D66 wil minder reclame op NPO
Het 2e Kamerlid wil dat de nieuwe Mediawet ook reclamezendtijd beperkt.
Het 2e Kamerlid wil dat de nieuwe Mediawet ook reclamezendtijd beperkt.
Er is eindelijk opheldering over de ‘verdwenen’ €574.463 van het Koningslied. De productie van het lied kostte €105.000 dat werd gebruikt voor componisten, tekstdichters, artiesten, studiokosten en de videoclip. Verder ging er €130.000 naar de promotiecampagne, app en eenvoudige website. Het live event was het duurst: meer dan €300.000 ging naar de regie, camera’s, licht, catering en beveiliging.
Georgina Verbaan presenteert op Halloween-avond bij de VPRO (NPO 3) het horrorprogramma Masters of Fear. Voor de Nederlandse televisie is dit nieuw, maar griezelfilms op televisie tijdens Halloween is in Amerika al decenia lang een traditie.
De Sky Radio Group lanceert als eerste radiostation een luistercijfer doelgroepen app voor de b2b markt. luistercijfer-app SRG Update Luistercijfers
Het Zapp Weekjournaal heeft een nieuwe presentator: Laura Hogendoorn, bekend van het televisieprogramma Goedemorgen Nederland (WNL). Zij volgt Tamara Seur op, die deze zomer weer terugkeerde naar het NOS Jeugdjournaal. Op zondag 18 oktober maakt Laura Hogendoorn haar debuut bij het Zapp Weekjournaal.
Op Facebook wordt op dit moment gespeculeerd over een mogelijke terugkeer van Kink FM, nadat op 1 oktober de merknaam door de Vereniging Veronica is terug gegeven aan voormalig Kink FM directeur Jan Hoogesteijn.
Hoogesteijn reageert als volgt op de geruchten.
De populaire website wil met deze nieuwe prijs radiomakers en medewerkers van radiostations achter de schermen in het zonnetje zetten. Met de RadioFreak Awards wil de redactie laten zien dat er meer is dan alleen de bekende radiogezichten. Niet de bekende dj’s of presentatoren, maar redacteuren, verslaggevers, nieuwslezers en radiomakers in de nacht maken kans om in de prijzen te vallen. De bezoekers van de site kunnen vanaf nu op www.radiofreak.nl/awards stemmen op de genomineerden.
Donderdag 15 oktober kunt u om 20.30 uur op NPO 1 kijken naar het Gouden Televizier-Ring Gala. Ik zal er niet bij zijn; mijn toegangskaart heb ik teruggestuurd. MAX heeft namelijk niets te zoeken op dit gala waar volgens de organisatie ‘de belangrijkste Nederlandse televisieprijzen’ worden uitgereikt. Niet dat MAX geen programma’s maakt van hoge kwaliteit die door het publiek erg worden gewaardeerd of dat we geen populaire presentatoren zouden hebben.
Addressable TV, Targetted TV, Dynamic Ad Insertion en Programmatic TV zijn op dit moment de meest gebruikte termen in de TV-industrie. Om meer inzage te geven in wat programmatic nu is, schreef het Engelse MTM op verzoek van SPOT hierover een achtergrondartikel. MTM is een vooraanstaand bureau op dit thema en beschikt over de juiste kennis en ervaring om alles op een rij te zetten voor reclamebureaus, adverteerders en TV-zenders.
De pluriformiteit van de publieke omroep wordt versterkt door de wijzigingen in de Mediawet. Die publieke omroep blijft zo ook onafhankelijk van overheid en commercie. Dat zegt staatssecretaris Dekker in antwoord op schriftelijke vragen van de mediawoordvoerders in de Tweede Kamer.
Copyright © 2019 Spreekbuis