Nieuws

‘Tech heeft steeds meer invloed op het TV kijken’

De impact van nieuwe technologie en distributiemethoden op het kijkgedrag van Nederlanders verandert de waardeketen binnen de tv-branche radicaal. Dat bljkt uit onderzoek Deloitte, GfK en Spot in een gezamenlijk rapport. Mobiele devices, content vanuit de cloud, snel (mobiel) breedband internet en Wifi maken toegang tot streaming video en live tv op steeds meer locaties mogelijk. Ook de hoeveelheid content groeit enorm.

[lees verder]

Interview

Pieter Broertjes: ‘In 2020 is Hilversum nog steeds dé Mediastad’

Pieter Broertjes laat door zijn optreden tijdens de MH17 ramp, maar ook zijn initiatief voor bestuurlijke vernieuwing zien dat het burgemeesterschap niet zomaar een afsluitende baan is na een glansrijke carrière. Nog meer dan zijn hoofdredacteurschap bij de Volkskrant weet Broertjes niet alleen zichzelf, maar vooral Hilversum op de kaart te zetten en diverse onderwerpen als geen ander op de kaart te zetten. Broertjes beleeft als burgervader zijn ‘finest hour’ van zijn carrière. Spreekbuis.nl stelde hem 5 vragen.

[lees verder]

partnerbijdrage

De echte passie van Jort Kelder

In het televisieprogramma Brandpunt Profiel dit maal een portret van Jort Kelder. Hij is presentator, talkshowgast en nog veel meer en staat bekend als een dandy die zich het liefst in societykringen ophoudt. Maar diep in zijn hart voelt Kelder zich het meest journalist. Volgende maand wordt Kelder 50 en Eva Jinek vraagt hem of hij nog gaat kiezen voor zijn echte passie.

[lees verder]

Switchers

Peter de Mönnink neemt leiding in SBS over

Na bijna anderhalf jaar actief te zijn geweest als interim-CEO van SBS Broadcasting legt Hans Edin eind september 2014 zijn functie neer. Per 1 januari 2015 is hij benoemd tot Group Head of Television binnen Sanoma. In die rol zal Edin nauw samenwerken met de eindverantwoordelijke CEO’s, waaronder Peter de Mönnink. Daarnaast treedt Edin toe tot de Supervisory Board van SBS Broadcasting.

[lees verder]