Tegenvallende reclame-inkomsten voor RTL Nederland


Sven Sauvé (CEO RTL Nederland) reageert op de halfjaarcijfers 2019.

Sauvé: “De inkomsten uit de advertentiemarkt vallen het eerste half jaar tegen. De winstdaling wordt veroorzaakt door lagere tv-advertentieopbrengsten en door de stevige investeringen die we doen in de ontwikkeling van eigen, lokale content en techniek. Dankzij deze investeringen verstevigen we wel de sterke positie van Videoland als dé nummer 1 lokale VOD-speler. We blijven dan ook fors investeren in de ontwikkeling van nieuwe lokale programma’s, zowel op tv als bij Videoland. Op tv zijn we nog steeds marktleider in de commerciële doelgroepen, maar we zijn ons ervan bewust dat we hard moeten werken om de kijker ook hier aan ons te blijven binden. De concurrentie neemt toe, de markt staat onder druk en juist dan is het van belang om vast te houden aan de koers die is gezet en om van daaruit verder te bouwen. Dat vertrouwen is er, de expertise ook en we gaan verscherpt het komende half jaar in.”

1 Comment

  1. De omzet van RTL Nederland is in het eerste halfjaar van 2019 gedaald met 2,1 procent tot € 236 miljoen. In het eerste halfjaar van 2018 was dat nog € 241 miljoen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*