3FM Serious Request dit jaar in het teken van Corona

NPO 3FM stelt ’Serious request’ dit jaar in het teken van de coronapandemie. De 3FM dj’s gaan geld inzamelen voor mensen die getroffen zijn door de coronacrisis. 

Na de zomer wordt de exacte invulling rondom dit thema bekendgemaakt. 

’Serious request’ begon ooit met het ’Glazen huis’. Twee jaar geleden werd gekozen voor een andere opzet in de vorm van ’The lifeline’. Zeventien jaar werd samengewerkt met het Rode Kruis, maar dat stopt na de 2020-editie. Hierna wordt gekeken of er een nieuw goede doel aanhaakt of dat er voor een andere opzet wordt gekozen. 

De radiozender kende grote successen, maar is de laatste jaren vooral in het nieuws door het lage aantal luisteraars. Ook de Serious Request -actie weet steeds minder geld op te halen.

5 Comments

  1. In april is er al een speciale corona-editie van Serious Request geweest op 3FM. Die heeft na vijf dagen slechts € 307.392 opgebracht voor het Rode Kruis. In 2013, toen Giel Beelen en Coen Swijnenberg nog bij 3FM zaten, was de opbrengst van Serious Request € 12.302.747. Het concept werkt dus niet meer, zou onderdeel moeten worden van de Top 2000 op NPO Radio 2.

  2. @Jan Helemaal mee eens! In de week voorafgaand aan de TOP2000. Een jaarlijks reizend café door Nederland met in de week voor de Kerst Serious Request (naam veranderen in Het Glazen Huis) en in de week van Oud&Nieuw De TOP 2000 vanuit het zelf de café.

    Idee van Patrick Kicken of Richard Otto (weet het niet meer wie er mee kwam) Iedereen doneert via de zelfde site een hem of haar eigen gekozen doel. Hiervan komt een goede doelen TOP50 tot stand en deze is de rode draad tijdens het hele gebeuren. Op Radio 2. De talkshow om 19.00u en live updates op NPO1 en de live stream van beide evenementen via NPO1 Extra.

    De TOP2000 a gogo verhuist tevens naar NPO1 19.00u

    En heren Patrick en Richard, ik vind het eigenlijk wel weer tijd voor een lekkere lange en nieuwe Radio Inside 😉

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*