Luistercijfers week 1: NPO Radio 2 blijft de markt verstoren, andere stations krabbelen langzaam weer op

Het kernbom effect van luisterkanon de Top 2000 op ’s lands populairste NPO radiozender nummer 2 blijft ook in week 1 zichtbaar. Andere zenders als Qmusic, 538, JOE, 1, 5, Veronica en 100%NL komen langzaam weer in oude vorm nadat ook zij verpletterd werden door de staatsomroep.

DPG en Mediahuis haalt een klein beetje opgelucht adem, ze plussen 2,5% en 1,6% met hun twee zenders. Overbodige radiozender NPO 3FM keert na hun gratis concertreeks in Zwolle weer lekker terug naar hun oude vertrouwde niveau: onder de 2% marktaandeel.

Grootste verliezer is de Talpa radiogroep, die met hun zenders 10 en Sky gezamenlijk 6,5% marktaandeel in moeten leveren, het marktaandeel van 538 plust gelukkig wel weer, van 4,4% naar (hoe toepasselijk) 6,5%. Radio 10 en Sky Radio verliezen dus samen in een week het marktaandeel dat 538 scoort.

83 Comments

  1. Waarom “markt verstoren”? Omdat Nederlandse radioluisteraars liever Top 2000 luisteren dan andere zenders in december?

    • Omdat dit helemaal niet de taak is van een publieke omroep, luistertijdverlengende hitlijsten uitzenden. Laten we dit niet vergeten en altijd blijven benoemen, het is niet normaal dat we in Nederland een halve commerciële publieke omroep hebben.

      • Helemaal eens, en ze vieren er een jaarlijks feestje bij, onder het mom ‘straks weer goede luistercijfers in de meting want dat is het enige wat telt!’, in dat Top 2000 café in Hilversum met schaapachtig publiek wat alles leuk vindt en dit mee viert.

      • Jij vindt dat het het moet benoemen. Als je je woorden van het jaar ervoor over hetzelfde onderwerp husselt heb je weer een column geschreven. Kom op Kicken, kun je echt niks nieuws melden?

        • Geef hem dan eens reden wat nieuws te schrijven in plaats van al tientallen jaren hetzelfde te doen en jezelf ‘publieke omroep’ te noemen terwijl je zo commerciëel als maar kan bent.

          • Succes is niet per definitie hetzelfde als commercieel. Lastig he als argumenten echt op zijn. Hou vol.

        • Zo ist Freek. Zovaak dezelfde onzin benoemen in de hoop dat mensen het gaan geloven? Patrick is net een kapotte plaat die blijft hangen.

          Als alleen een Marcel het met je eens is zou ik gaan twijfelen als ik Patrick was.

      • Dat is jouw mening. Iets voor publiek doen wat publiek ook daadwerkelijk leuk vindt is precies waar de npo voor is. En als we het over marktverstorend hebben dan kan je beter verdiepen in bijvoorbeeld John de Mol die de helft van de radio zenders bezit. En ook met staatshulp. Of dacht je dat hij wel belasting betaalde?

        In je column je mening geven moer je zelf weten. Maar je zure mening meenemen in het duiden van de cijfers?

        Maar goed, je zit erg vastgeroest in je mening he?

        • De Mol betaalt geen belasting, is wat je volgens mij probeert te zeggen.
          Je tikt niet alleen dom, je bent gewoon dom.
          Zoek maar eens op: “smaad en laster”, daar heb je zo een dagvaarding op je deurmat over te pakken.

          • Noemt mij dom. Aso. Begrijpend lezen is een kunst he Jaap.
            Als John de Mol geen adviseurs in dienst heeft die hem vertellen hoe je zo min mogelijk belastingcenten betaald eet ik mijn schoen op. Is een sport opzich Jaap.

          • Madeliefdomwief, nu zeg je iets anders dan dat je zojuist deed. Toch blijft het een ‘gevalletje smaadschrift’ want je roeptoetert maar wat over hardwerkende mensen die ervoor zorgen dat jij via allerlei subsidies je melkertbaantje kunt behouden.

          • Hey Jaap ga ergens anders reactionair lopen janken en dreigen joh.

            Sneuneus.

        • Om te beginnen moet de Mol voor de FM frequenties betalen, de NPO niet, gaat om miljoenen per jaar.
          Daarnaast betaalt de Mol BTW en VpB (winst belasting) de NPO niet.

          • Tuurlijk domineert De Mol ook een stuk radiomarkt maar dat een vermogende partij een aantal radiozenders bundelt is in elk land zo. Dat een publieke omroep op radiogebied haar taak compleet verzaakt niet. Alleen maar verkapt commerciële radio spelen met deejays, popmuziek en een grote zak subsidie op FM en DAB zonder noemenswaardige extra kosten, bij NPO Radio 2, 3 en 5. En dan maar jezelf trots op de borst slaan ‘kijk eens hoe goed wij het doen’. Blijft een belachelijke situatie waardoor de radiomarkt in Nederland verziekt is

      • Een niet objectieve en semi-commerciële staatsomroep en dat idiote systeem zorgt voor een verstoorde marktwerking ten opzichte van bedrijven die wel volledig hun eigen broek moeten ophouden. En uiteraard gaat dat dan weer ten koste van de kwaliteit en mogelijkheden bij bijvoorbeeld RTL en Talpa.
        Indien de NPO volledig reclamevrije zou opereren, wat niet meer dan normaal is, gaat het niveau bij de commerciëlen ook met sprongen omhoog, want dan gaan daar ontzettend veel reclame-inkomsten bijkomen.

        • De NPO reclamevrij gaat nooit gebeuren, helaas, maar de commerciëlen en adverteerders zijn er ook fel op tegen omdat ze dan heel veel kijkers en luisteraars gaan verliezen.

          • Eigenlijk zeg je dat in al die landen waar de PO min of meer reclame vrij is, en dat zijn ze bijna allemaal om ons heen, verkeerd bezig zijn, allemaal domoren.

        • Glashelder en ik parafraseer de media-industrie die meerdere malen heeft verklaard tegen een reclame-vrije NPO te zijn. De idee erachter is dat adverteerders een groot platform kwijtraken en dat willen Appie en consorten niet en de commerciële zenders zijn tegen omdat ze weten dat reclame als zeer storend wordt ervaren en als Radio 2 geen reclame meer zou hebben, ze fors in marktaandeel zal stijgen. Capice?

      • Dat zullen de commerciëlen blij vinden die allemaal kopietjes van de lijst uitzenden.

        Als je overigens zo’n nadruk legt op de TAAK van de publieke omroep, ga je dan de volgende keer als de publieke omroep iets doet voor een niche doelgroep er ook niet zo kinderachtig smalend over doen? Want je meet hier vaak met twee maten.

        • Er zijn zoveel mogelijkheden om publiek te zijn. Ze proberen het nu krampachtig door bijvoorbeeld zo’n lekker inclusieve opening van de Top 2000, maar dat zijn maar goedmakertjes.

          Het is en blijft ook een kwestie van onkunde en onwelwillendheid. Terwijl je zo naar het buitenland kunt kijken wat échte publieke radio inhoudt, de NPR in Amerika voorop

      • Helemaal eens Kicken. Wat heb ik me geërgerd aan die jocks die denken tof te zijn op TV..met als dieptepunt die Emmely de Wilt…ongekend nep..glazuur spat van je nep-tanden. Hopelijk ziet de luisteraar dit nu ook in.

      • De T2000 is dan toch het enige feestje wat veel Nederlanders samen willen vieren en blij lijken dat ze daar hun belastinggeld mogen heenbrengen in ruil voor verhalende raakvlakken met elkaar en de muziek…aan elkaar gepraat door excuus ambtenaren met radiotalent. Blijft bizar dat de strijd door commerciëlen voor die periode al bij voorbaat wordt opgegeven…in plaats van de leringen uit het T2000 verhaal te verwerken in een alternatief. Het dichtstbij kwam Veronica, maar doordat hier 0 tot vrijwel geen marketing omheen is gedaan (Bizar jammer als je kijkt naar de promotie mogelijkheden binnen Mediahuis).Beetje lamgeslagen gapende vergrijsde bende bij de commerciëlen, zo bevestig je de waarde van het publieke R2 in plaats van dat je het fileert met meerdere goede alternatieven. Gemiste kans….

      • Radio 2 kwam rond de millennium wisseling met de top 2000. De commercielen draaiden liever Wham en Mariah Carey. Het bleek een succes. Het sfeertje werd gewaardeerd. Dus als content maker bouw je dit verder uit.
        Elk commercieel station had gewild dat zij hier mee waren gekomen, maar dat deden ze niet. Helaas gemiste kans, op je blaren gaan zitten en iets anders verzinnen.

  2. Dag Jongens, er zit een knop op of een stekker aan je radio.

    Of in geval van internet je telefoon, pc , tablet etc.

    Op je auto kan je je antenne eraf halen, hoor je allen wat ruis.

    Nee, radio is 1985. En de staatsomroep participeert lekker mee op het nieuwe bussinessmodel dat de zelfverklaarde “nostalgie met eeuwigheodswaarde” heet.

    Radio = volgmedium, geen trendsetter.

  3. Die publieke omroep heeft je een hoop onrecht aangedaan hé Kicken? Laat het toch eens los jongen, probeer nou eens om geeoon te genieten van het leven…..

    • Welnee, de negen jaar publieke omroep heeft mij genoeg gebracht, een hele leuke tijd, kansen en geld. De twaalf jaar daarna bij Veronica hebben me wakker geschud, de NPO verziekt met haar onuitputtelijke bronnen en dubbele FM dekking gewoon de Nederlandse radiomarkt. Je ziet het aan hoe Mediahuis geen voet aan wal krijgt met Radio Veronica, wat ze ook doen.

      • Dat komt omdat Veronica ex-Radio 2ers in dienst heb genomen die een soort sluikreclame hebben gemaakt voor de “bevriende buren” , tja… dan doe je er ook niet alles aan om (hoe minimaal het effect ook mogen wezen) om een vuist te maken naar je concurrent. Hoe anders was dat met de Countdown Top 750 en het Basispakket.

        Dan hebben 538 en Q-music het met hun foute muziek in de laatste week van het jaar (+ 2 dagen in wk 1) een stuk beter begrepen.

      • Dat Veronica geen voet aan de grond krijgt vind ik persoonlijk jammer, maar NPO3 FM heeft dezelfde resources en slaat relatief gezien nog geen deuk in een pakje boter. Maar keer het nou eens om; Q-Music doet het een stuk beter. Een paar procent erbij zou Veronica toch ook moeten kunnen halen…

      • Veronica is een waardeloze zender. Ook in de tijd van kicken. Sinds het een ouwe lullen zender is is het een zender voor de marge. Dat heeft niets met de NPO te maken.

        • Dat soort kwalificaties zou ik zelf niet zo snel gebruiken. Veronica wilde graag wat meer kwaliteit in het muziekaanbod brengen maar is nu weer achter de popie jopie dj’s aan het jagen. De luisteraar heeft altijd gelijk. En in die zin zijn commercielen altijd de klos als het minder gaat. Maar zoals gezegd; 538 en Q-music doen het beter dan de rest, dus dat zegt wel wat.

      • Maar waarom lukt NPO radio 5 het dan wel? Mijn conclusie, ze doen iets niet goed bij Veronica. Ik vind Stenders echt een leuke dj, Ekdom kan ik ook nog wel verdragen, maar ik kies er niet voor om naar Veronica te gaan luisteren. Dit heeft ook niets van doen met het FM pakket.

  4. Hi Patrick, het lijkt wel of je voor sommige zenders nooit een goed woord voor over hebt. Dit vind te gekleurd en neem daarom je commentaar met een korreltje zout.

    • Dat is de “npo is staatsomroep” retoriek. Van onze centen succesvol zijn ten koste van de commerciële reuzen. Ik noem het de dom rechts retoriek waar een aantal reaguurders hier op aanslaan. Ik zal Marcel dit keer niet noemen.

      Wat voegt de gekleurde mening van Patrick toe aan de cijfers. Als het nu puur inhoudelijk was. Maar het is rancune naar de NPO. En dat gelul over fm. R5 heeft niet eens fm en doet het kwalitatief beter dan Veronica. Die teren op oud sentiment, kopen succesvolle dj,s met het idee dat die het dan gaan maken. Dat is Ekdom laten zwemmen in een koud zwembad. Je gaat er niet in springen omdat hij daar met zijn ego in ligt “te komen.”
      Met andere woorden, Veronica moet zich niet afhankelijk maken van die ene week op R2. Ik hoop iig dat ze niet dezelfde onterechte slachtofferrol hebben die Patrick denkt dat ze hebben. Hij doet of die radiostations mkb bedrijven zijn. Nee, het zijn grote mediabedrijven met meer budget dan de NPO.
      Vraag wat een R2 dj verdient en dan wat een Veronica dj verdient?

  5. SLAM! gaat omhoog in de luistercijfers (van 1,0 naar 1,1) en dat terwijl de aantal luisterminuten gelijk blijven en er zelfs veel minder luisteraars worden bereikt dan de vorige meting. Kunnen we stoppen met die waardeloze luistercijfers? Dit slaat echt nergens op.

    • Dat is logisch: er hebben in absolute aantallen (dus alle zenders samen) minder mensen geluisterd deze periode. Hele massa’s die normaal nauwelijks radio luisteren hebben in de vorige meting wel de radio aangezet voor de Top 2000 (of Sky met kerstmuziek).

  6. Zolang Mediahuis vaste contracten aanbiedt aan zwakke dj’s en lekker laten klootviolen (….) en een Rob Stenders die duidelijk laat blijken zich te goed voelt om een teamplayer te zijn en commercials eigenlijk maar vervelend vindt, moet je als Mediahuis ook niet gek van opkijken dat Veronica een zwak station is.

    • Personeelstekort, in elke sector een probleem. Stenders is een vakbeer die veel ervaring mee brengt, zuinig op zijn, maar hij is geen manager.

      • Managers zijn in geen enkele sector nodig.
        Het zijn onnodige kostenposten.
        Zonder managers gaat het werk gewoon door en nemen gewone werknemers meer verantwoordelijkheid. Als je iets verkeerd doet dan moet je bij de directeur komen. Een systeem wat vroeger in elk bedrijf prima heeft gewerkt en wat nog steeds zal werken. Weg met al die managers overal.

  7. 3FM stort elk jaar in na Serious Request. Het evenement bestaat uit alle vaste gezichten op de beste plekken, dus die zijn er niet. De kerstvakantie start en de NPO gaat de top2000 niet in de weg zitten. Daarom maar de top serious request.

    Tijdens SR plugt 3FM volop voor de dagprogrammering, maar die is er dus pas weer op (in 2025) 6 januari. Daar zouden ze bij 3FM echt nog iets op moeten vinden.

        • Prima dat jij het een leuk station vindt maar, daarom hoeven daar nog geen miljoenen aan belastinggeld per jaar heen.

          3FM in de lucht houden voorziet niet in de publieke taak die de publieke omroep heeft. Jongeren bereiken is er daar een van en daarvoor bestaan 3FM. Echter de nieuwe generaties jongeren luisteren niet naar de radio. Wel online maar dan vaak naar themakanalen die specifieke de muziek draait die ze persoonlijk leuk vinden.

        • Mee eens, 3FM is een fijne zender. En ik werk niet voor de publieke omroep en heb ook geen aandeel in 3FM. Ik luister juist al jaren met veel plezier naar 3FM en soms vind ik er ook wat van. Maar over het algemeen zitten er enthousiaste dj’s en wordt continu gewerkt aan 3FM om er een steengoede muziekzender van te maken, gericht op een zo breed mogelijk publiek met goed in het gehoor liggende liedjes, maar ook met nieuwe muziek en een neus voor hele goede talenten!

          De mensen die hier alleen maar 3FM zitten te bashen, luisteren niet eens naar 3FM. Dat gezeur en flauw gelul over ‘in de lucht houden met ons belastinggeld en er luistert geen hond naar’ moet nu maar eens afgelopen zijn. 3FM is de moeite waard en hoop er nog vele jaren van te genieten 🙂

          • Erik R, Het is niet 3FM bashen. Dat jij het een leuke zender vindt is prima. Daar gaat het helemaal niet op.

            Het gaat er om dat de publieke omroep miljoenen krijgt per jaar. Zoveel procent van die miljoenen moet besteed worden aan radio en tv voor jongeren. Dat is een publieke taak, ze moeten dat doen. Dat moet niet van mij of van anderen hier dat is wettelijk zo bepaald. Op papier is 3FM de jongerenzender van de publieke omroep. Echter luisteren en niet tot nauwelijks jongeren naar 3FM, laat staan naar radio in het algemeen. De publieke omroep voorziet dus niet in de taak waar aan ze moeten vol doen. Ook met NPO3 worden de jongeren niet bereikt.

            Horen jongeren dan nooit radio? Jawel als ze ergens zijn waar de radio aan staat in bv een winkel of bij ouders in de auto. Dan staat niet 3FM aan. Kijken ze nooit tv? Ja wel in groepsverband met het gezin, vrienden of huisgenoten naar bv Wie is de Mol, Expeditie Robinson, voetbal etc. Dan staat de tv niet op NPO3

            Kijken en luisteren jongeren dan nooit zelf tv en radio? Ja maar niet via 3FM en NPO3. Dit doen ze online op streamingdiensten en socials. Dus de NPO moet daar het geld insteken. Jongeren bereiken waar ze zitten. Online en op de mobiele telefoon. Niet op de radio en televisie. Dus conclusie is dat 3FM en NPO3 in de huidige vorm allang opgeheven hadden moeten worden.

    • De oplossing is 3FM opheffen en jongeren online bereiken op een nieuw te lanceren platform.

      Sommige dj’s zoals Barend & Wijnand naar Radio 2.
      Serious Request onder de naam Het Glazen Huis ook naar Radio 2.
      Radio 5 naar de frequentie van 3FM.
      Waar nu Radio 5 uitzend een klein pop/rock/alternative stadion maken zoals Studio Brussel in België. Eigenlijk wat ze bij 3voor12 doen maar dan de hele dag. Een naam voor het nieuwe station hebben ze alvast.

      • 3FM opheffen is iets wat je hier vaker schrijft. Ik denk ook dat het huidige 3FM niet heel erg hard zal groeien omdat jongeren veelal anders muziek luisteren. Toch is de NPO als geheel nodig, met een zender als 3FM erbij.

        Online lijkt beter bij jongeren te passen, maar als het ze niet boeit gaan ze het ook online niet zoeken. Daarom hoop ik dat 3FM snel van dat stempeltje ‘jongerenomroep’ af is. Het is een zender met grote diversiteit in muziek voor iedereen van 0 tot 1XX jaar.

        Als een jongere alleen naar ‘de jongerenzender’ mocht kijken en luisteren zou ik de NPO maar beperkt vinden. Gelukkig staat ook het aanbod van alle andere zenders tot hun beschikking.

        In België heb je ook een hoop publieke radiozenders. Die kosten net als in Nederland ook geld van de staat, das namelijk kenmerk van een publieke omroep.

        De accenten liggen net wat anders per zender. Ik zou het in Nederland voorlopig zo laten, iedere zender heeft zijn publiek en als geheel voldoet het aan zijn doel: diversiteit bieden.

        Vergelijking NL – BE:
        Nieuwszender: Radio 1 – Radio 1
        Familiezender algemeen: Radio 2 – Radio 2
        Familiezender ouderen: Radio 5 – Radio 2 (BE)
        Popzender algemeen: 3FM – MNM
        Popzender alternatief: FunX/Blend – StuBru (andere formats)
        Klassieke zender: NPO Klassiek – Klara

  8. Commerciële radio of tv is reclame uitzenden en dat onderbreken door programma’s. Helaas moeten ze programma’s uitzenden anders kijkt of luistert niemand naar de reclame. De programma’s moeten het liefst gooedkoop en/of spraakmakend zijn. En indien mogelijk het programma format internationaal verkopen.
    Want voor de commerciële tv en radio zijn de kijkers en luisteraars niets meer dan een index voor de reclame inkomsten.
    De publieke omroep zou geen reclame moeten uitzenden, want dan zijn ze net zo als de commerciële omroepen afhankelijk van de kijk en luistercijfers.
    Hier uit volgt dat we in Nederland GEEN publieke omroep hebben. Maar een omroep die door belasting geld en reclame in leven wordt gehouden. Valt een van die pijlers weg dan stort het kaartenhuis in Hilversum in.

  9. Ach ja ken ze uit mijn eigen vakgebied van die mensen die denken een zekere autoriteit te hebben en dan op social media, in een blog ed altijd weer met hetzelfde komen: Persoon X is geweldig, Bedrijf A is slecht en persoon Z heeft geen talent. In dit geval ingevuld voor Patrick: Eddy Keur, NPO / Radio 2, Jurre Bosman en Ruud de Wild. Het is in ieder geval dan wel duidelijk wie de persoonlijke vrienden / vijanden van de schrijver zijn.

    • Je zal toch naam en paard moeten noemen Bart, maar uiteindelijk gaat het om een systeem dat niet klopt. Daar profiteren inderdaad een Bosman en De Wild van, want in een commerciële omgeving waren ze nooit weggekomen met zulke ondermaatse prestaties

          • Of Joost Zuurbier heet? Dan heb je voor vele miljoenen een veiling gewonnen, moet je ook nog een radiostation beginnen en geld uitgeven om al die FM-zenders in de lucht te houden. Lijkt me niet dat daar veel inkomsten tegenover staan.

  10. Je merkt dat de vergrijzing in radioland nog meer dan ooit is toegeslagen, jongeren hebben hun eigen muziek op de vele streams, en SKY, 538 moeten het echt hebben van bedrijven want daar staan ze meestal aan. het gezeik van adverteerders dat je als radiozender jongeren gericht moet draaien is totaal achterhaald
    Radio Npord-Holland had ook jaren geleden die jongeren gerichtheid drift opgelegd door adverteerders ,Want zeiden ze wie betaald bepaald Hans v Wilgenburg en Anne van Egmond moesten wijken , gevolg… ze zijn de helft of meer dan de helft van hun luisteraars kwijtgeraakt en dachten ze echt dat jongeren naar hun radiozender luisteren ? vergeet het maar . radio 5 is het bewijs dat de 50 plusser geen popterreur wenst die men heden ten dage hoort Wil je je als nieuwe zender onderscheiden draai dan anders dan andere doen goede muziek die bij de 50 plusser aanspreekt maar mag ook afwijkend zijn door muziek te draaien dat in een tijd populair was en generaties overbruggen ,en dan heb ik het niet alleen over de top 40 hits sinds 1965 buiten de top 40 om is er heel veel mooie muziek waar de massa geen weet van heeft een soort muzikale armoede , en een radio zender mag daar ook wel eens aandacht aan besteden

  11. Ach, dezelfde Giel Beelen zei ooit dat de adverteerders in de rij stonden. En dat het plan binnenkort bekend wordt. Dat binnenkort is al 1.5 jaar.

  12. Gaat lekker zeg met het modereren van de reacties!? Is Jaap de nieuwe dorpsgek na “Marcel”? Hey Patrick dit is jouw mening hè over hoe jij vindt dat de media moet worden gesubsidieerd. Kijk eens naar andere publieke omroepen. BBC. VRT. Hou toch op met je belachelijke insinuaties dat Nederland zo’n uitzondering is. En nu we toch bezig zijn
    Weten de zogenaamde radio fans reaguurders hoe Spreekbuis wordt gefinancierd. Aiiiiiiii. Onder andere door publieke omroepen.
    Gênant betoogje dus van een man die tekstjes schrijft voor de zieligste radio baas van het land.

  13. Zo lekker om te lezen, al dat sneue huilen over de best beluisterde zender van Nederland waardoor de andere zenders geen eerlijke kans zouden hebben. Alsof ze dat niet van te voren wisten toen ze besloten om heel veel geld op een frequentie te bieden waardoor ze ook extra reclame moeten verkopen om uit de kosten te komen wat dan weer erger wordt gemaakt door dure top djs in dienst te nemen die dan weer inbeen strak keurslijf worden gesnoerd omdat dat beter zou zijn voor de handel. Alsof ze niet van te voren konden zien dat de radio in Nederland tjokvol zit met zenders die allemaal dezelfde luisteraar willen lokken. Alsof je uit de trein stapt, het station uitloopt en dan de weg wordt versperd door 40 opdringerige food truck uitbaters. Ik wurm me daar dan doorheen op zoek naar de oude vertrouwde frietkraam waar ik al jaren kom en vraag me af wanneer al die andere gasten doorkrijgen dat ze alleen maar in de weg zitten en beter iets anders kunnen gaan doen. We hebben gewoon te veel zenders in Nederland. En waarom zou ik het oneerlijk moeten vinden dat de rijke stinkerds worden gedwarsboomd door de staatsomroep? Die rijke stinkerds wisten waar ze aan begonnen. Het is al lang geen 1970 meer toen de vader van 1 van die lui besloot dat er ruimte was voor nog een bootje.

  14. Je kan de Staat verwijten dat Radio 2 oneerlijke concurrentie is voor de commerciële omroep. Je kan NPO 2 niet verwijten dat ze een keer een goed idee hadden en dat het nog geen commerciële partij in 25 (!) jaar is lukt iets gelijkwaardigs of beters te verzinnen. Huilen met de wolven in het bos.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*