NPO: Voor een gezond medialandschap zijn acties en maatregelen nodig

‘Voor een gezonde nationale media-industrie zijn maatregelen en acties nodig.’ Dat meldt de NPO in haar position paper voor de rondetafelgesprekken in Den Haag over de toekomst van de Nederlandse media.

De maatregelen en acties bestaan onder andere uit overheidsteun en samenwerking met marktpartijen. NPO: ‘Teneinde een gezonde nationale media-industrie in stand te houden zijn maatregelen en acties nodig. Die liggen enerzijds in gerichte ondersteuning door de overheid en anderzijds in samenwerking tussen marktpartijen waar die kan leiden tot versterking van ieder van de betrokken media-aanbieders. Voorbeeld van dat laatste is de samenwerking tussen publieke en commerciële omroepen in NLZIET, die wij de komende jaren zullen voortzetten.’

NPO blijft echter focus houden op haar eigen platform, ‘maar onder voorwaarden ook in een eigen, herkenbare omgeving op platforms van derden (NLZIET, Ziggo, KPN, YouTube, Facebook, Instagram). NPO moet daarbinnen herkend kunnen worden als sterk, kwalitatief contentmerk van alle Nederlanders.’

Lees hier de position paper van de NPO.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*