Nieuws

NOS verslaat EK Atletiek vanuit Olympisch Stadion

Terwijl het EK voetbal op zijn einde loopt en inmiddels de Tour de France al dagenlang het televisiescherm van  NPO 1 in de middag domineert, dient deze week het volgende evenement van de sportzomer op de Nederlandse televisie zich aan. Woensdag 6 juli begint het EK Atletiek, dat dit keer als sfeervol decor het Amsterdamse Olympisch Stadion heeft.   [lees verder]

Nieuws

SPOT verandert naam in Screenforce

SPOT, de marketingorganisatie van de Nederlandse TV-zenders, heeft per 1 juli haar naam veranderd in Screenforce. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een TV-marketingorganisatie onder die naam. Volgens de organisatie zal met hen en ook met andere internationale partijen de samenwerking steeds meer worden aangegaan.

[lees verder]

Blog

Blog Jan Slagter: ‘Zorg zonder eigen risico’

Iedereen heeft recht op goede zorg, ongeacht zijn afkomst of inkomen. Maar er staat een boete van € 385 op ziek zijn: het eigen risico. Tien jaar geleden werd het zorgstelsel ingevoerd, gebaseerd op concurrentie en vrije marktwerking. Resultaat: de zorgverzekeraars kregen steeds meer macht en het basispakket werd steeds verder uitgekleed.

[lees verder]

Topic

67 jaar geleden: de eerste hitparade

Deze week is het precies 67 jaar geleden dat de eerste hitparade op de Nederlandse radio werd geïntroduceerd. Pete Felleman (1921-2000) was de eerste dj in de Nederlandse radio. Als jazzliefhebber mocht hij direct na de tweede wereldoorlog zijn programma ‘Swing & Sweet, from Hollywood & 52nd Street’ bij de Vara presenteren.

[lees verder]

Blog

Blog Taco Rijssemus: 5 misverstanden over tv maken in de digitale wereld

Heel lang is de stemming rond online geweest dat er van alles moet. Dat wil ik graag ombuigen naar ‘dat er van alles kan’. De insteek is vaak: we gaan een nieuw programma brengen en daar moet dan ook een website bij, en we moeten iets op sociale media. Terwijl dat soms tot geringe resultaten leidt. In wezen blijkt veel online innovatie technisch gemotiveerd. We doen het, omdat het kan. Of er een behoefte is bij de gebruiker, wordt vaak als minder relevant afgedaan.

[lees verder]