ITV Studios Netherlands Drama en Blooming Media bundelen krachten

ITV Studios Netherlands Drama en productiehuis Blooming Media bundelen hun krachten en gaan een strategische samenwerking aan. Hiermee versterken zij hun positie op zowel de Nederlandse als internationale markt en zullen zij naast eigen producties ook gezamenlijk nieuwe producties gaan ontwikkelen.

Will Koopman, Creative Director ITV Studios Netherlands Drama: “Met de expertise van Blooming Media, zeker ook op het gebied van producties voor de jeugd, ontstaat er een nog sterkere gezamenlijke catalogus, waarmee we zowel de nationale als internationale markt goed kunnen bedienen.”

Willem Zijlstra, Partner & Creative Producer Blooming Media: “ITV Studios is een uitstekende strategische partner met een geolied internationaal netwerk. Met ITV Studios Netherlands Drama hebben ze in Nederland een stevige en inspirerende aanwezigheid. Blooming Media is een jong en groeiend bedrijf dat zich ook internationaal steeds meer profileert. Beide partijen behouden onafhankelijkheid en bewegingsvrijheid en steunen en stimuleren elkaar daar waar gewenst. En ik verheug me na al die jaren bijzonder op de hernieuwde samenwerking met Will Koopman.”

ITV Studios Netherlands Drama is onderdeel van ITV Studios Netherlands, de Nederlandse productietak van het Britse mediabedrijf ITV Studios. Zij produceren drama en comedy content onder leiding van Will Koopman, bekend van onder meer succesvolle en bekroonde series en films, zoals Gooische Vrouwen, de film 1 & 2 (beide films behoren met meer dan 1,9 miljoen bezoekers tot de best bekeken films van de laatste dertig jaar in Nederland en ontvingen hiervoor o.a. een Gouden, Platina en Diamanten Film), Divorce (genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring), Oogappels (genomineerd voor de Zilveren Nipkowschijf 2020), Komt een man bij de Dokter, Meisje van Plezier en de recente bioscoophit April, May en June. Ook produceert ITV Drama diverse short form formats, zoals o.a. De Vlucht, Citroenstraat 10 (Zilveren Cross Media-award in de categorie Cross Media Case van het jaar) en Buurvrouw & Buurvrouw voor LINDA.tv. Half juli zijn de opnamen van Meisje van Plezier weer vervolgd en is de nieuwe serie voor NET5, De K van Karlijn, van start gegaan.

Blooming Media (opgericht door Frank Jan Horst, Rogier Visser en Willem Zijlstra) is een Amsterdams mediahuis voornamelijk gericht op de ontwikkeling en productie van drama, comedy en animatie voor zowel jeugd als voor volwassenen. Blooming Media is internationaal bekend vanwege onder andere Hunter Street, uitgezonden in 120 landen en genomineerd voor een BAFTA award. De serie kent ook een Nederlandse versie; De Ludwigs. Ook is Blooming Media bekend van de Juf Roos franchise (bestaande uit een televisieserie, een eigen YouTube kanaal met 200+ miljoen views, een bioscoopfilm en een theater tour). Deze zomer gaat de vierde serie van Juf Roos in productie, is er een comedy-crime serie in de maak voor NET5 en wordt er gewerkt aan een comedyserie met Alex Klaassen, te produceren in het najaar. Zijlstra is producent van o.a. Evelien, Dokter Tinus, S1ngle, Co-assistent, Gooische Vrouwen, Celblok H en Heer & Meester.

Per 1 oktober 2020 verhuist het team van ITV Studios Drama naar het pand van Blooming Media, gelegen aan de Ellermanstraat 12 te Amsterdam-Duivendrecht.

1 Comment

  1. Weer eens nieuwe Nederlandse serie voor NET5, De K van Karlijn. Welke dag zal het dit keer worden, dinsdag, woensdag of donderdag? Gaat weer wegvallen tussen ratjetoe aan buitenlandse programma’s, tig keer de zelfde films en avonden met 4 tot 6 afleveringen van de zelfde buitenlandse serie. Alles word zonder er bij na te denken en zonder enige visie op de zender geknald. Deze serie gaat dus weer een flop worden. Hoe krijg je het voor elkaar met al die baasjes bij Talpa die het zo goed (denken te) weten.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*