Radio Veronica door Talpa verkocht aan Mediahuis, net als de zenders van RadioCorp

Radio Veronica wisselt van eigenaar. De radiozender wordt door Talpa Network verkocht
aan Mediahuis groep. Radio Veronica zal een belangrijke rol gaan spelen in de audioambities van Mediahuis groep.


Voor de aanstaande FM-frequentieveiling – waarvoor Talpa Network zich heeft aangemeld – heeft de overheid besloten dat één eigenaar maximaal drie FM-kavels mag verwerven. Dit was voor Talpa
Network de noodzakelijke reden één van haar vier radiomerken te verkopen aan Mediahuis groep.

Paul Römer, Managing Director Radio & Televisie Talpa Network: “Radio Veronica is een merk
met een rijke historie. De komst van Veronica binnen het omroepenstelsel was in 1960 de start van
commerciële radio en daarmee de grondlegging van de radio zoals tegenwoordig nog te horen. De
zender is na 63 jaar nog altijd één van de belangrijke spelers in het radiolandschap met een
onderscheidende muziekprofilering, prachtige programmering en toonaangevende activaties als de
Top 1000 Allertijden en Veronica Express. Met de verkoop aan Mediahuis groep heeft Radio Veronica
een optimale uitgangspositie om ook in de toekomst een belangrijke plek in het radiolandschap te
blijven behouden. Zowel voor als achter de schermen wordt door het team van Veronica met veel
passie en liefde aan het merk gebouwd. We zijn blij dat we met deze wisseling van eigenaar hen
meer zekerheid kunnen bieden over de toekomst van het merk.”

De finalisering van de overeenkomst, waaronder het adviestraject met de Ondernemingsraad, vindt
plaats voor de geplande start van de FM-frequentieveiling, tot die tijd blijft Radio Veronica onder de
vlag van Talpa Network te beluisteren. Radio Veronica is per januari 2017 onderdeel van Talpa Network.

Ook de zenders van RadioCorp, waaronder 100pNL en Slam! zouden verkocht zijn aan Mediahuis. Mediahuis is onder andere eigenaar van De Telegraaf.

Paul Römer, Managing Director Radio & Televisie Talpa Network: “Radio Veronica is een merk met een rijke historie. De komst van Veronica binnen het omroepenstelsel was in 1960 de start van commerciële radio en daarmee de grondlegging van de radio zoals tegenwoordig nog te horen. De zender is na 63 jaar nog altijd één van de belangrijke spelers in het radiolandschap met een onderscheidende muziekprofilering, prachtige programmering en toonaangevende activaties als de Top 1000 Allertijden en Veronica Express. Met de verkoop aan Mediahuis groep heeft Radio Veronica een optimale uitgangspositie om ook in de toekomst een belangrijke plek in het radiolandschap te blijven behouden. Zowel voor als achter de schermen wordt door het team van Veronica met veel passie en liefde aan het merk gebouwd. We zijn blij dat we met deze wisseling van eigenaar hen meer zekerheid kunnen bieden over de toekomst van het merk.” 

Herbert Visser, Directeur: ‘Toen ik het bedrijf 17 jaar geleden oprichtte, kon ik nooit vermoeden dat we zo succesvol zouden worden met RadioCorp en zo lang zelfstandig zouden blijven. Met de snel veranderende mediaontwikkelingen is de overname door Mediahuis dan ook nu een logische stap waar we erg blij mee zijn.’

11 Comments

  1. Dat is wel schokkend media(house) nieuws. Stenders exit lijkt me. De RadioCorp leiding verhuist wel mee las ik. Of Stenders mee verhuist vertelt het verhaal (nog) niet.

    • Nee echt zonde van het merk.

      Dom van Talpa om jaren geleden niet juist met het merk Veronica te gaan werken ipv al die andere kleine merkjes die de kijkers en luisteraars maar weinig zegt en waar helemaal geen eenheid in het herkennen is. In de basis gaat het daar bij Talpa al mis.

    • Inderdaad. Veronica was hét merk voor VOD-kansen, niet KIJK. Veronica’s ledenbestand – met Veronica Magazine – was een ideale start voor een breder Veronica met onder andere streaming.

      Maar, dat is achteraf …

    • omdat ik het huidige veronica meer vara vind. van innovatief op het schip naar trendsetter op hilversum 2 en 3 naar ouwe lullen zender 80/90 nu naar ouwe lullen zender met een vara sausje

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*