VR snelstgroeiende segment binnen Britse media- en entertainment

Virtual reality is het snelst groeiende segment van de Britse entertainment- en mediabranche en zal volgens PwC in 2022 meer dan £ 1,2 miljard waard zijn. PwC’s laatste Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022 verwacht dat de virtual reality (VR) -markt in het Verenigd Koninkrijk komende vier jaar met 34 procent zal groeien.

“De groei zal worden aangedreven door een tweede golf van hardware die gemakkelijker te gebruiken, beter ondersteund en uiteindelijk geprijsd is voor de massa’s die de markt betreden in de prognoseperiode”, aldus Mark Maitland, hoofd entertainment en media in het Verenigd Koninkrijk bij PwC.

In het nieuwe rapport verwacht PwC dat consumenten uit het Verenigd Koninkrijk de grootste besteders van OTT-videostreamingservices zoals Netflix en Amazon Prime in Europa blijven en in 2022 in totaal £ 1,9 miljard daaraan zullen uitgeven.

In het segment eSports verwacht PwC voor de komende vier jaar een groei van 21% CAGR, met een totale groei in omzet van £ 24 miljoen in 2018 tot £ 48 miljoen in 2022. Naar verwachting zullen de inkomsten uit videogames in 2020 goed zijn voor £ 5,5 miljard.

PwC verwacht dat de omzet van digitale muziekstreaming bijna zal verdubbelen van £ 779 miljoen in 2018 naar £ 1,4 miljard in 2022.

Over het algemeen verwacht PwC dat het Britse entertainment en de media in 2022 £ 76 miljard waard zal zijn, waardoor het Verenigd Koninkrijk de op een na grootste markt is in Europa, het Midden-Oosten en Afrika na Duitsland.

“We zien dat de entertainment- en mediasector in het Verenigd Koninkrijk de komende vier jaar een sterke bijdrage levert aan de economische groei”, aldus Maitland.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*