partnerbijdrage

Opname Tussen Kunst en Kitsch vanuit het Rijksmuseum

Het is een unicum in de lange geschiedenis van het AVROTROS-programma Tussen Kunst en Kitsch. Nooit eerder streek het team neer in het Rijksmuseum in Amsterdam. Maar om te vieren dat het programma maar liefst 35 seizoenen bestaat, komt daar verandering in. Bezoekers kunnen tussen Hollandse Meesters als Rembrandt en Vermeer hun schatten van zolder laten taxeren tijdens een speciale avondopenstelling op zaterdag 2 juni.

[lees verder]

Interview

Platform voor echte motorliefhebbers

Ne­der­land­se mo­tor­rij­ders be­die­nen Nick Glätt­li, Bart Verhoeven en Jan Kruit­hof via di­ver­se ka­na­len, waar­bij bin­nen­kort al­les on­der de merk­naam Pro­mo­tor de we­reld in wordt ge­stuurd. Op pa­pier ge­beurt dat met het ge­lijk­na­mi­ge ma­ga­zi­ne (tien keer per jaar, ver­koch­te op­la­ge 13.000). Ver­der is er Pro­mo­tor TV (150.000 kij­kers in­clu­sief uit­ge­steld kij­ken, za­ter­dag om 17.30 uur be­gint bij RTL7 een nieu­we reeks van twin­tig af­le­ve­rin­gen).

[lees verder]

Nieuws

EO benaderde Marco Kroon voor The Passion

De bekende militair Marco Kroon is door de EO gevraagd voor de rol van Barabbas in The Passion. Barabbas was de bijbelse figuur die in Jezus zijn plaats gratie kreeg vlak voor de kruisiging. Hij werd ter dood veroordeeld vanwege het plegen van een moord. De EO ziet volgens een woordvoerder de in opspraak geraakte Kroon als goede kandidaat voor de rol.

[lees verder]

Nieuws

RTL Nederland omzet daalt

Zojuist heeft RTL Group haar jaarcijfers over 2017 bekendgemaakt. Vooral de Duitse activiteiten laten RTL Group plussen. RTL Nederland heeft vorig jaar een lager bedrijfsresultaat behaald en laat een daling zien van 96 miljoen in 2016 naar 87 miljoen euro vorig jaar (-4%). De brutowinst daalde met 10%. Ook de advertentie-inkomsten liepen terug. De omzet van RTL Nederland ging van 514 miljoen licht achteruit naar 502 miljoen.

[lees verder]

Nieuws

RTL Group laat groei zien

In het zojuist verschenen videojaarverslag laat moederbedrijf RTL Group een omzetgroei van 2,2% over 2017 zien. De organisatie gaat zich verder focussen op een ’total videostrategy’, waardoor online video nog meer aandacht zal krijgen. De omzet uit digitale activiteiten is in 2017 met 23% gegroeid. Toch is het opvallend dat digital nog steeds maar 13% aandeel in de totale omzet heeft. De omzet uit tv-reclame is nog steeds goed voor 47,5%. Over RTL Nederland geeft RTL Group aan dat er blijvend in Videoland geïnvesteerd gaat worden. RTL Group wil zeer meer gaan richten op lokale en exclusieve content en sportevenemten. Daarnaast zal er geïnvesteerd gaan worden in advertising technology en virtual reality. Spreekbuis.nl zal later vandaag meer melden over de cijfers van RTL Nederland.

[lees verder]