Onderzoek: Nederlander kijkt weer minder tv
Uit onderzoek van Screenforce blijkt dat in de eerste helft van 2018 er 3 procent minder tv is gekeken. In de eerste helft van 2018 keek men gemiddeld 174 minuten per dag via een tv-toestel.
Uit onderzoek van Screenforce blijkt dat in de eerste helft van 2018 er 3 procent minder tv is gekeken. In de eerste helft van 2018 keek men gemiddeld 174 minuten per dag via een tv-toestel.
Erik de Zwart heeft samen met Gunnar Garfors en Ronald Haanstra nu officeel het Guinness Book of Records gehaald. Ze zijn als snelste de wereld overgevlogen met lijnvluchten. Dit deed het trio in 56 uur en 56 minuten. In februari 2018 werd het record al gevestigd, maar het befaamde instituut heeft na nauwkeurig onderzoek het record nu officieel bevestigd.
Vanaf dinsdag 4 september schitteren vier Nederlandse televisiehelden, Willibrord Frequin (76), Peter Faber (74), Gerard Cox (78) en Barrie Stevens (74), in het nieuwe RTL 4-programma ‘Beter Laat Dan Nooit’. De oude vakbroeders, die bij elkaar meer dan 175 jaar op de buis te zien waren, maken samen met sidekick Olcay Gulsen een bijzondere roadtrip door Zuidoost-Azië. Acht weken lang volgen we hun wekelijkse avonturen door Japan, Vietnam, Thailand en Sri Lanka.
BrandDeli doet nu al de reclameverkoop van verschillende tv-kanalen, waaronder Discovery, Eurosport, Fox, TLC, Vice en Nickelodeon, maar is nu ook exclusieve advertentiepartner van Disney in Nederland geworden.
Alex Jones, de man van het rechtse mediaplatform Infowars is in één week een groot deel van zijn social mediadistributie kwijtgeraakt. Spotify, Apple Youtube, Facebook en zelfs Youporn hebben Jones van het platform gegooid, omdat de publicaties tegen de gedragsregels van de platforms zijn. Alleen Twitter is niet van plan de complotdenker Alex Jones te schorsen. Marianne Zwagerman maakt zich in haar nieuwe BNR-column ‘Woordbang’ zorgen om het vrije woord.
In de eerste helft van 2018 is de TV-reclamemarkt in haar nieuwe definitie uitgekomen op € 392 miljoen. Dit is een stijging van 3% in vergelijking met de eerste helft van 2017. De spotmarkt voor TV en online video is uitgekomen op € 350 miljoen, een groei van 4%. Dit zijn de belangrijkste uitkomsten uit het TV halfjaarrapport dat op 7 augustus is gepubliceerd.
Na 70 jaar stopt NPO Radio 1 met het tijdsein. Dit najaar worden de bekende drie piepjes rond het hele uur vervangen door een nieuwe vorm.
Het wil de zender maar niet lukken om meer luisteraars te trekken. Ook het ‘Giel Effect’ bleef uit. Na de komst van ‘shockjock’ Giel Beelen zijn de luistercijfers nog steeds niet omgebogen. Inmiddels is het legendarische radiostation vooral een zorgenkindje binnen de Talpa Radio groep geworden. Spreekbuis.nl vroeg aan enkele mediaspecialisten hoe de radiozender weer meer luisteraars kan trekken.
Jan-Willem Brüggenwirth is per augustus aangesteld als commercial director Talpa E-Commerce Solutions meldt Adformatie.
Vorig jaar nam John de Mol de SBS-aandelen van Sanoma over. Ondanks de flinke investeringen heeft de SBS zendergroep het laagste kijkaandeel in vijf jaar. Volgens AD-journalist Gudo Tienhooven zijn er veel programma’s geflopt. Tienhooven: ‘RTL daalt nog veel sneller, maar SBS 6 profiteert hier niet van.’
Copyright © 2019 Spreekbuis