partnerbijdrage

Bekendmaking Volkskrant Beeldende Kunst Prijs 2016 live in Kunstuur

De Volkskrant Beeldende Kunst Prijs 2016 wordt aanstaande zondag live uitgereikt in Kunstuur. Vanuit het Stedelijk Museum Schiedam maakt juryvoorzitter Hanneke Groenteman de winnaar bekend. Oud-juryvoorzitters Inez Weski en Jan Mulder bezoeken de tentoonstelling van de vijf genomineerde kunstenaars. Ook komen een aantal prominente oud-winnaars aan het woord. Lucas De Man presenteert de uitzending.

[lees verder]

Nieuws

Hilversumse filmmaker toont surrealistische VR-film

Voor het “Art in the Dark” project heeft Hilversumse filmmaker Justin Heyl de handen ineen geslagen met stichting Magdalena. Hij is aan de slag gegaan met een nieuwe productie. Momenteel is hij met een team creatievelingen druk bezig met de afronding van een surrealistische film, die vertoond zal worden in installatievorm in het oude postkantoor. De film is een eerbetoon aan de “oude meesters”, denk aan Dali en Bunuel, alleen herinterpreteerd en aangevuld met de media van nu, wat samen een surrealistische nachtmerrie zal vertellen. Een verhaal dat is vastgelegd met onder andere Virtual Reality en High End filmcamera’s, en op een unieke manier tentoongesteld zal worden tijdens het “Art in the Dark” festival op 9 en 10 december.

[lees verder]

partnerbijdrage

Marconi Oeuvre Award voor Tineke de Nooij

De Marconi Oeuvre Award gaat dit jaar naar Tineke de Nooij. In haar radioprogramma TinekeShow is de radiovrouw verrast met dit nieuws door Herman van Veen. De jury heeft unaniem gekozen voor Tineke, omdat zij een radiopionier is en heeft laten zien dat radio maken geen baantje is maar een way of life. Op donderdag 19 januari wordt de Marconi Oeuvre Award overhandigd tijdens het RadioGala.

[lees verder]

Nieuws

Dit zijn de 10 trends volgens Ericsson

Ericsson ConsumerLab presenteert zijn zesde jaarlijkse trendrapport ‘The 10 Hot Consumer Trends for 2017 and beyond‘ waarmee het een kijkje in de toekomst geeft. Kunstmatige intelligentie (KI) is dit jaar een belangrijk thema en consumenten zien het een grotere rol vervullen dan voorheen – zowel thuis als op het werk. Sterker nog, 35 procent van de gevorderde internetgebruikers wil een adviseur voor kunstmatige intelligentie op het werk, en een op de vier wil deze persoon als zijn manager.

[lees verder]