Voor een succesvolle Big Brother-comeback is een flinke 2020-update noodzakelijk
Deze week werd bekend dat TV-hit Big Brother na 13 jaar weer terug op de Nederlandse tv komt. Staan we daar op te wachten? [lees verder]
Deze week werd bekend dat TV-hit Big Brother na 13 jaar weer terug op de Nederlandse tv komt. Staan we daar op te wachten? [lees verder]
Sinds het uitbreken van de pandemie worden we overspoeld met nieuws over de nieuwe ziekte. Maar hoe onderscheid je feiten van fabels? Harm Edens vraagt het aan Peter Burger van Nieuwscheckers en Marc Josten van Medialogica. En conservator Bas Agterberg laat zien hoe media in het verleden berichtten over pandemieën.
[lees verder]
Per juli 2020 breidt het team van Paradise FM en HITradio 915 verder uit. De populaire radio DJ en een van de bekendste stemmen van het eiland, Maarten Schakel, zal zijn overstap maken. [lees verder]
De verwachting is dat de mediabestedingen in 2020 met 22% zullen dalen. [lees verder]
Ditmaal halen Isabelle en Fabienne herinneringen op met Sylvana Simons. Hoe kwam ze bij TMF terecht, hoe heeft zij haar TMF tijd beleeft en hoe kijkt ze er, vandaag de dag, op terug. [lees verder]
Drie Nederlandse jeugdprogramma’s hebben op het Prix Jeunesse Festival International in München een prijs in de wacht gesleept. Het programma Hoofdzaken (VPRO) won in de categorie non-fictie 7 tot 10 jaar. Van Vader Naar Moeder en Het Klokhuis (NTR) wonnen een [lees verder]
NOS maakt deze zomer onder de titel ‘Mijn sportzomer’ een sportversie van het programma Zomergasten, waarin gasten hun favoriete sportzomeravond samenstellen. Het door Dione de Graaff en Tom Egbers gepresenteerde programma is vanaf 11 juli zeven weken [lees verder]
De lichtontwerper Henk-Jan van Beek (58) krijgt een Media Diamant, dé onderscheiding en erkenning voor medewerkers achter de schermen van televisie, radio of internet. Dat heeft Paul Römer onthuld tijdens de online Broadcast Media Society-sessie in Beeld en Geluid in Hilversum. [lees verder]
De NPO meldt dat de coronacrisis het nog eens extra duidelijk maakt dat de publieke omroep een belangrijke rol speelt als verbinder en als brenger van nieuws, achtergronden en ontspanning in Nederland. [lees verder]
Chief Creative Officer Ruud de Langen heeft bekendgemaakt dat bij Talpa Network vertrekt. Als gevolg van de herstructurering binnen het mediabedrijf van John de Mol door de coronacrisis is er besloten om Talpa Social, het video platform KIJK en de creatieve afdelingen op een andere wijze aan te sturen. [lees verder]
Copyright © 2019 Spreekbuis