Blog

Het optimaal inzetten van 2nd screen

In Nederland wil het momenteel nog niet helemaal vlotten met 2nd screen gebruik. In de Verenigde Staten is dat wel anders: uit onderzoek blijkt dat 84% van de Amerikanen tijdens het televisie kijken gebruik maakt van second screen apps. Een partnership van Twitter met diverse grote Amerikaanse (media)organisaties, waaronder NFL, Comcast en NBC is ook een belangrijke stimulans om dat zoveel Amerikanen te laten Twitteren.programmamakers ook daadwerkelijk durven om ‘hun’ concept deels te laten mee-dirigeren door consumenten aan de andere kant van het scherm. 

[lees verder]

Blog

Second Screen steeds interessanter voor radio

Second Screen toepassingen zijn niet alleen interessant voor televisieprogramma’s, maar ook voor radio-uitzendingen. De laatste jaren zijn steeds meer radioprogramma’s, die de eerste stap wagen om via een website of mobile app als ‘tweede scherm’ toegevoegde waarde te bieden. 
Net zoals televisieprogramma’s kan het gebruik van 2nd screen-toepassingen niet alleen de interactie, maar ook de engagement tussen radiostations en luisteraars verbeteren. 

[lees verder]

Nieuws

Avengers gepromoot met Virtual Reality

Ter promotie van de nieuwe Avengers film heeft Samsung het reclamebureau 72andSunny een app voor de Samsung VR-GEAR uitgebracht, waarbij gebruikers virtueel één van de superhelden kunnen spelen. De virtual reality app is alleen verkrijgbaar in de Samsung GEAR-app store. Voor diverse andere filmpromoties zijn de mogelijkheden van virtual reality al ingezet, waaronder Night at the Museum 3 en Insurgent.

[lees verder]