Patrick Kicken: Domien, je bent niet arrogant, je bent onzeker

[BLOG] Je kent het, je ligt ’s nachts nog wat verveeld op je telefoon te scrollen bij Google nieuws en ineens zie je een artikel over een radiodiscjockey waar over het algemeen eigenlijk nooit iets mee aan de hand is. Die nooit iets spraakmakends doet, on-air of online. Gewoon zijn plaatjes draait, de Top 40 afjast en dan gauw gaat kijken of hij Instagram volgers erbij gekregen heeft. Zo iemand is Domien. Dus ik was aangenaam verrast dat hij op RTL nieuws te vinden was. Maar, zoals zo vaak bij kleurloze deejays, ging het niet om iets wat hij tijdens zijn werk gedaan had maar door een uitspraak bij een podcast waar hij te gast was. Waar hij zich blijkbaar wél genoeg op zijn gemak voelde zodat hij dingen ging vertellen die nieuwswaardig zijn. Hoe komt dat toch?

Nu wil ik hier niet de amateurpsycholoog gaan uithangen, maar ik denk dat ik er wel wat zinnigs over kan zeggen. Zeker na dik 20 jaar zelf rondgerend te hebben in dat gekke landelijke radiowereldje, vanaf mijn eenentwintigste tot mijn tweeënveertigste. En ik heb er inmiddels zo’n 300+ mensen over geïnterviewd. Dus ja, ik denk de oorzaak wel te weten: Domien is onzeker. Onzeker over zijn kunnen. Onzeker over zijn positie. Onzeker over wie of wat hij nou is. En dat is niet gek. In de podcast ‘De weg naar succes’ (ik weiger het Podbast te noemen, wat een ontzettende lokale omroepnaam is) vertelt Verschuuren dat hij zich in zijn beginjaren bij 3FM erg arrogant opstelde richting collega’s en luisteraars. Zelfs bang was dat ze hem daardoor op een gegeven moment uitkotsten. Dit is/was geen arrogantie Domien, dit is onzekerheid.

Het valt de begeleiders van jonge radiodeejays echt aan te rekenen dat ze de schuld van dit soort gedrag bij de jock leggen in plaats van naar hun eigen aandeel te kijken. Zo kreeg ik in mijn jaren bij de TROS op 3FM als feedback te horen ‘als je niks hoort, gaat het goed’. Als ik iets innoverends deed, zoals een SMS nummer noemen op de radio, een website starten als een van de eersten of telefoongesprekken opnemen op MD dan vroegen ze me niet waarom of kreeg ik er aanmoedigend, positief commentaar op, maar hoorde ik alleen ‘zo doen we dat niet hier bij de TROS’. Terug naar Domien. Hij verkeert met zijn radiostation Qmusic in zwaar weer. Er is storm op komst. Ze moeten stoppen met de danceprogrammering. De nieuwe luistercijfermeting die er toch echt gaat komen gaat voor een flink stuk minder marktaandeel zorgen. Ochtendster Marieke zit ziek (of zwanger) thuis en is zich aan het beraden op haar toekomst. De programmabaas die een half jaar terug nog zijn contract verlengde, is weg. Dat maakt je nóg onzekerder over je positie dan je gemiddeld al bent als jock.

Is er hoop voor jongens als Domien, Sander Hoogendoorn (die uit de ochtend bij 3FM moet), Igmar Felicia (die weg moet bij 538), Jordi Warners (binnenkort weg bij Q) of Frank van der Lende, wiens positie ook ter discussie staat en van de week al gezien werd met Rob Stenders op een gezellig terrasje. Ja, er is hoop. Terug naar de tekentafel. Maar daar willen ze niet aan. Ze willen niet erkennen dat ze fuckin’ onzeker zijn. En dus nóg krampachtiger radio gaan zitten maken dan ze al deden. Als ik toch weer zo’n videofragment van Domien zie, waarbij hij zittend, als een soort halve gehandicapte die schuiven van dat mengpaneel naar boven zit te rossen ware hij Max Verstappen dan denk ik maar één ding: RELAX! Je hoeft je collega’s niet te imponeren met je ‘schuif skills’, je zit daar om indruk te maken op en connectie te maken met de luisteraar! Om toch maar het vergelijk met sporters te maken: wat doen voetballers als ze niet meer zeker zijn van hun basispositie? Trainen! Zichzelf beter maken! Honderden keren corners oefenen, penalties, oefenpotjes. Wat doen deejays? Verkrampen. Zeggen dat het allemaal de schuld van anderen is. En dat Kicken helemaal zijn bek moet houden.

Het probleem blijft natuurlijk dat de meeste landelijke jocks die de 50 nog niet hebben aangetikt zichzelf nooit écht vanaf het begin een goede basis hebben bezorgd. Tuurlijk, naar andere jocks luisteren en hun dan maar na gaan zitten doen. Maar daar krijgt je huis geen goed fundament door, dat maakt je een wiebelige kopie. Alle materiaal wat je maar kan vinden over het VAK radio tot je nemen, dat geeft je een vliegende start en maakt je beter als je er al zit. Boeken, CD’s, seminars, cassettes, videobanden: wat dan ook. Over álles met betrekking tot radio is cursusmateriaal te vinden. Van interviewen, tot leuke phoners, goeie winnaars, slimme content verzinnen rondom nieuws, zélf veel in het nieuws komen met ludieke acties, je show goed voorbereiden, van je luisteraars ambassadeurs voor je merk maken, hoe je een goed verhaal met een kop en een staart vertelt, altijd in de tegenwoordige tijd praten, goed en slim teasen: noemmaarop.

Nee, dat is allemaal ouderwets hoor je dan. Bullshit. Je staat stil als jock, wil niet beter worden, denkt dat je het al gemaakt hebt omdat je op de landelijke radio zit. En hoogmoed komt voor de val. Eigenlijk is dat ook de reden dat ik al heel lang geen zin meer heb om met dat soort types om me heen te werken. De énige die ik in mijn landelijke radiocarriere tot op de dag van vandaag wél interesse zie tonen in het VAK radio is Lindo Duvall. En zie wie daar ineens weer op 538 zit en zelfs de ochtendshow mag vervangen. Dat is hem niet alleen maar komen aanwaaien! Dit komt omdat hij zijn vak wel zo serieus neemt zodat hij zichzelf constant evalueert, uitdaagt en alle kennis tot zich neemt van radiogoeroes als Tracy Johnson (check hier zijn briljante blogs), Valerie Geller (check hier de audioversie van haar briljante boek) en ja ook good old Dan O’Day. Wordt dáár wel eens naar gevraagd als een nieuwe jock aangenomen wordt, wat heb je allemaal al bestudeerd over ons mooie medium? Zelden tot nooit durf ik je te melden. En daarom sterft de radio beetje bij beetje, omdat het stil staat. Er maar wat ‘op gevoel’ gedaan wordt. Talent is één ding, het goed gebruiken een tweede.

Gelukkig is het nog niet te laat en kan je dit alsnog tot je nemen, waardoor je onzekerheid als sneeuw voor de zon verdwijnt en je veel meer durft on-air, je zekerder voelt, zekerder klinkt en dus een veel betere show neerzet. Want de grap is dat je minimaal 70% van wat je in die boeken leest of op die seminars hoort al goed doet. Dat te horen of te lezen maakt je sowieso al zekerder van je zaak, waardoor je betere radio maakt. Ik snap dat het veel stoerder is om met je producer (tijdens of voor de show, zucht) lekker even de laatste roddels van het RadioForum of Roddelpraat door te nemen, of wat die Kicken nou weer voor een onzin geschreven heeft, maar dan doe je het maar stiekem tot je nemen, in de auto onderweg, zoals ik het ook bij de Tros deed. Ik schaafde mezelf beetje bij beetje steeds bij op diverse vlakken, waardoor ik ook wel zonder de minieme feedback van de programmaleider kon. Sprak met andere programmaleiders af om over het VAK radio te praten, niet over mij. Wat later resulteerde in een vet contract bij Radio Veronica en heel veel extra leuke radiojaren ná de Tros en 3FM. Dus: voel je je als radiomaker onzeker over wat je zit te doen on-air en of je over een half jaar nog wel op die plek zit? Werk aan de winkel! Je kunt een radiocoach nemen, maar beter nog zélf aan de slag. Ga maar eens een jaartje niet naar Ibiza, hou gewoon de iPhone 12 in plaats van 13 en investeer dat geld in jezelf. Nu kan het nog en ik beloof je: het zal zich áltijd terugbetalen. Nee, het maakt geen dertien-in-een-dozijn jock van je, het geeft jou de vleugels om het maximale uit jezelf en dus een radioshow te halen.

Patrick Kicken

Lekker luistervoer met meer radiowijsheden van deze oude rot in het vak!

Het gesprek waarin Domien Verschuuren wel helemaal zichzelf durft te zijn:


ONLINE RADIO AWARDS 2022

Stem nu op jouw favoriete presentator, online station of podcast op www.onlineradioawards.nl

42 Comments

  1. Prima column van Patrick Kicken! Dat is mij al jaren geleden opgevallen dat heel veel dj’s klonen van elkaar zijn. Edwin Evers, Jeroen van Inkel, Bart van Leeuwen, Erik de Zwart, Adam curry, Rob Stenders, Wil Luikinga, Edwin Diergaarde, en zelfs Giel Beelen en ga zo maar door hebben of hadden een uniek eigen geluid en items. Voor deze generatie dj’s stemde zelfs je radiozender af op het station waar een van deze namen te horen is of was. De luisteraars van Edwin Evers met zijn Evers staat schakelde gewoon naar radio 538 over toen hij van 3FM naar radio 538 verhuisde.

    Het klopt dat veel van de nieuwe lichting dj’s allemaal kleurloze kopieën van elkaar zijn. Domien Verschuuren, Frank van der Lende, Sander Hoogedoorn, Mark Labrand, Ivo van Breukelen en ga zo maar door lijken qua stemgeluid niet alleen op elkaar. Eigen unieke items hebben zij ook niet echt. Het lijkt wel of zij allemaal uit dezelfde fabriek komen waar aan de lopende band radiodj’s geproduceerd worden.

    En bovenstaande namen zijn zeker geen namen waarvoor je exclusief van radiostation wisselt. Zeker niet als het radiostation muziek draait wat je smaak niet is. Al vraag ik mij af of er ooit nog een lichting radiodj’s komt waarvoor je exclusief van radiostation wisselt. Zeker omdat de radiodj’s tegenwoordig(vooral bij Talpa heb ik begrepen)in en strak keurslijf zitten.

    • De lichting met aansprekende DJ’s na Ekdom en Veenstra stopte. Daarna geen echte radiojock die nog echt radio maakt uit het hart en liefde voor het medium heb ik nadien niet meer gehoord. Het klonk daarna allemaal of er broekies gecast werden die ‘het wel leuk vonden om wat op de radio te doen’ maar er niet voor leefde. Alles op de automatische piloot zonder passie.

        • Dat wel, maar die komen nergens anders landelijk boven drijven omdat ze anders zijn en da mah nie, zoals Christina hier onder treffend verwoord.

      • De mensen die ‘anders’ zijn worden door de poortwachters achter de schermen tegen gehouden, óf zo gekneed dat ze alsnog in het gewenste malletje passen. En zo zijn er al een paar radiogeneraties nauwelijks dj’s van onder de 40 (op grote zenders iig) die afwijken, en is dit weer het voorbeeld voor de komende generaties. De wat meer eigenzinnige typetjes zijn meestal al wat ouder. En tegenwoordig moeten ze ook nog enigszins knap zijn, of iig leuk voor op social media.

        • Wat denk je dan van Rob Janssen, Tom en Bram, Sophie Hijlkema of Emmely de Wilt? Ze staan wel op en laten zien dat ze mooie en eigenzinnige radio kunnen maken. Daar kan ik erg van genieten. Gelukkig wordt niet iedereen in het malletje geduwd, voor zover er al sprake kan zijn van een malletje. Je kan jezelf niet structureel thuislaten als je je werk wil volhouden.

          • Emmely van die ene drummer die elke week wordt geëerd? Die haar show afsluit met’this program will selfdestruct in 3…2….1….”?
            Enige wat mij boeit zijn de interacties met de luisteraar over zijn of haar “vreemde” gewoontes…. en dan nog wordt ze gefopt

      • Veenstra aansprekend? Als je interesse hebt in zijn nieuwe iPhone of Weezer misschien. Veenstra, wat ben ik blij dat ik die nergens meer tegenkom op de FM.

  2. “Nu wil ik hier niet de amateurpsycholoog gaan uithangen, maar”. Daar stopte ik met lezen. Iedereen snapt wel waarom.

    • Dat komt omdat je het niet snapt. Of niet wíl snappen. Dan lijkt iets al gauw afzeikerij. Als Domien slim is neemt ie dit soort adviezen ter harte en gaat ie vanavond nog zijn halve maandsalaris spenderen aan álles wat er over ons mooie vak aan radio te vinden is. Zichzelf opnieuw uitvinden. Anders ligt ie er binnen een half jaar af in de middag bij Q.

  3. Patrick, ik vind het altijd leuk om te lezen over de dj’s van vandaag, en dat is ook de reden dat ik nooit meer naar de radio luister, dat is voor mij een gepasseerd station. Wil ik muziek dan zijn er streaming diensten genoeg, zonder zielig dj gebabbel. Wil ik wel gepraat? Dan luister ik naar podcasts. In mijn naïviteit had ik de autoradio weer eens aangezet… daar word je echt niet vrolijk van. Na ruim 100 jaar is de radio over en uit. De AM bestaat niet meer (alleen voor hobbyisten) en zo gaat het ook me de FM, in sommige Europese landen is FM uit geschakeld. En DAB+, een opgelegd system zal nooit iets worden. Na 100 jaar radio kan de stekker er gewoon uit niemand zal het missen, en komen er podcasts over hoe leuk radio vroeger was. Net als voor de echt oude lezertjes, die bootjes op zee, heerlijk om over te lezen en praten, het luisteren valt wat tegen, want zo goed was het nou ook weer niet.
    Patrick, ga alsjeblieft zo door met het schrijven over de radio, dan hoef ik daar gelukkig niet naar te luisteren en ben ik toch op de hoogte van het wel en wee van het uitstervend beroep, de radio dj.

    • Die Jack, die ken ik nog van vroegâh, als kind al een fantast toen die steeds zei dat ie nooit stripboeken las omdat ze zo slecht waren, maar vanaf zijn overgang van de 6e klas naar de mavo en zijn buurjongen (Frits de knikkerkoning van 22) meer dan 100 Suske en Wiske-albums onder zijn bed aantrof, was het Jacky de Leugenaar van nummer 24. Nooit meer goedgekomen met m, dat blijkt nu ook maar weer, maar met de radio gelukkig wel.

      (en hij is altijd al een slechte slaper geweest, kennelijk ook nog steeds)

      • Ik heb nooit Suske Wiske albums gehad, gekocht of gekregen. Ik was ben een fan van Peter de Smet. En vroeger luisterde ik naar RNI, Veronica was niet om aan te horen. (de boekenkast staat hier wel vol met de verhalen van de radiostations van vroeger) Nu, naar Spotify en Potcasts. Voor zo ver ik weet heb ik nooit op 24 gewoond. En hedendaagse radio? Dat is nu iets voor bejaarden en hobbyisten, met een eigen online station en/of AM station van 100Watt. Af en toe luister ik wel eens maar het is echt over en voorbij… (Ik vind het ook echt jammer jammer, maar helaas…)

  4. Ik denk persoonlijk dat de Nederlandse radio op landelijk gebied veel meer aandacht zou mogen vestigen op de opleidingen die ze hebben voor jong talent. 3FM zou dat bijvoorbeeld gezamenlijk met de omroepen kunnen doen, Q, 538 en Slam! Ook. Verder zou je ook moeten kijken naar authenticiteit en kijken naar wat er bij de DJ past. Wat mij betreft ongeacht het format van de zender, gewoon doen! Aan de andere kant weet ik dat het dan teveel gaat lijken op NPO Radio 2, Radio 10 en Veronica maar ik denk dat dit dan ook echt wel nog het enige is dat zal aanslaan.

    • Precies dit, maar dan moeten ze wel opgeleid worden door mensen die de radioschool wél hebben af gemaakt. Nu is het middelmaat die middelmaat zegt wat voor middelmatige dingen hij of zij moet doen.

  5. Beetje onder de gordel om Domien zomaar aan/af te vallen. Totaal onnodig. Jij bent toch die jongen die het heeft over ‘Leven zonder stress’ en bezig is met spiritualiteit? Daar is weinig van te merken. Zo niet empatisch wat je doet. Je bent echt verslaafd aan roddelen, dat is pas een teken van onzekerheid. Jij, Patrick, voelt je niet veilig en wilt daarom weten wat er aan de hand is (Harari – Sapiens). Wellicht moet je een voorbeeld nemen aan Giel Beelen, die op zoek gaat naar zichzelf. Jouw verhaaltjes hier zijn niets minder dan de ‘juice channels’, de roddelbladen etc. Je komt nergens meer naar binnen qua radio, hebt inderdaad veel radio gemaakt, maar was nooit een DJ van enige betekenis. Je was 1 van de velen. Accepteer dat, tel je zegeningen dat je met jouw minimale talent zoveel mooie kansen hebt gekregen, maar stop toch met jezelf groter te maken dat je werkelijk bent. Je speelt niet meer mee Patrick. Punt.

    • Ik vind dat je mooie volzinnen schrijft Waterdrager, dank daarvoor 😉 Ja Giel is een hoop ‘egowerk’ aan het doen, maar heeft natuurlijk gewoon het trucje bij mij afgekeken. Eerst maar de gek steken met mijn podcasts en daarna precies dezelfde mensen gaan interviewen, briljant. Iets wat in radioland natuurlijk vaak gebeurt. Ik vind het dan ook niet erg om steeds de eerste te moeten zijn, het goede voorbeeld te geven etc. Laat mij maar lekker de pijnpunten benoemen. Overigens was ik pre Juice channels natuurlijk al hier mee bezig, dus ja, ook daar weer een pionier. Arrogant he om dat zo over jezelf te zeggen? Maar ik weet dat het waar is, omdat ik er juist -niet- onzeker over ben. Domien wordt hier als voorbeeld genoemd omdat het eigenlijk met het merendeel van de jocks aan de hand is: ze zijn doodsbang om fouten te maken, missen een gedegen basisopleiding over radio, weigeren zichzelf bij te spijkeren en doen dus maar jarenlang hetzelfde zonder te innoveren.

  6. Zou dat ook zijn enorme behoefte naar aandacht verklaren? Of heeft hij een bepaalde geldingsdrang?

    Als je geen liefhebber van hem bent, dan is het moeilijk hem te ontwijken. Hij stuurt namelijk geregeld (voice-)berichten naar verschillende podcasts die hem dan ook weer een podium geven, zoals De AD Media Podcast, Dit Was De Radio en De Krokante Leesmap.

    Ik heb ooit ook opgevangen dat hij eens een berichtje naar een radiopodcast had gestuurd omdat hij het kwalijk vond dat hij niet in een bepaald item werd genoemd. Hij vond zich in een of ander toplijstje thuis horen. Dit is wel narcistisch te noemen.

    • Het is net als met bijv. Henny Huisman, die heeft ook altijd aandacht nodig. Anders heeft hij geen bestaansrecht. Geen applaus = hij bestaat niet. Ik heb het vermoeden dat Patrick dat ook heeft. En succes is iets anders dan geluk. Hij zit vaak op te scheppen dat ie 2 huizen afbetaald heeft etc. Waarom dat altijd maar aandacht willen, altijd maar de media opzoeken. Verdrietig…

      • Zeg ik mag hier gewoon mijn vak als columnist uitoefenen, wat ik overigens al meer dan 8 jaar doe. Ga eens in op het laatste boek over het VAK radio wat jij gelezen hebt? En wat is het laatste seminar dat jij bezocht of beluisterd hebt? Als je de rest van je leven waterdrager wil blijven mag dat, maar wees dan wel de beste waterdrager die je kúnt zijn. Ook overdag jocks kunnen nog een hoop (bij)leren.

  7. Zou dat ook de enorme behoefte van Domien naar aandacht verklaren? Of heeft hij een bepaalde geldingsdrang?

    Als je geen liefhebber van Domien bent, dan is het moeilijk hem te ontwijken. Hij stuurt namelijk geregeld (voice-)berichten naar verschillende podcasts die hem dan ook weer een podium geven, zoals De AD Media Podcast, Dit Was De Radio en De Krokante Leesmap.

    Ik heb ooit ook opgevangen dat Domien eens een berichtje naar een radiopodcast had gestuurd omdat hij het kwalijk vond dat hij niet in een bepaald item werd genoemd. Hij vond zich in een of ander toplijstje thuis horen. Dit is wel narcistisch te noemen.

    • Nu we toch aan het ‘juicen’ zijn, hij heeft ook wel eens bij luisteraars midden in de nacht opgezocht en aangebeld thuis om verhaal te halen waarom er zo negatief over hem gepraat werd. Daar kon meneer, in ieder geval toendertijd, erg slecht tegen. Beetje achter zijn ellebogen in de radiowereld maar daar buiten blijkt Domien een zielig mannetje die erge lange tenen heeft.

      • Allemaal onzekerheid Marcel. Als al die energie en tijd toch gewoon gestoken werd in je vakmanschap verbeteren, oh god wat kregen we dan lekkere en leuke radio in Nederland. Maar het is niet cool om terug de studioboeken in te duiken, want ‘radio leer je niet uit een boekje’.

    • Hee Mijke, jij hier! Leuk om van je te horen. Bedankt nog voor je arrogantie tijdens het sollicitatiegesprek bij Veronica, dat was de inspiratie voor een van mijn eerste blogs!

      Je wilde dat ik mijn hit item ‘IVO’ waar ik tot op de dag van vandaag nog over aangesproken wordt vervangen door een ‘serieuze’ sportverslaggever. Briljant!

      Overigens inspireer je me nu ook weer, want met ‘producers’ in Nederland is het zowaar nog slechter gesteld dan met jocks, dus wederom dank voor de inspiratie! Ga ik binnenkort eens in duiken.

  8. Oh en dan nog iets… Stel dat je zo nodig stukjes moet schrijven over radio, schrijf dan ook eens iets opbouwends over de talenten die er wel zijn. Mensen die daadwerkelijk radio maken vanuit liefde en passie. Ik noem een paar namen: Emmely de Wilt (Radio 2), Rob van de Radio (3FM), Bas van Teijlingen (Veronica), Kai Merckx Qmusic), Obi Raaijmakers (3FM), Mark en Ramon (3FM). Dus stop met het afzeiken van alles en iedereen. Stop met je kotskolven over jocks en zendermanagers. Te makkelijk. Want als je zo’n radioliefhebber bent kun je jouw bereik ook inzetten om jouw lezers/volgers aan te moedigen om naar de radiomakers te luisteren die wel hun best doen en dus de moeite waard zijn om te ontdekken/beluisteren. Ja, dit is kritiek, opbouwende kritiek. De wereld is al verrot genoeg, wellicht kun jij hem een beetje mooier maken 🙂

    • Opbouwend? Over de radio? In Nederland? Noem een radio station of DJ waar je het langer dan een uur naar kan luisteren (ik ben echt schappelijk, zelf na een half uur al op iets wat niet irriteert). En dan bedoel ik niet radio aanzetten als muzikaal behang, als dat wel zo is, is het zonde van het geld. Dan kan je ook een computer aanzetten met voicetracks, misschien een ideetje voor John de Mol, scheelt weer in de te dure DJ kosten)

        • Met je tijd mee gaan, maar dat mag niet hier denk ik niet, alles moet blijven hoe het was? Maar beseffen dat iets alleen geschikt is voor de hobby is lastig. De commerciële trein gaat verder, en natuurlijk mag je achter blijven bij station nostalgie.

      • Hoi Jack. Ik luister zelf graag naar BNR. Geen irritante dj’s die denken grappig te kunnen zijn, want je hebt humor of je hebt het niet, geen waardeloze muziek formats die je na één nummer al uitkotst, want ze draaien per drie uur één leuk nummer en de rest wordt ingekocht door de platenmaatschappijen, en het is nog heel erg leerzaam ook van de programma’s die ze daar hebben..

    • Nou dat is bij deze gebeurd, dank! Je kunt niet voor niets commentaar geven onder een blog, dus doe dat vooral. Bij een column pak je een pijnpunt en vergroot het uit, dat moet jij ook weten als insider. Er wordt overigens zat positiefs geschreven hier, oa over Eddy Keur en marketingstunts van Q. Maarrrr, net als bij een auto-ongeluk komen mensen liever kijken als er iets ‘ergs’ aan de hand is.

  9. Niet alleen de dj’s zijn waardeloos tegenwoordig, ook de muziek die ze draaien wekt onnoemelijk veel irritatie op, geen liedjes draaien die je nog eens een keer een hele dag in je hoofd kunt hebben die niet gaat vervelen, geen goeie overgangen van intro’s, en nog het meest irritante is dat ze een hele intro van een liedje vol praten omdat dat zogenaamd een ‘ goeie’ DJ doet, ik als muziek fanaat stoor mij er erg aan. Ik luister op de zaterdagmorgen met plezier naar Jeroen van Inkel op radio 2, omdat hij weet wat een DJ wel of niet moet doen en hij humor heeft. Voor de rest worden het regionale zenders die normale mensen in dienst hebben en lekkere muziek draaien, en BNR omdat die zender heel leerzaam is en je je niet hoeft te storen aan dj’s en muziek.

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. LOLLOL - Zaterdag 23 april: antisemitisme in Ootmarsum, D66-dino, Saab 92, onzekere Domien | ThePostOnline
  2. LOLLOL - Zaterdag 23 april: antisemitisme in Ootmarsum, D66-dino, Saab 92, onzekere Domien - Daily Post Lab

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*