland. Hij begint op 2 januari aan een nieuw avontuur bij NPO Radio 5. Daar gaat hij het ochtendprogramma Je dag is goed presenteren. In De Perstribune vertelt Van Inkel over ‘ochtendradio’, zijn liefde voor de radiojingle en over het roerige levenspad dat hij tot nu toe heeft bewandeld.
Rechtstreekse uitzending van muziekfestival Noorderslag vanuit de Oosterpoort in Groningen. Het is de tiende keer dat deze staalkaart van de moderne Nederlandse popmuziek live op televisie is. Een uitkomst voor degenen die bij de steevast razendsnelle kaartverkoop achter het net vissen.
PNOzorg is al 70 jaar dé zorgverzekeraar voor de creatieve- en mediasector, met altijd 100% vrije zorgkeuze. Want vrijheid stimuleert creativiteit! Kies jij voor keuze?
Editie #126 van het tijdschrift over de geschiedenis van de omroep en fonografie staat weer vol met interessante onderwerpen, waaronder:
‘Het moet eens afgelopen zijn met de seksistische en racistische uitspraken in het populaire televisieprogramma Voetbal Inside’, stelt documentairemaakster Sunny Bergman in het NPO Radio 1-programma Dit is de Dag. Na homofobe uitspraken van Johan Derksen en René van der Gijp besloot zij via Facebook de adverteerders van het programma op te roepen tot een boycot. Marianne Zwagerman vindt dat adverteerders hier niet op moeten worden aangesproken. ‘Er gaan maar twee mensen over de inhoud van publicaties; de hoofdredacteur en uiteindelijk de rechter. Je probeert nu als mediamaker collega’s monddood te maken!.
De nieuwe Governancecode Publieke Omroep is bedoeld om de onafhankelijkheid van de publieke omroep verder te verankeren en te borgen. De nieuwe regels zijn een onderdeel van de nieuwe Governancecode Publieke Omroep 2018 die op 1 januari 2018 in werking treedt.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en het Commissariaat voor de Media (CvdM) gaan samen onderzoeken of online platforms als Facebook en Twitter de vrije nieuwsgaring en pluriformiteit van de media beïnvloeden. Daarin combineren zij hun expertise over mededinging en de ontwikkelingen binnen het medialandschap.
In januari heeft Beeld en Geluid weer nieuwe evenementen die de mediacultuur van veel kanten laat zien. Zo is er een lezing met Jochem van den Berg (hoofdredacteur en bedenker van De Speld), een Nieuws of Nonsens-expertlezing over de manier waarop de Indische integratie vroeger in de media kwam en vindt er een nieuwe editie plaats van Aether Live, de talkshow over het Hilversumse mediaverleden.
Copyright © 2019 Spreekbuis