‘Beeld en Geluid zichtbaarder maken’
De gemeente Hilversum en Beeld en Geluid gaan intensief samenwerken om het instituut zichtbaarder te maken in heel Hilversum.
De gemeente Hilversum en Beeld en Geluid gaan intensief samenwerken om het instituut zichtbaarder te maken in heel Hilversum.
Volgens de politieke partijen moet de NPO doorgeven hoeveel geld er besteed wordt aan afzonderlijke televisieprogramma’s.
De zender ONS heeft afgelopen zondag een nieuw kijkcijferrecord behaald met ruim een half miljoen kijkers. Dat gebeurde mede dankzij de start van de shows van de legendarische goochelaar Tommy Cooper.
Nicolas Ruis (40) is afgelopen jaren op radiogebied actief geweest bij onder andere ANP, Qmusic en Omroep Max. Naast radio was hij als voice-over in tv-programma’s en commercials te horen van o.a. SBS, National Geographic, De Telegraaf en Coca Cola. Dit jaar zit hij weer achter de microfoon bij NH Radio en presenteert hij het populaire programma ‘De Agenda’. Hij heeft hiermee bewezen al lang niet meer alleen ‘het zoontje van’ te zijn. Toch heeft hij voor de toekomst één vurige wens, waar hij zijn graag zijn vader Willem Ruis mee wil opvolgen: de presentatie van NOS-sportprogramma ‘Langs de Lijn’.
De Nederlandse televisiemarkt is in het tweede kwartaal van 2017 wederom gedaald. De krimp bedroeg 0,3% naar 7,385 miljoen aansluitingen. De groei van het aantal digitale tv-aansluitingen was onvoldoende was om de daling bij analoge tv-aansluitingen te compenseren, blijkt uit het kwartaalrapport van Telecompaper.
Hoekman was jarenlang één van de meest gehoorde stemmen op radio en tv, waar hij werd ingezet voor veel nasynchronisaties, documentaires en commercials. In de jaren ’70 was hij ook voor de camera te zien als acteur in ‘De Kleine Waarheid’ en ‘Dagboek van een Herdershond’.
Dit najaar maakte de Ster bekend dat er per 1 januari 2018 een nieuwe tariefstructuur voor radio- en televisiereclame komt. Onder mediabureaus was er veel ophef. Zij gaven aan dat door het verdwijnen van ondere andere de bureau- en volumekorting de Ster tientallen miljoenen euro’s aan reclame-inkomsten zouden mislopen. Ook de publieke omroep en de politiek maken zich grote zorgen over de enorme dalingen van reclame-inkomsten. In een interview met Nederlands MediaNieuw weerspreekt STER-CEO Frank Volmer de explosieve daling van inkomsten.
Wellicht heeft u het al in de media vernomen: Henk Mouwe gaat met pensioen. Op 15 april 2018 wordt onze vertrouwde enthousiaste radiostem 66 jaar en eind dit jaar neemt Henk afscheid.
Antoinette reikt de Loden Leeuw 2017 uit aan de meest irritante reclame en de meest irritante BN’er in een reclame.
Copyright © 2019 Spreekbuis