Mediastad doet niet mee aan Serious Request 2018-pitch

Vorig jaar was Hilversum in de race om het Glazen Huis dit jaar te organiseren, maar verloor het van Apeldoorn. Voor de komende editie doet de omroepstad niet mee aan de ‘stedenstrijd’.

Dit jaar wilde Gemeente Hilversum graag Serious Request organiseren, zodat het direct als startsein voor het ‘100 Jaar Mediastad’ in 2018 zou kunnen fungeren.

Sieneke Croes (Stichting Hilversum Marketing): “Toen we het Glazen Huis niet konden binnenhalen was het boek voor de gemeente dicht.”

Aan het organiseren van het Serious Request-evenement hangen hoge kosten en daarnaast spelen de lokale verkiezingen 2018 met eventuele politieke verschuivingen volgens haar ook een rol om niet mee pitchen. In september werd bekend dat 3FM de keuze voor gaststad Serious Request 2018 dit jaar heeft uitgesteld. Op dit moment is ook nog niet bekend welke steden zichzelf kandidaat hebben gesteld.

Alleen wanneer de Serious Request-organisatie de Gemeente Hilversum vraagt om editie 2018 te organiseren zou er wellicht een Glazen Huis nog kunnen komen. De Hilversumse gemeenteraad zou dan wel eerst akkoord moeten geven. De gemeente wilde ook het EO-evenement The Passion naar Hilversum krijgen, maar dit jaar werd bekend dat The Passion 2018 in de Bijlmer zal neerstrijken. De Hilversumse citymarketingorganisatie richt zich momenteel wel al op andere ‘100 jaar Mediastad’-activiteiten die vanaf 27 februari 2018 worden gehouden. Vanaf deze datum is het precies een eeuw geleden dat de Nederlandse Seintoestellen Fabriek in Hilversum werd opgericht.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*