Patrick Kicken: Gerard Ekdom krijgt een gigantisch bedrag geboden om naar Radio Veronica te komen

[BLOG] Dat bij Radio Veronica de hut in brand staat is nogal zacht uitgedrukt. Bij de laatste luistercijfermeting kwam het station op een historisch dieptepunt van 1,6% marktaandeel, zelfs nog onder het failliet verklaarde 3FM. Het kan ook bijna niet anders, de zender heeft de laatste jaren zoveel gezwalkt in format en programmering.. Veronica is als een restaurant waar de gasten net iets te vaak een haar in hun soep geserveerd hebben gekregen. De kersverse Vlaamse eigenaar Mediahuis denkt dat nu op te gaan lossen door met een grote zak geld te gaan smijten. Na de teveel betaalde miljoenen die ze kwijt waren om Veronica uberhaupt nog uit te laten zenden op FM, gooien ze er nu nog een miljoentje tegenaan om Gerard Ekdom los te peuteren bij directe concurrent Radio 10. En hij is niet de enige waar ze achteraan zitten..

Afgelopen week stond de tam tam in het teken van een andere deejay, Wouter van der Goes van NPO Radio 2. Hij zou met meerdere stations in gesprek zijn bij Talpa maar ook bij Veronica. Het is op dit moment ‘vraag maar raak’ in de radiodeejaymarkt, zeker als je bij een goed beluisterde zender dit. Nu bereikt mij het bericht dat de Vlaamse eigenaren van Veronica het ideaalbeeld voor hun middagshow ook al op het oog heeft: het illustere duo Wout & Frank, bekend van de vrijdagmiddag op 2. Maar hier komt het meest pikante detail aan dit verhaal: Als zowel Van der Goes als Van ’t Hof de overstap naar Veronica maken én Gerard Ekdom de ochtend komt doen, dan blijft Rob Stenders ook. Hij zou daarvoor zijn principeakkoord met BNNVARA om terug naar NPO Radio 2 te komen overboord willen gooien, omwille van zijn liefde voor Veronica. Althans, dat is wat mij verteld wordt. Ik kan me daar iets bij voorstellen, heb zelf ook 12 jaar lang mijn ziel en zaligheid erin gestopt en dan heb je inderdaad nog een (kleine) kans om het zendschip drijvend te houden in plaats van definitief te laten stranden. Dit is de droomprogrammering die de Vlaamse Mediareus voor ogen schijnt te hebben:

06-10u Gerard Ekdom
10-12u Skateboy Sander Hoogendoorn
12-14u Frank ‘gouden tand’ van der Lende

14-16u Rob Stenders
16-19u Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof

Je zult me wel een zure, oude, rancuneuze lul vinden (en dat kan ik soms ook wel zijn) maar in dit geval wil ik onze Vlaamse durfkapitalisten nogmaals waarschuwen: ik begrijp dat big chief Tom Klerkx van Mediahuis uitgesproken heeft dat de ambitie is om met Veronica 8% marktaandeel te halen. Dat gaat je niet lukken zo. Radio Veronica is namelijk zodanig beschadigd dat je eerder nog zou moeten overwegen om helemaal blanco te starten met een minder besmeurd merk. Bovendien (en nu komt een hele belangrijke) zijn deze nieuwe ochtend- en middagjocks wel bekend, maar liften ook al jaren mee op het succes van het station waar ze werken, niet andersom! Zie voorbeelden uit het verleden, waarbij zelfs een van de allerbekendste, Giel Beelen, Veronica niet meer aan de praat kreeg ’s ochtends. Tuurlijk heb je zo best wel wat talent wat elkaar kan versterken, maar hoe goed de bediening en je kok ook is: als het restaurant al jaren niet meer loopt dan is het héél lastig om de klanten nog terug te krijgen.

Ik zou me op deze plek kunnen uitlaten dat je met Gerard Ekdom de Jacques Herb van de radio binnenhaalt die voor de zoveelste keer zijn hit Manuela gaat zingen, dat Rob Stenders ook al jaren hetzelfde trucje zit te doen wat danig begint te vervelen en dat Wout & Frank het lokale omroepniveau nét zijn ontstegen en God op hun blote knieën dankbaar mogen zijn dat ze op zo’n grote zender op vrijdagmiddag hun kinderachtigheden mogen laten horen. Maar dat doe ik niet, want dan lijk ik weer jaloers dat ze mij niet vragen. Alleen met Edwin Evers in de ochtend zou je Veronica -misschien- nog aan de praat krijgen, Ekdom heeft bij lange na niet die aantrekkingskracht. Zoals ik woensdag ook al schreef bij de luistercijfers: ze zouden daar in België eens verstandig moeten zijn en gewoon SLAM! terugplaatsen op dit oude, ietwat krakkemige zenderpakket waar ze veel te veel geld voor hebben neergelegd. Dan bestaat er nog een kans die 22 miljoen terug te verdienen, dat merk leeft en die doelgroep wordt bijna niet bediend. Wil je verder nog een hoop geld verbranden? Be my guest, ga door met je Veronica reanimatie plan en dan spreken we elkaar over twee jaar wel weer, als het op is.

Patrick Kicken

80 Comments

    • Tuurlijk wil Ekdom wel. Voor geld is iedereen gevoelig. Als hij slim is gebruikt hij deze interesse om zijn positie bij Talpa te versterken door er een beter TV contract uit te slepen, zum beispiel.

      • Als Ekdom nou mooi eist dat hij Countdown ofzo terug mag brengen op tv bij Veronica, als presentator. Samenwerking met Radio Veronica aangaan. Zo’n programma mist vandaag de dag wel. Een actueel muziekprogramma zonder dat het een talentenjacht is met mensen die nooit doorbreken. Wellicht zelfs i.s.m. Play4 of de VRT ofzo.

  1. Patrick, enig idee waarom veronica Peter rijsenbij niet heeft binnen gehaald ? Peter kan een radiostation opbouwen en is dat nu zoals we weten bij Grand prix radio aan het doen.

    • Ze halen bij RadioCorp niemand binnen die er verstand van heeft. Het aloude liedje, mensen als Carlo en Herbert zijn radiofans, geen radiopro’s. Dus moet er vooral niemand binnenkomen die de radioschool heeft afgemaakt, dan valt het alleen maar meer op dat we lekker zitten te hobby’en.

    • @Ben Peter Rijsenbrij zou ik ook een verfrissend idee vinden, zeg ik uit eigen ervaring. Hij heeft Radio 10 Gold natuurlijk op de kaart gezet. Van mij mag hij kapitein worden op het zendschip..
      ..mits hij mijn ‘Worst to First’ plan voor Veronica uitvoert:

      Max 15sec spreeks
      Nieuws+verkeersinfo weg (is toegestaan, zoek maar op).
      Korte uuropener
      Playlist uit de tijd van Curry & van Inkel
      Reclame een half jaar weg, als klap op de vuurpijl

      In de bushokjes:
      ‘Geen reclame, Geen Nieuws, Alleen Muziek.
      Radio Veronica’

      Maar heeft de directie het lef voor dit ‘From Worst to First’ plan?

      • Geen nieuws mag al niet helaas, dat is verplicht, daar zijn ze wel achter. Wat mij betreft mag alle nieuws van muziekzenders verdwijnen, heerlijk, maar helaas.

        • ‘De specifieke inhoud van nieuwsuitzendingen op commerciële radiozenders in Nederland wordt niet in detail voorgeschreven door de Mediawet 2008. Dit betekent dat hoewel de wet vereist dat radiozenders aandacht besteden aan nieuws en actualiteiten, er over het algemeen geen strikte richtlijnen zijn over welk type nieuws moet worden uitgezonden.

          Het is dus mogelijk dat commerciële radiozenders ervoor kiezen om showbizznieuws of andere soorten lichte actualiteiten op te nemen in hun nieuwsbulletins.’

          Dus korte showbizz nieuwtjes en dan weer door! 😉

          • Ja Patrick, een half jaar geen reclame is de out of the box methode die misschien wel werkt en zelfs winst oplevert. Als Worst to First het doel is, dan moet je radicale ideeën aandurven, al het andere heeft niet gewerkt. Ik laat het aan de financiële rekenaars over of het in de praktijk haalbaar is, misschien werkt 1 tot 3 maanden beter, dat is een detail. De FM-frequentie kost iets van 20 miljoen voor 12 jaar. Dus 6 maanden kost 8 ton. Dat smijt je er tegenaan om in 1 keer veel media-aandacht te krijgen en dito extra luisteraars.

            Om een groot radioprofeet aan te halen: ‘ Dat radio slow business is komt door stomme beginnersfouten.’ Dit kan het recept zijn naar ‘fast business’. Zoals Z100 heeft gedaan. Voor de jonge kijkertjes: dit station in NY ging door wat leuke acties in hele korte tijd van ‘worst to first’ met hun luistercijfers.

            Bij Apple hebben ze de policy dat een nieuw idee nooit afgewezen mag worden, altijd doorpraten omdat het potentieel een briljant concept kan bevatten. Dus als iemand bij Apple in 2018 zei: ‘wat dacht je van een iPhone met een 6 keer zo groot scherm!’ Als je dan gezegd had ‘Dat is niks, die kun je nooit tegen je oor houden, wat heb jij gedronken.’ Dan had je het mega winstgevende idee van de iPad weggegooid.

          • apple keek gewoon naar de android toestellen. die waren al heel groot en toen deed apple hetzelfde. net als dat de android makers de eerste iphone naamaakten

          • @ALT252 ‘Een nieuw idee nooit afwijzen’ Dat was het punt. De rest is bijzaak. Je bent gezakt als radio-PD 😉

  2. Tja, wat was die slogan ook weer? Je bent een Jonge eigenaar en je wilt wat…
    Misschien moeten ze Ellen Brusse er meteen bijhalen als Omroepster om alle programma’s aan te kondigen.
    “ Na Gerard Ekdom kunt u luisteren naar Skaterboy Sander. Hij begint om 10.05uur en dat is 5 minuten later dan in uw programmablad staat aangekondigd”. … Veronica Sorry, het gaat je niet meer lukken..

  3. Mediahuis Radio (lees: RadioCorp) is een verlengstuk van Talpa Network.

    Was het sinds de acquisitie van Radio 10 in 2013 al (was voor Talpa perkeercomstructie om 10 terug op FM te brengen), Sindsdien zijn ze niet meer van Talpa afgekomen.

    Hetzij via (minderheids-) aandelen, hetzij via One Media Sales.

  4. Houdt toch eens op met die Ekdom.
    Die herhaalt steeds het zelfde truckje.
    Tijd voor iets nieuws.
    Mensen luisteren naar de radio vanwege de muziek niet voor al dat gezwam en kleuterachtig gedoe

    • Er is niks nieuws. Radio heeft zichzelf de nek omgedraaid doordat er op safe wordt gespeeld, jocks denken dat ze origineel bezig zijn als ze vragen ‘app wat je aan het doen bent’ enzovoorts

    • Ik vond juist een heerlijke zender, maar sinds de zender loterij gaan de goede dj’s weg of worden op een andere tijd gezet. Ben ik de enigste die er zo over denkt? Johan Derksen, Danny Vera, zij zijn voor mij de kers op de taart. Heerlijk even andere muziek. Nu op onmogelijke tijden. Johan in de nacht en Danny op de zaterdagavond.
      Wat kan Gerard hier aan toevoegen? Dan zou ik eerder aan Leo Blokhuis denken.

      Het zou geweldig zijn als Veronica weer verder gaat, waar Rob mee begonnen is.
      Echt heel jammer

  5. Talpa tactiek: “Voor veel geld oud succes kopen.”
    Ook wel een “JackSpijkermannetje” genoemd. Als die man het nu wel om het geld doet weet je genoeg.

    • Het erge is gewoon dat al geef je Ekdom een miljoen, hij dit nooit voor je gaat terugverdienen. Ja je deelt een klap(je) uit aan Radio 10, maar als Lex Gaarthuis daar in de ochtend komt merk je daar echt niet veel verschil van. Het station is een hit, de ochtendshow van Gerard is zelden tot nooit boven stationsgemiddelde gekomen.

      • Is het niet zo dat (koffiedik kijken), dat wat je ook aan 2 (ochtend) en 3 (muziek) doet… Dat 1 (imago) er niet mee is verholpen?

        • Klopt, daarom zal het een hele lastige wedstrijd worden Rody. Luisteraars zijn het vertrouwen kwijt. Naam te grabbel gegooid. Veronica is het Vroom & Dreesman van deze tijd, V&D is dus louter een webshop geworden. Veronica lekker op DAB+

          • Hoor toch liever Veronica dan die verschrikkelijke (hedendaagse ) rotzooi van 538, waar ik (helaas) om de 2 weken gedwongen wordt om naar te luisteren op het werk ( centraal geregeld; ene keer Veronica, andere keer dat vreselijke 538).
            Dat oeverloze gelach ,slappe gelul op 538, en die hedendaagse rotzooi.Heb liever de 80s van Veronica.

  6. Veronica, de naam opzich zegt nog wel iets bij de 45 plusser?
    Ben bang dat de merknaam Veronica is uitgewerkt, ook door de vele veranderingen en het is niet zo dat de 45 plusser van nu bijvoorbeeld vroeger ook naar 3FM hebben geluisterd. Dus ex 3FM jocks zegt die groep weinig.
    Naam Ekdom wel maar die heeft niet de Veronica vibe, dus gaat niet werken.
    Ik denk dat niets meer gaat werken. Veronica: sorry!

  7. Slam terug op FM gaat niet gebeuren, jongerenradio is op sterven na dood op FM daarom hebben ze in Vlaanderen hun Play Nostalgie+ of hoe het dan ook heet op FM gezet i.p.v. de jongerenzender NRJ. Ze zien daar veel meer heil in, ik zie ze in Nederland nu ook dit pad bewandelen.
    Wat mij betreft past Ekdom uitstekend bij Veronica maar alleen als Stenders blijft, je hebt dan mooi 2 eikpunten in de programmering. Wat Wouter en al helemaal die Frank van ’t Hof daar moeten ontgaat mij, die laatste komt maar niet af van zijn Ekdom imitaties als ik hem wel eens hoor. Het is een beetje zo’n wannabe van Inkel die je vroeger ook wel eens hoorde. Een aankomend DJ die graag op zijn grote idool wil lijken, daar komt die van ’t Hof maar niet vanaf, en nu is dat de imitatie van Ekdom i.p.v. van Inkel.

    • De Vlaamse radiomarkt is niet te vergelijken met de Nederlandse. SLAM! had eindelijk zonder clausulering uit kunnen groeien tot hét hitstation van Nederland. Nu wordt dat maar gedaan door stations als Sky en Q, maar die richten zich ook niet louter op jongvolwassenen.

  8. Als je nostalgie kan maken zoals in Vlaanderen mag dat van mij prima op de plek van Veronica komen. Het zal vast hoger scoren, maar ik verwacht alsnog geen wereldcijfers.

    Radio 2, Radio 5, Radio 10, Joe en het huidige Veronica vissen al in die vijver. Ook mainstream stations zoals Q, 538 en zelfs 3FM draaien veel meer classics en leunen dus op dat principe.

    Het is allemaal zo kabbelend qua formats. De laatste grote verrassingen waren het verjongde radio 2 jaren geleden (helaas weinig frisheid over) en het feelgood format van Q (ook daar mis ik de leuke acties uit de begintijd).

    Een goede DJ kan dan gelukkig nog het verschil maken. Maar die moet je wel begeleiden.

    Is de inspiratie bij de formatontwikkelaars voor radiozenders op? Hoe kunnen ze weer frisse formats neerzetten? Belangrijke vragen om als product relevant te blijven.

    • Wat dat betreft is het wel jammer dat er geen buitenlandse partij een FM pakket te pakken heeft gekregen in Nederland, dat had de boel wel ff opgeschud. Zij volgen namelijk wel gewoon de radiowetten en programmeren logisch, in plaats van maar wat te doen op gevoel

  9. Gerard Ekdom, enorm overschatte figuur, vind zichzelf fantastisch, kijkt waarschijnlijk vaak in de spiegel en wordt daar opgewonden van. Probeer dan Lex Gaarthuis binnen te halen, die is echt grappig, en waarschijnlijk een stuk goedkoper.

    • Gerard woont al jaren op Planeet Ekdom, gevoed door Mrs. Ekdom. Vooral doen alsof je niet herkend wil worden, met grote zonnebrillen en een hek om het huis. Maar owee als we niet worden herkend dan moet er toch snel weer een reclamecampagne gelanceerd worden. Lijkt me heel vermoeiend om zo te moeten leven.

    • Er is wel een mogelijk om de naam Veronica weer aan de praat te krijgen maar, dan zal Mediahuis het veel breder moeten aanpakken dan het aantrekken van een paar grote dj namen. Het is leuk om Ekdom naar je zender te halen maar, dan ben je er nog niet. Het merk is per Nederlands en is de jaren nadat ze uit RTL stapten eigenlijk verkwanseld of niet in goede ere gebruikt. Talpa had natuurlijk vanaf het begin van Veronica het het hoofdmerk van alle zenders moeten maken (maar John de Mol heeft een zekere rancune tegen het merk) net zoals RTL dat doet met RTL en ze in België doen met VTM en Play. Maar bij Talpa denken ze echt dat mensen weten dat al die losse merkjes die ze hebben bij elkaar horen. Ten eerste zou dat mensen een worst wezen en ten tweede zo denken mensen niet bij allerlei verschillende namen voor je merken. En dus kun je er ook geen gebruik van maken.

      Het merk Veronica zal helemaal opnieuw opgebouwd moeten worden met naast de (hit en geen odies) radiozender ook de tv zender (probeer deze ook over te nemen van Talpa of het gebruik van de naam Veronica voor een nieuwe tv zender. Het maakt voor Talpa niet uit hoe die zender heet want met het merk Veronica heeft het niets te maken wat die tv zender doet) probeer het blad in handen te krijgen, lanceer een online platform en ga het land in en organiseer evenementen. Overal met het merk Veronica en de verschillende takken die gelanceerd worden met elkaar in verbinding. Gericht op iedereen die zich jong voelt. Veronica moet weer aantrekkelijk worden maar ook moet een oudere generatie van 30,40,50ers er zich opnieuw in herkennen. Veronica zoals het in de jaren 80/90 was maar dan vertaald naar nu op radio, tv, internet en in het land.

      Als dat goed gelanceerd kan worden dan komen die dj’s (en presentatoren voor tv) van zelf wel en dan zal zelfs Ekdom het voor minder doen) Ik kan niet in de portemonnee kijken van Mediahuis maar alleen als ze het zou gaan doen dan zal er in de toekomst geld (terug) verdient gaan worden. Als ze het alleen bij deze (oldies) radiozender laten dan is elk miljoen dat je spendeert aan het binnenhalen van een grote dj nog meer weggegooid geld na dat ze al veel te veel betaald hebben voor die frequentie.

      Het zou jammer zijn als het merk Veronica hiermee definitief ten garve wordt gedragen. Dus Mediahuis ga nog eens om de tafel en komen met een groots plan. De radiozender is er al, internet en evens zijn wel te realiseren dus ga om te beginnen eens achter die tv zender en dat blad aan.

      Ik weet niet

      • Beste redactie, kan deze reactie van mij worden verwijderd? Het ging even mis een aantal keer door het gebruikt van automatisch woordenboek waardoor er meerdere fouten in mijn tekst staan. Ik zal hem opnieuw posten. Ik hoop dat iemand de bovenstaande post kan verwijderen. Dank alvast!

  10. Veronica moet gewoon het format van Hitradio (of op z’n minst Hot AC) weer omarmen, zenders zat die de Piano Man en Bohemian Rhapsody draaien.

    Desnoods geven ze een flinke zak geld uit aan Erik de Zwart om de Top 40 op die zender te halen.

    Als Mediahuis zijnde zou je toch wel een hoop moeten leren van onze grote vrienden bij de NPO (en in het bijzonder 3FM) hoe je het vooral niet moet doen.

    Dan pak je voor een deel de Slam! doelgroep ook weer terug.

  11. Slam! terug? Wat dacht je van een zender als ID&T? Of een commerciële kopie van RADIO 5? Ach, waar maak ik me druk om?
    We zijn er inmiddels wel achter dat Stenders en Carolien de zender nou ook niet naar de top hebben kunnen brengen. Misschien omdat het allemaal eenheidsworst is wat je hoort.

    • Commerciële versie van Radio 5 zou niet eens zo gek zijn, de 50 plusser pakken, lekker op de FM. Commercieel gezien zijn de 50 plussers wel wat waard.
      Dan wel andere naam gaan voeren. Veronica is in de oren van de 50 plusser toch nog steeds jong en wild. Waarom gooien ze er niet een goed marktonderzoek tegen aan: waar is nog behoefte aan op de radio? Of is er niet echt behoefte, en moet je behoefte creëren?

      • Begrijp dat nou Jasper, types als Herbert Visser krijgen gewoon een harde plasser van het merk Veronica, wat ergens ooit eens heiig is verklaard. Dus doen we nog steeds alsof we de heilige graal in handen hebben en mensen toch wel luisteren, ook al zenden we de hele dag een pieptoon uit. Marktonderzoek? We weten toch zelf wel wat de luisteraars willen! 😉

        • Haha, Ik denk alleen maar in mogelijkheden en niet in de types erachter en als commerciële zender moet je toch denken in merk en marktwaarde? Doe een onderzoek naar de merknaam Veronica, veel mensen herkennen het, maar luisteren ze ook?

  12. Er is wel een mogelijkheid om de naam Veronica weer aan de praat te krijgen maar, dan zal Mediahuis het veel breder moeten aanpakken dan het aantrekken van een paar grote dj namen voor deze radio zender. Het is leuk om Ekdom naar je zender te halen maar, dan ben je er nog niet. Het merk Veronica is echt een oer Nederlands merk en is de jaren nadat ze uit RTL stapten eigenlijk verkwanseld of niet in goede ere gebruikt. Talpa had natuurlijk vanaf het begin van Veronica het hoofdmerk van alle zenders moeten maken (maar John de Mol heeft een zekere rancune tegen het merk) net zoals RTL dat doet met RTL en ze in België doen met VTM en Play. Maar bij Talpa denken ze echt dat mensen weten dat al die losse merkjes die ze hebben bij elkaar horen. Ten eerste zou dat mensen een worst wezen en ten tweede zo denken mensen niet bij allerlei verschillende namen voor je merken. En dus kun je er ook geen gebruik van maken.

    Het merk Veronica zal helemaal opnieuw opgebouwd moeten worden met naast de (hit en geen odies) radiozender ook de tv zender (probeer deze ook over te nemen van Talpa of het gebruik van de naam Veronica voor een nieuwe tv zender. Het maakt voor Talpa niet uit hoe de huidige tv zender van Veronica heet want met het merk Veronica heeft het niets te maken wat die tv zender doet) probeer het blad in handen te krijgen, lanceer een online platform en ga het land in en organiseer evenementen. En ga een grote samenwerking aan met een bestaande streamingdienst voor tv/film en een bestaande podcastdienst voor radio. Alles met het merk Veronica en alles moet met elkaar in verbinding staan. Gericht op iedereen die zich jong voelt. Veronica moet weer aantrekkelijk worden voor jongeren maar ook moet een oudere generatie van 30,40,50ers zich er opnieuw in herkennen. Veronica zoals het in de jaren 80/90 was maar dan vertaald naar nu op radio, tv, internet en in het land.

    Als dat goed gelanceerd kan worden dan komen die dj’s (en presentatoren voor tv) van zelf wel en dan zal zelfs Ekdom het voor minder doen) Ik kan niet in de portemonnee kijken van Mediahuis maar alleen als ze het zo gaan doen dan zal er in de toekomst geld (terug) verdient gaan worden. Als ze het alleen bij deze (oldies) radiozender laten dan is elk miljoen dat je spendeert aan het binnenhalen van een grote dj nog meer weggegooid geld na dat ze al veel te veel betaald hebben voor die frequentie.

    Het zou jammer zijn als het merk Veronica hiermee definitief ten grave wordt gedragen. Dus Mediahuis ga nog eens om de tafel met elkaar en kom met een groots plan. De radiozender is er al, internet en evens zijn wel te realiseren. Ga om te beginnen eens achter die tv zender en dat blad aan.

    • Maar wat is Veronica dan? Deze merknaam staat voor iets dat voorbij lijkt te zijn. Beetje hippie en rock&roll tijden zijn vervlogen.
      Niet veel mensen voelen zich ermee verbonden. Veronica was voor mij vroeger een hele grote naam: Radio Veronica was groot, nu niet meer.
      Daarnaast betwijfel ik het of “grote” namen de boel kunnen redden…
      Voor wie zet je tegenwoordig nog de radio aan? Persoonljk zet ik straks weer 538 aan als Edwin weer een programma gaat maken. Soms Eddy Keur luisteren puur omdat het anders is. Eenheidworst horen we de hele dag overal al!

      • Ja het is waar wat je zegt maar ze hebben nu eenmaal die naam gekocht voor de radiozender. Ze moeten er dus iets mee. Dan kun je het maar beter groots zoals ik omschrijf nog een keer proberen of het anders beter niet doen. Het gun ze het van harte maar met het aantrekken van Ekdom en Wout & Frank voor de radiozender gaan ze het nooit terugverdienen en word het niets.

  13. Kicken laat me toch niet lachen met je EKDOM naar VERONICA. Krijg je geld van EKDOM als je dit bericht online zet zodat hij zijn positie kan versterken bij de onderhandelingen van een nieuw contract?

    RadioCorp zit al zo lang als dat ze bestaan op hun centen. Ze betalen hun eigen medewerkers niet eens goed, laat staan dat ze nu ineens EKDOM voor een MILJOEN gaan halen! Wat een bull-shit.

    John de Mol: mocht je meelezen…. niet in deze onzin trappen! RadioCorp investeert niet in grote DJ NAMEN. Dit stuk is alleen maar geschreven om je nog meer geld afhandig te maken voor een nieuw contract van EKDOM.

  14. Ik luister nu SLAM! Daar hebben ze nu elke dag de Top 100 van een ander jaar onder de noemer
    de SLAM! Countdown tot oudejaarsdag echt heel creatief bedacht en luistert ook nog lekker weg dus kunnen bij
    Mediahuis nog wel originele dingen bedenken

    • Ik luister al jaren liever SLAM! dan Veronica. Ik vind het oprecht jammer dat ze uit de FM verdwenen zijn. Naar mijn idee heeft RadioCorp met SLAM! veel beter hun doelgroep bediend dan Talpa (of TMG daarvoor) met Veronica. Voelt daarom een beetje oneerlijk dat SLAM! niet verder kan op FM (op de Randstedelijke oplossing na).
      Toch merk ik daar minder van dan verwacht omdat ik in de auto DAB+ luister en thuis online.
      Alle investeringen en keuzes op FM zijn in mijn ogen puur nog gericht op adverteerders voor de korte termijn en allang niet meer op luisteraars. Daarom denk ik dat Veronica alleen nog succesvol kan worden als Mediahuis bereid is om recordbedragen aan marketing uit te geven. Meer nog dan Qmusic in de opstartfase in Nederland.

  15. hebben ze bij mediahuis door dat het met frank en sander nooit gaat lukken? dat is nu wel duidelijk toch? 3fm was een fiasco , nu veronica ook weer. en wout en frank zijn te licht voor 16tot19.

    • Zucht. Het zijn liefhebbers die graag over radio zaken willen praten.
      Het kan je wereld voor een ex-‘professional’ zoals jij breder maken. Openstaan voor andere meningen ook al ben je het er niet mee eens.
      Die Freek die elke keer PK zit te veroordelen is zeker ook zo’n professional? Qua bijdragen passen jullie prima bij elkaar.

        • Dan zou ik eerder de voorkeur geven aan LXClassics: lekkere goeie muziek en dat non-stop. 192 wordt wel een beetje teveel geluld en dan heb ik het niet over de herhalingen van oude uitzendingen . . .

  16. Veronica zet zich ook wel minder breed in de markt dan een Radio10 of JOE, met het meer mannelijke profiel.
    Ik vraag me af of Gerard, Wout en Frank de juiste zijn om dit te versterken, tenzij Mediahuis het merk Veronica anders in de markt kan zetten?

  17. Ekdom zou wel dom zijn (net als Stenders en die andere twee kleuters) om naar het oude pakket van SLAM op te schuiven. Ekdom laat (samen met Radio 10 zien) wat Radio 10 kan en is nu zelfs marktleider. Hij zou wel goed gek zijn om over te stappen naar Veronica…dit station is zo beschadigd. Stenders zou ook gek zijn als hij het vertrouwde redelijk scorende Radio 2 de rug zou toe keren. Money Money Money…maakt toch veel kapot.

  18. De heilige graal in commercieel medialand is wanneer je de doelgroep ‘vrouwen tussen 15 en 45’ naar je station weet te trekken. Die brengen qua advertenties het meest op. Daar moet je een zendermanager zijn programmering op afstemmen. Dat is nog niet zo eenvoudig omdat je dat er ook weer niet te dik bovenop moet leggen, want dan haakt die groep meteen weer af. Q-music slaagt daar behoorlijk goed in, met NPO Radio 2 als goede tweede. Sky Radio beheerst dat truckje ook al jaren, maar heeft moeite zich te vernieuwen. Radio 10 en Radio Veronica staan al jaren te boek als mannenzender, dat is dus sowieso al minder interessant voor adverteerders. Dat dat vaak ook nog eens oudere witte mannen zijn, is helemaal erg. Die wisselen nooit meer van merk.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*