Nederlandse Kay Nambiar host vanavond Isle of MTV Malta voor MTV international
Muziekspektakel vanavond live te volgen op MTV
Muziekspektakel vanavond live te volgen op MTV
Jury voor eerste editie is nu compleet.
Vorige week zijn de luistercijfers voor april/mei 2018 opgeleverd door NLO (Nationaal Luister Onderzoek). Een periode waar binnen de radiowereld altijd naar uitgekeken wordt, omdat het zo’n mooi overzicht geeft zonder alle seizoenseffecten die we kennen zoals de kerstperiode en de vakantieperiode die er alweer aan komt.
Op OnlineRadioAwards.nl is het nu mogelijk om te stemmen op je meest favoriete online radiostations, podcasts en presentatoren. We zetten komende tijd diverse radiomakers en podcasters in de spotlights. Ditmaal: Marcel Bouman (AMBTT)
Lidl wint de titel radioadverteerder van het jaar. Staatsloterij heeft volgens de vakjuryprijs de beste radiocommercial en CliniClowns is de favoriet van de luisteraar. Dacia Duster had op Radio 538 de beste branded content campagne in het afgelopen jaar. Andere awards gingen naar Havas Lemz (radioreclamebureau van het jaar) en Nico Slooff van Zuiver Media (radiospecialist van het jaar). De winnaars van de RAB Radio Advertising Awards zijn op dinsdagmiddag 26 juni uitgereikt tijdens het RAB radio-event in Hotel W Amsterdam.
Onder de naam NewGroup opent een nieuw bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling, licensering, productie en distributie van Facebook- en Instagram-video vandaag zijn deuren. NewGroup richt zich op de internationale markt.
Het plan van de NPO om te bezuinigingen is openbaar. Opvallend is dat deze slechts 4 pagina’s bevat. Het daadwerkelijke plan van aanpak beslaat slechts maar een halve pagina (!)
De belangrijkste punten van het plan van aanpak zijn hieronder te lezen:
NPO Start is na enkele maanden vertraging eindelijk op de Apple TV beschikbaar. Met deze nieuwe app kun je alle programma’s van de publieke omroep terugkijken. Apple-nieuwssite iCulture kreeg exclusief een preview en maakte een videoreview:
In haar BNR-column geeft de columniste aan dat ze erg graag naar Brandpunt kijkt, maar ook blij is met de mededeling dat het programma gaat stoppen.
Branding bureau Matters Most ontwikkelde een nieuw merk voor het gebouw van stichting AKN (AVROTROS en KRO-NCRV). Het gebouw heet voortaan ‘M’ en draagt de pay-off ‘Homebase of the media-minded’. M is omgetoverd tot de nieuwe thuisbasis van mediamakers en –liefhebbers, van gevestigde namen als Teun van de Keuken en Antoinette Hertsenberg tot opkomend talent. Matters Most is verantwoordelijk voor de positionering, het concept, de naam, pay-off en experience design. M opende 21 juni officieel haar deuren.
Copyright © 2019 Spreekbuis