Nieuws

‘NOS wil miljoenen bieden op uitzendrechten Oranje’

Volgens dagblad De Telegraaf zou de NOS tientallen miljoenen willen betalen om de komende vier jaar alle voetbalwedstrijden van het Nederlands elftal te mogen uitzenden. Diverse specialisten geven in het artikel aan dat deze bedragen uit de tijd zijn, doordat het kwakkelende Oranje elftal steeds minder kijkers trekt, de tv-reclameinkomsten onder druk staan en de NPO onlangs heeft aangegeven dat zij 60 miljoen minder te besteden heeft.

[lees verder]

partnerbijdrage

On Demand steeds belangrijker bij United

Traditionele video formats zijn al jaren aan verandering onderhevig. Lineair kijken wordt langzaam verdrongen door uiteenlopende on demand en streaming diensten. “Naast de realisatie van programma’s voor traditionele tv-kanalen krijgen wij steeds meer te maken met internet first of internet only strategieën”, aldus Guido van de Walle, business unitmanager bij United.

[lees verder]

Blog

Blog: ‘Gat tussen Netflix en Videoland had echt niet zo groot hoeven te zijn’

Onderzoekbureau Multiscope bracht vlak voor Kerst een rapport uit, waarin zij de huidige situatie op de markt voor SVOD- en OTT-diensten in kaart heeft gebracht. In het persbericht dat zij ter promotie van het onderzoek – dat de Smart Media Monitor heet – op haar website plaatste, besteedt men vooral aandacht aan de positie Netflix. Op zich niet gek, want dat merk is in Nederland veruit de categorieleider. ​

[lees verder]