Rien van Beemen wordt nieuwe ceo TMG

Het Belgisch-Nederlandse mediaconcern Mediahuis heeft de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. Recent zijn daar de ambitieuze plannen voor de Ierse mediamarkt aan toegevoegd. Het Mediahuis Group Team dat de lijn uitzet voor de langtermijnvisie van de groep en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in Nederland en België, ondergaan als gevolg daarvan een aantal wijzigingen.

Sinds het ontstaan van Mediahuis in 2014, groeide de groep uit tot een toonaangevend multimediaal bedrijf in zowel België als Nederland. Succesvolle overnames van NRC Media (NRC), Telegraaf Media Groep (TMG), Mediahuis Limburg (voorheen Media Groep Limburg) en het digitale mediabedrijf Wayne Parker Kent volgden elkaar op. Recent maakte Mediahuis zijn ambitieuze plannen bekend om verdere geografische groei te realiseren en bracht het een overnamebod uit op het Ierse Independent News & Media plc. (INM). Deze overname kreeg inmiddels de goedkeuring van de Ierse mededingingsautoriteit en de INM aandeelhoudersvergadering waardoor alleen nog de goedkeuring van het Ierse ministerie van Communicatie en de bekrachtiging door het Ierse Hooggerechtshof rest.

Als gevolg van deze snelle expansie zal een aantal personele wisselingen plaatsvinden.

Marc Vangeel, sinds 2017 CEO van TMG, zal samen met voormalig NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch een leidende rol opnemen bij de integratie van INM binnen Mediahuis, zodra de overnametransactie is afgerond en alle voor de overname vereiste goedkeuringen zijn verkregen.

Rien van Beemen neemt de rol van CEO van TMG op zich. Van Beemen vervulde die rol de afgelopen 7,5 jaar bij NRC.

Dominic Stas, sinds 2017 CEO van Mediahuis Limburg, zal Rien van Beemen als CEO van NRC opvolgen. Binnen Mediahuis Limburg tenslotte wordt de komende periode gezocht naar een opvolg(st)er om de Nederlands-Limburgse organisatie verder te leiden.

Bovenstaande benoemingen zijn onderhevig aan het advies door de respectievelijke ondernemingsraden.

Gert Ysebaert, die sinds het ontstaan van Mediahuis als CEO zowel de Belgische als de groepsactiviteiten overziet, zal zich voortaan als CEO Mediahuis Groep toeleggen op het leiden en de verdere ontwikkeling van de groep. Binnen de Belgische organisatie wordt Ysebaert als CEO opgevolgd door Koen Verwee (ex-Telenet en De Persgroep Publishing).

Naast CEO Gert Ysebaert, COO Paul Verwilt, CFO Kristiaan De Beukelaer, Algemeen Secretaris Geert Steurbaut, Marc Vangeel, Rien van Beemen, Dominic Stas en Koen Verwee, treden ook Peter Soetens, Chief Digital Officer en Martine Vandezande, Group HR Director, toe tot het Mediahuis Group Team. Dit team coördineert de samenwerking binnen de groep en ontwikkelt de langetermijnstrategie van Mediahuis.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: “Door de snelle groei van Mediahuis de afgelopen jaren en de plannen op de Ierse markt, zijn we een gediversifieerde internationale mediagroep geworden. Na het verkrijgen van de nodige goedkeuringen voor de overname van INM, zal onze groep meer dan 4.000 medewerkers tellen en een omzetcijfer hebben van zo’n miljard euro. Dat maakt het nodig om onze structuur te versterken en een aantal herschikkingen door te voeren.”

“Ik ben trots dat sterke mensen als Marc Vangeel, Dominic Stas en Rien van Beemen kunnen bewegen binnen onze groep. We hebben een topteam dat klaarstaat om Mediahuis verder te brengen. Ikzelf zal mij in de toekomst richten op het leiden van de Mediahuis Groep, een taak die niet langer combineerbaar is met het operationeel aansturen van onze Belgische activiteiten. Ik ben dan ook zeer verheugd om voor Mediahuis België een geschikte opvolger gevonden te hebben in Koen Verwee.”

“Het succes van Mediahuis wordt bepaald door onze mensen en onze digitale innovatiekracht. Beide cruciale succesfactoren zijn nu ook vertegenwoordigd binnen het Mediahuis Group Team. Samenwerking is essentieel om in deze snel evoluerende sector onze merken verder te ontwikkelen en digitaal te transformeren.”

Rien van Beemen
Na het vervullen van management- en directiefuncties bij Sudtours Reisorganisatie BV en Neckermann Reizen/ Thomas Cook werd Rien van Beemen in 2008 Vice-President bij Real Networks, een beursgenoteerd Amerikaans speler binnen de gamingsector. Rien bouwde in deze periode een jarenlange ervaring op in de reis- en gamingmarkt waarna hij in 2012 als directeur online aan de slag ging bij NRC Media. In 2013 werd hij CEO van NRC Media. Op dit moment komt een substantieel deel van de omzet van NRC uit digitale activiteiten, groeit NRC voor het vierde jaar op rij in abonnee-aantallen en verdubbelde het operationele resultaat sinds 2012.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*