Commissariaat voor de Media: ‘Kids hebben moeite met herkennen van reclame in Youtube video’s’
Uit onderzoek blijkt dat vooral jongere kinderen het lastig vinden om te herkennen of een video reclame bevat. [lees verder]
Uit onderzoek blijkt dat vooral jongere kinderen het lastig vinden om te herkennen of een video reclame bevat. [lees verder]
Zondag 10 februari start op NPO 3 het langverwachte nieuwe seizoen van De Luizenmoeder. [lees verder]
D66 Kamerlid Joost Sneller (D66) heeft schriftelijk vragen aan de Minister Slob gesteld over het bericht dat de NPO-app op smart tv’s van vóór 2014 niet meer werkt. [lees verder]
Sinds 2011 heeft Netflix 13 miljard euro weggebrand. Volgens Forbes-columnist David Trainer worden investeerders zenuwachtig of Netflix zijn verwachtingen wel waar kan maken. Na de jaarcijfers zakte de aandelen met 4% in. Er zijn zorgen om de groei in nieuwe abonnees, vooral nu Apple, Disney en andere grote mediabedrijven met eigen videoplatformen gaan komen. [lees verder]
doet ze dan niet richting contentmakers. Uit onderzoek door Spreekbuis.nl blijkt dat er amper controle is op illegale content. [lees verder]
Volgens Adformatie was er onvoldoende draagvlak onder het salesplatform waarin negen Nederlandse mediabedrijven samenwerkten. [lees verder]
Televisieproducent Gijs van Dam (42) start SBS6 als hoofdredacteur programma’s ’6 Inside’ en ’Shownieuws’. [lees verder]
Sublime lanceert 5 digitale radiozenders: ‘Sublime Vocal Jazz’, ‘Sublime Classic Jazz’, ‘Sublime Smooth’, ‘Sublime 500’ en ‘Sublime presents: Arrow Jazz FM’. Laatstgenoemde maakt een online comeback na 10 jaar. [lees verder]
‘Nieuwe mediaontwikkelingen beginnen in China, niet – zoals veel mensen denken – in Amerika’. Dat zegt de 20-jarige internetondernemer Tim van der Wiel. [lees verder]
Vorige maand begonnen de NPO Radio 2-dj’s Jan Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte een online petitie om Loeki de Leeuw weer op televisie te krijgen. De petitie was een groot succes en de Ster bracht de reclamemascotte vorige week zelfs eenmalig terug. Maar wil de Nederlandse kijker Loeki de Leeuw ook weer dagelijks op televisie zien? [lees verder]
Copyright © 2019 Spreekbuis