partnerbijdrage

René Roodheuvel: ‘Eerst ging ik alleen voor vaste banen’

Vanaf het eerste begin is René Roodheuvel actief binnen de Mediawerkplaats Hilversum. Ruim twee en half jaar na de reorganisatie bij de Wereldomroep had hij het vinden van een betaalde baan eigenlijk al een beetje opgegeven. Maar nu moet het wel heel gek lopen als hij niet toch binnenkort betaald voor zes maanden aan het werk gaat. Wat hij precies gaat doen is nu nog niet communicabel. Zijn toekomstige werkgever bepaalt daarvan het tijdstip. Vorige week schreef hij over z’n zoektocht naar werk onderstaand blog voor het Toekomstbedrijf. Dat is een gesubsidieerd project waarin een twintigtal boventallige omroepmedewerkers onder professionele leiding het afgelopen half jaar iedere dinsdag in de MWH bijeen kwamen om gezamenlijk te werken aan een Plan A èn een Plan B voor het vinden van werk. In overleg met René plaatsen we zijn originele verhaal

[lees verder]

Blog

Het optimaal inzetten van 2nd screen

In Nederland wil het momenteel nog niet helemaal vlotten met 2nd screen gebruik. In de Verenigde Staten is dat wel anders: uit onderzoek blijkt dat 84% van de Amerikanen tijdens het televisie kijken gebruik maakt van second screen apps. Een partnership van Twitter met diverse grote Amerikaanse (media)organisaties, waaronder NFL, Comcast en NBC is ook een belangrijke stimulans om dat zoveel Amerikanen te laten Twitteren.programmamakers ook daadwerkelijk durven om ‘hun’ concept deels te laten mee-dirigeren door consumenten aan de andere kant van het scherm. 

[lees verder]

Blog

Second Screen steeds interessanter voor radio

Second Screen toepassingen zijn niet alleen interessant voor televisieprogramma’s, maar ook voor radio-uitzendingen. De laatste jaren zijn steeds meer radioprogramma’s, die de eerste stap wagen om via een website of mobile app als ‘tweede scherm’ toegevoegde waarde te bieden. 
Net zoals televisieprogramma’s kan het gebruik van 2nd screen-toepassingen niet alleen de interactie, maar ook de engagement tussen radiostations en luisteraars verbeteren. 

[lees verder]