Second Screen steeds interessanter voor radio

Second Screen toepassingen zijn niet alleen interessant voor televisieprogramma’s, maar ook voor radio-uitzendingen. De laatste jaren zijn steeds meer radioprogramma’s, die de eerste stap wagen om via een website of mobile app als ‘tweede scherm’ toegevoegde waarde te bieden. 
Net zoals televisieprogramma’s kan het gebruik van 2nd screen-toepassingen niet alleen de interactie, maar ook de engagement tussen radiostations en luisteraars verbeteren. 

Ook voor radio-adverteerders is er veel winst te halen, mits zij toegevoegde waarde bij de luisteraars kunnen genereren. Contentmarketing gaat hierdoor een steeds belangrijkere rol spelen. Wanneer deze toegevoegde waarde niet bij de luisteraars wordt gezien, zal de conversie minimaal zijn. Erger nog: een second screen advertentie kan averechts werken. 

Momenteel worden de second screen mogelijkheden bij de radio nog beperkt gebruikt. Het gebruik en de mogelijkheden  zullen met een verdere digitalisering echter zeer snel toenemen. Naast interactie zullen de verschillen tussen radio en televisie ook kleiner worden. Naast audio, kunnen immers ook tekst, foto’s en video’s worden gecommuniceerd. Momenteel is al te zien dat steeds meer Nederlandse radiostations steeds meer videocontent produceren. 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*