Hybride editie Dutch Media Week verwelkomt 30.000 bezoekers

Dutch Media Week 2021 wist in totaal 30.000 online en offline bezoekers naar de meer dan 140 events en talkshows te trekken.

Samen met ruim 80 partners werd de media-industrie tien dagen lang onder de loep genomen, werden innovaties besproken, netwerken aangehaald en awards uitgereikt. Het media-event wordt mogelijk gemaakt door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum.

Dutch Media Week focust zich ditmaal op een breder mediapalet. Dit jaar werd voor het eerst Dutch Game Awards in Hilversum georganiseerd. Ook geluid speelde een belangrijke rol en werd er een Sound Summit georganiseerd.

Het thema Be Humane kreeg een prominente rol in diverse talkshows en events zoals de MOJO conference en de Polarisatie Parade in Beeld en Geluid Den Haag. Ook werd de zeventigste verjaardag van televisie groots gevierd met diverse evenementen, werden de belangrijkste trends op het gebied van social media besproken, kreeg men een kijkje achter de schermen van het Eurovisie Songfestival 2021 in de pop-up expositie Songfestival Xperience en interviewde Natasja Gibbs vertrekkend NPO Raad van Bestuur voorzitter Shula Rijxman over de stand van de publieke omroep. 

Dutch Media Week trok tussen 30 september en 10 oktober zo’n 30.000 bezoekers naar fysieke locaties en haar online platform. Daarnaast werd via social media een miljoenenpubliek bereikt. Van deze 30.000 bezoekers kwamen 10.000 mensen fysiek bij een van de evenementen of talkshows langs en keken er 20.000 mensen online mee.   

De talkshows zijn terug te kijken via het YouTube kanaal van Dutch Media Week.

1 Comment

  1. Ik ben niet overal bij geweest, maar die 30.000 lijkt me schromelijk overdreven. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de organisatie met de spreekwoordelijke vork heeft geschreven…

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*