Onderzoek: Weinig interesse in goedkoper Netflix met advertenties

Netflix wil haar concurrentiepositie verbeteren door naast het premium abonnement ook nog een lager geprijsde versie met advertenties te lanceren. Uit onderzoek onder huidige abonnees van techbedrijf Whip Media lijkt de interesse hierin echter beperkt.

Mogelijk al eind dit jaar komt Netflix met een goedkoper abonnement. Toch lijkt het erop dat de meeste huidige abonnees van Netflix dat ze niet zullen overschakelen van hun advertentievrije abonnement naar het nieuwe goedkopere advertentie-ondersteunde variant, blijktop basis van de onderzoeksgegevens van Whip Media onder 2,460 Amerikaanse tv-kijkers. 72 procent van de respondenten gaven aan dat het “onwaarschijnlijk” of “zeer onwaarschijnlijk” was dat zij zouden overschakelen naar het door advertenties ondersteunde niveau. Slechts 14 procent meldden dat ze “zeer waarschijnlijk” of “waarschijnlijk” zouden overschakelen naar de door advertenties ondersteunde optie zodra deze beschikbaar is.

3 Comments

  1. Doe datzelfde onderzoek over een jaar nog eens. Denk je dat streamingdiensten, die vele miljoenen per maand binnenharken, geen onderzoek hebben gedaan? En dat grootaandeelhouders van die genoteerde bedrijven dat werkelijk zien als “laten we dat maar eens PROBEREN”. Don’t think so.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*